Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - jonas

#1
Warhammer Tabletop / Chaos Black 400ml spray
februari 16, 2006, 11.14
Den svarta sprayen har som bekant varit slut under en längre tid. Idag tog jag emot 4 sexpack av denna eminenta vara.

Ta med medlemskortet så kostar dom endast 80 spänn.
#2
BSK 23 / Protokoll
augusti 19, 2005, 21.54
Arrangörsmöte Nr I 20050819.
Plats: Armagedon Borås
Nävarande - Marcus Clifford, Dina Topic, Anders Pettersson, Jonas Axelsson, Sebastian, Henke, Max, Marie, Leo.

§1 Formalia

§1.1 Mötets Öppnande
Jonas öppnade mötet.

§1.2 Val av sekreterare
Sebastian valdes till mötessekreterare.

§1.3 Val av justerare
Till justerare utsågs den person som lägger upp protokollet på forumet.

§1.4 Dagordning
Mötet beslutade att justera dagordningen löpande under mötet.


§1.5 Föregående mötesprotokoll
Detta var det första mötet.

§2 Rapporter

§2.1 Genomgång av turerna kring Bäckäng
Föredragande: Dina Topic
Från att ha blivit nekade att hyra Bäckäng har vi nu nått en överenskommelse. Städerskorna skall ha möjlighet att börja städa klockan 1200 på Söndagen mot tidigare klockan 1800.

Gymnastiksalarna disponeras som vanligt fram till 1800.

Vi räknar med att få tillgång till skolan från Torsdag 0700.

§3 Diskussion

§3.1 Merchandise
Muggar till försäljning.
Pennor till utskänkning.

§3.2 Vad vill SÄK
Föredragare: Anders Pettersson
Skriftligt regelverk (gärna vid kartan) underlättar arbetet.
SÄK vill inte ha buttar, utan band.

§4 Beslut

§4.1 Fastställande av Budget
Jonas budgetförslag modifierades och fastställdes.

§4.2 Fastställande av Ansvarsområden
Auktion, Brädspel, Tabletop, Rollspel, Städning, Säkerhet, Ordförande, Kassör, Reception, Kortspel, Hemsida, Kiosk, Transport och Bagage.

§4.3 Fastställande av Ansvariga
Reception - Tobias Eliasson
Kassör - Mathias Hake
Transport - Tommie Kuismin
Bagage - Tommie OCKSÅ
Hemsida - Anders Pettersson
Städning - Max Krüger
Personalansvarig - Respektive ansvarig samt receptionen.
Registeransvarig - Dina
MORE TO COME

§4.4 Förhållningsregler under konventet
Kommer inte skilja sig från föregående år. Anders författar regelverk till nästa möte. Se till att fixa dit regler på kartan.

§4.5 Anmälningar/Anmälningssystem
Dina Kontaktar LinCon ang. anmälningssystem.

§4.6 Tema
Vårdinrättning

§4.7 Att göra-lista
Att göra-listan genomgicks.

§4.8 Logga
Marie gör logga med hjälp av andra.

§4.9 Kommunikation
Vi kommunicerar via forumet.

§5 Nästa möte
Nästa möte äger rum 20050827 13:00 i Armagedons lokaler. Berörda skall kontaktas.

§6 Mötets avslutande
Jonas avslutade mötet.


Justeras
Jonas Axelsson
#3
Härmed kallar jag till arrangörsmöte den 27 Augusti i Armagedons lokaler klockan 13:00.

Mötet är öppet men jag förbehåller mig rätten att när det behövs införa stenhård mötesdisciplin.

Har du något du vill säga eller vill du vara delaktig i de beslut som fattas är detta ett av de tillfällen som ges.
#4
BSK 23 / Förslag till Budget.
augusti 17, 2005, 21.19
Förslag till Budget
Borås Spelkonvent 23
3 - 6 November 2005

Intäkter
Föranmälningar        35 200,00 kr
Reception (Inträden)  54 500,00 kr
Försäljning Kiosk     70 000,00 kr
Butiker               10 000,00 kr

Intäkter Totalt       169 700,00 kr


Utgifter
Hyror          36 000,00 kr
Tabletop       10 000,00 kr
Hemsida         1 000,00 kr
Hyrbilar        4 000,00 kr
Kassaparat      1 000,00 kr
Kaffemaskin     5 000,00 kr
Inköp Kiosk    66 000,00 kr
Släphyra          700,00 kr
Priser          3 000,00 kr
Matkuponger     5 500,00 kr
Slutstädsmat    2 000,00 kr

Utgifter Totalt 134 200,00 kr

SUMMA   35 500,00 kr


Budgeten är baserad på 2004 års balansräkning.
Deltagarantalet var 450 personer.
Denna budget innehåller 400 deltagare.
Den procentuella fördelningen mellan föranmälda och dörrbetalande är behållen.

Kiosken beräknas sälja sämre, butikerna betalar mindre samtidigt som småinkomster tagits bort.

Det är helt enkelt en något pessimistisk budget.
#5
BSK 23 / Att göra-lista
augusti 17, 2005, 13.11
I någorlunda prioritetsordning:

    *Fixa internet-anmälningssystem, helst från Lincon
Cliff/Fixat
*Fixa hemsida Dina/Fixat
*muggar Dina/Fixat
*Ringa runt och boka arrangemang löpande uppgift för alla, Dina koordinerar/Fixat
*Sammanställa lista över vilka arrangemang vi har Dina
*Ringa runt och boka Spelledare Jimmy
*Göra reklam i Sverox, på TV, radio, whatever Någon?
*Göra avtal med restauranger (Wok Village kanske?) Cliff & Gunilla
*Göra knappar Jon "Jonte"/beställt
*Göra matkuponger Kalle
*Sammanställa personallista Marcus Johansson
*Skaffa personal Marcus Johansson
*Utse ansvariga (Auktion, Brädspel, Tabletop, Rollspel, Städning, Säkerhet, Ordförande, Kassör, Reception, Kortspel, Hemsida, Kiosk, Transport) FIXAT
*Schemalägga konventet Cliff/Fixat
*Skapa en logga/grafisk profil för konventet FIXAT
*Fastställa arbetsvillkor FIXAT
*Fastställa inträde FIXAT
*Flyers för Borås? Någon?
*Kontorsmaterialinköp Marcus Johansson
*Ansöka om sanktionerade turneringar Per Odlund/Svenska Magic Fixat
*Kontakta brandmyndigheten Anders Petterson
*Fastställa tider för gymnastikhallar Dina/Fixat
*löpande kontakt med Bäckäng Dina/Fixat
*Fastslå Budget Matthias Hake
*Prestera lite information och artiklar till Districted News Tobias
*Latinskt ordspråk FIXAT
*Hyra Bussar Tommie Kuismin
*Skaffa rockar och armband för staben respektive besökare Fredrik "Heavy" Haaranen
[/list]
#6
BSK 23 / Tema: Asylum
augusti 17, 2005, 11.45
*Admin-edit* Tråden är låst, tema för 2005 är Asylum, gökbo, knäppisar, galningar och rollspelare!

För att bidraga med i vart fall en skenbild av en någorlunda vacker demokrati kommer här en omröstning.

Frågan har diskuterats i den här tråden.
http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=511
#7
BSK 23 / PR / Reklam
augusti 16, 2005, 08.16
Kontakt med Sverox

Vi har en deadline nu väldigt snart, typ igår. Men om det finns najsa
nyheter kan vi ju klämma in dem ändå, om vi får in texter innan typ
torsdag. Nästa nummers deadline blir den 4:e september.

Mvh

/Magnus

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jonas Axelsson [mailto:jonas@avlid.net]
Skickat: den 15 augusti 2005 12:19
Till: sverox@sverok.se
Ämne: Deadline.


När är deadline för nästa nummer?


Mvh,
Jonas Axelsson
#8
BSK 23 / Ansvarsfördelning
augusti 14, 2005, 23.13
Förslag på hur det kan se ut. Det viktiga är att snabbt få fram en arrangörsgrupp med tydliga ansvarsområden.

DENNA TRÅD KOMMER ATT FOGAS IN I KOMPENDIUMET.


          Dina Topic (Konventsgeneral)  -  Thomas Davidsson (Ent)
                 |
      -------------------------------------------------------------------------------------------------
      |                       |                   |                    |                     |                   |             |
Anders Pettersson        Martin Dalevik           Ingen          Tobias Eliasson           Mattias Hake             Tommy Kusmin            Anders Pettersson
  (Säkerhet)              (Kiosken)          (Arrangemang)        (Reception)         (Kassör)          (Transport, Bagage)           (Hemsida)
                                                  |
                                                  |
                            ----------------------------------------------
                            |                     |                      |
                         Rollspel             Tabletop          Arrangemangskategori
                            |                     |                      |
                     Jimmy Karlsson              Namn                   Namn



Jag tar mig friheten att fylla på folk allt eftersom andan faller på.[/b]
#10
BSK 23 / Funderingar
augusti 14, 2005, 20.24
OT
Först en liten presentation.

Jag heter Jonas Axelsson och arrangerar airsoftspel. Jag är vice ordförande i Svenska Airsoftförbundet och har en katt. Jag arbetar på Hobbex och bor tillsammans med Lina (ni är ett par stycken som vet vem det är). Båda på heltid. Jag har besökt ett par konvent. Korta stunder.

/OT


Yay, Bäckängs ledning har tagit sitt förnuft till fånga. Efter att ha kommit med sina krav kände dom sig nöjda med situationen. Än en gång skall rollspelare och andra konstiga människor resa mot Borås för att uppleva det vi kallar konvent.

Deltagarna kommer på sätt och vis av sig själva förutsatt att dom får reda på att det blir något. En artikel i Sverox, en nyhet på Sveroks hemsida och lite taktisk informationssprdning på diverse forum löser det.

Engagerat folk finns det gott om så att få fram rollspelsscenarion löser sig säkert också.

Kiosken är säkrad. Var den skall vara beslutades för 23 år sedan och det finns en trogen tradition kring hur det hela arrangeras. Inga problem där.

Incheckning, information till undrande och allmän administration sker i kafeterian där receptionen alltid är. Det är aldrig svårt att få folk att sitta där.

Sovsalar skall bestämmas och Räddningstjänsten ska inspektera hela spektaklet för att ge det ack så nödvändiga godkännandet.

Spelandet av Warhammer och dylikt tar en massa utrymme i anspråk. Trötta ben vill ha stolar att sitta på. Speciella stolar för man får minsann inte släpa in vad man vill i idrottshallar.


Det finns många i skaran av arrangörer som vet precis hur man roddar ihop ett konvent i allmänhet och BSK i synnerhet. Dom inte bara vet vad som skall göras dom gör det dessutom bra.
Det finns väldigt många som vill att någon annan arrangerar ett BSK.
Det finns dom som vill engagera sig men som inte har en aning om när var och hur vad skall göras.


Om en vecka var den dagen då Clifford lämna in manus för kompendiumet som skickades inför BSK 18 (eller vilket det nu var). Idag vet vi att det finns en skola att vara på. En skola som alla känner till, som vissa anser är för liten och andra helt enkelt inte bryr sig bara det blir ett konvent arrangerat av någon och gärna i Armagedons regi.

Ingen ska veta, kunna och göra allt. Alla ska inte veta, kunna och göra allt. En ytterst ansvarig, ett par personer med ansvar för olika verksamhetsgrenar och sedan de ansvariga för arrangemang, mat, transport och så vidare. Ett konvent som blir bäst för flest.

Jag vill engagera mig. Ge mig en plats i hiearkin.