Konventsprepp

Startat av Robin, mars 19, 2007, 21.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Nu på onsdag kommer vi att nöta lite armélistor inför Gothcon. Om någon förutom mig, Martin L och David Dynefors vill spela ett 2250p så är det bara att dyka upp och rycka tag i den av oss som är ledig :)
Jag vann combat med 13.

emil

Hur gick det på GothCon nu´rå? Vann ni ngn påkkal-final, eller blev det gravöl på stan? Skötte sig min Carstein-vampur, eller bet han sig själv i foten? 8)

Robin

Det blev fest på stan och halvdant spel. Själv kom jag 25:a, Ola 46:a, tror Dyne blev 23:a (vi missade finalpasset med 2 resp 1poäng) och Larsson kom till finalpass men blev tokmosad av Morgan Andersson.
Jag vann combat med 13.

emil

Fest på stan lät ju trevligt, fast senast Steve bjöd på Das Boots så vet man ju hur det gick...  :oops:  :lol:

Robin

Jag bjöd på Dilleman (grön mintlikör och baileys, danskshot från Italien) samt en god blandning av Fernet och Tabasco. Dyne mådde inte så bra av den  :twisted: . Jag och Martin var tillräckligt på lyran för att titta lite lätt på varandra och komma fram till att eftersmaken var mumma  8) .
Jag vann combat med 13.

emil

Fernet... Mmmmumma! En lätt bitter smak från STHLMsmässan sitter i än i munhålan. Bättre finns inte dagen efter, om man vill vakna och känna efter att man lever...  :twisted:

Robin

Fernet är väl spritens motsvarighet till McDonalds. Nästan alla hatar det, men blir man tillräckligt full så dricker man det ändå.  :D
Jag vann combat med 13.

emil

Äh, det é riktigt fin skit! Kult helt klart! Kuriosa: En snubbe på jobbet har lillbossens grabb på film svingandes två Fernet-Branca i :cheers: -formation sjungandes italienska läktarsånger. Hade tänkt använda filmen vid framtida utvecklingssamtal/löneförhandlingar.  :wink:

Rekommenderas, fast man kanske blir lite "loco":
Fernet-Branca (nr 707)  
Italien (Fratelli Branca)  

Italien

Färg Mörkt brun färg med grön kant.
Doft Komplex, kryddig doft med tydlig karaktär av malört, inslag av pepparmynta, eneträ och tjärpastill.
Smak Kraftfull smak med viss sötma och tydlig malörtsbitterhet, inslag av pepparmynta, tjärpastill, eneträ och salmiak.
Användning Serveras som digestif.

sebbe

oj, maken till urspårad tråd ser man sällan =P

men när vi ändå är igång kan jag säga att fernet kan blandas med fanta, inte alls dumt. fast mesta möjliga behållning får man om man ger den till någon och säger att det är lakritsshot
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Robin

Jaja, back on track. Nästa konvent som kan åkas på blir nog Halmicon, mitt i sommaren (juli) då Lincon kommer att sakna WHFB och stor 40K-turnering.

Egon är tänkt att gå av stapeln i maj, sen har vi även första fantasy GD'n.
Jag vann combat med 13.

emil

Citat från: "sebbe"oj, maken till urspårad tråd ser man sällan =P
:? Fernet-Branca, WHFB och DoW passar väl som handen i (strids)handsken? HalmiCon kan bli kul, då har jag fått min nya bil förhoppningsvis. Grön Fara blev Röd Fara. Lucifer-Röd i brist på Bajen-Grön, nästan lika bra, men bara nästan... :cry:  :wink:

Robin

Citat från: "emil"
Citat från: "sebbe"oj, maken till urspårad tråd ser man sällan =P
:? Fernet-Branca, WHFB och DoW passar väl som handen i (strids)handsken? HalmiCon kan bli kul, då har jag fått min nya bil förhoppningsvis. Grön Fara blev Röd Fara. Lucifer-Röd i brist på Bajen-Grön, nästan lika bra, men bara nästan... :cry:  :wink:

Gött att höra :)
Jag vann combat med 13.

emil

Mnjo, men att behöva vänta i 7 veckor på bil=att bränna massor med pengar, övergår mitt tålamod och förstånd? :?

dagle

Citat från: "emil"Fest på stan lät ju trevligt, fast senast Steve bjöd på Das Boots så vet man ju hur det gick...  :oops:  :lol:
Gissar att det inte är steve som har skåp på geddon vi snackar om? Om det är det så be honom att kontakta någon i styrelsen omgående.

emil

Jo just den Steve, men ingen har hört av honom på år och dar... Han försvann kort och gott, återstår väl att se om han återuppstår från dom döda.