Eclipse

Startat av roligt, januari 19, 2013, 11.50

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

Jag och några till hade tänkt spela Eclipse (med expansionen RotA) imorgon söndagen den 20/1 med start klockan 10 (inte 22). Det finns fortfarande flera lediga platser för folk som vill vara med. Om många gillar det så kommer det säkert kunna bli någon mer helg i januari/februari så det är fritt att anmälla intresse här eller bara dyka upp på söndag. Vi kommer sitta i bruna rollspelsrunmmet.
Var med och spela.

Heavy

Kanske dyker upp och ser om det finns en plats över, förutsatt att det inte krävs några större förkunskaper.. :)

(kan inte säga till 100%, har lite halvtask med bilen)

Hur är det i bruna rummet, finns det bra takbelysning? Har rätt kass syn, så ser inte ett skit i halvdunkel "mysbeslysning"..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

roligt

Inga förkunskaper krävs, börjar med en regelgenomgång.

Förhoppningsvis har det bruna rummet bra nog belysning, när man väl dragit upp persiener och tänt alla lampor (finns en golv lampa som inte alltid används), om inte annat så får vi flytta ut i stora lokalen och dela plats med magic folket, vi är ju där 1h tidigare än dem så vi kan ta ett stort bord först.  ;D
Var med och spela.

Usually_Insane

blir så stökigt, kanske kan sitta vi ett utav figurspelborden dock, det klöser sig, ses tio
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Heavy

Tackar för en sjukt trevlig spelomgång, Eclipse får jag definitivt plocka in bland top 3 bästa nånsin för egen del. Ser fram emot nästa spelomgång!
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

roligt

Efter ett lyckat parti (bordsplaceringarna kunde dock varit mer betänkta) på 4 spelare så beslutade vi att detta vill vi göra igen. Så jag kan redan nu meddela att jag tänker ta med spelet igen för att köra en ny omgång någon av dagarna helgen den 2-3 Februari, återigen med start någon gång mellan 10:00-10:30.

Spelet kan ta upp till 9 spelare men att sikta på 6 personer känns mer realistiskt*. Intresse får gärna anmälas här eller till mig personligen. Vi kommer att sitta och spela antingen vid ett av de två stora borden i lokalen eller vid ett figurspelsbord, borden i rollspelsrummen visade sig alldeles för små.

Det finns precis som förra gången inga krav på förkunskaper men man måste vara beredd på att spelet tar lite tid. Förra gången spelade vi från klockan 10 till 16. Varav ungefär 12:00-15:40 var aktiv speltid.

Nyckel till både lokal och kiosk finns tillgängliga.

Alla är välkomna till att slåss om galaxen. ;)

*Jag tänker inte förbjuda folk från att vara med om vi mot all förmodan skulle bli mer än 6 personer men då flertalet troligtvis kommer vara nybörjare så tror jag detta kommer ta relativt lång tid och kommer i så fall meddela om det i förväg.
Var med och spela.

Adam P

It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

roligt

Aj då du har rätt. Jag var till och med där när det beslutades. ^^ Jag får fundera på ett datum. Var väll främst Heavy som inte kunde någon annan helg. Så om han har något bra förslag (hällst bättre än förslaget 4 veckor från nu) så får han gärna skriva det här.
Var med och spela.

Heavy

Jämna helger går inte riktigt för min del tyvärr, möjligen kan det funka med kort varsel (om jag får fatt i barnvakt) men kan inte riktigt planera nått.. Vet att veckodagar inte funkar för de flesta, men jag kan i veckorna rent generellt.

Köra en veckodagskväll bara med folk som kan reglerna kanske ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

roligt

#9
Vad sägs då om följande datum?

Torsdagen den 31 Onsdagen den 30 Januari, ingen regelgenomgång men alla som kan reglerna är välkomna, max 6 spelare, start kl. 17:00 (jag kommer att sätta upp spelet innan då jag kan vara där runt 16:15).

Samt

Söndagen den 17 Februari, start kl 10:15. Alla är välkomna. (max 9 spelare)
Var med och spela.

Heavy

Nu känner jag mig lite dum, men är uppbokad alla torsdagar med.. *skämssmilie*

Flytta det till onsdag den 30:e så är jag på :)

Det sagt så ska ju såklart inte jag diktera tider och datum det ska spelas på, men är mer än gärna med om jag kan :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Usually_Insane

kör dels ASL på onsdagar dels, har jag praktik nu, så det skulle vara bättre för mig om det låg på en helg- eller fredag
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Är inte söndagen den 17:e februari en helg? Eller menar du att du vill spela innan dess?

För övrigt så ändrade jag till onsdagen åt Heavy.
Var med och spela.

Usually_Insane

tänkte mest på den onsdagen med heavy, men jag förstår om jag inte fick vara med den dagfen :P
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Heavy

Som jag skrev, ändra inte dagar för min skull :)

Men för att undvika all förvirring så ser mitt schema ut som följer..
Jämna veckor; ospelbar tors-sön.
Ojämna veckor; ospelbar tors.

(Sen pysslar man ju med en massa annat förutom geddon såklart, men dagarna däruppe är totalt uppbokade året om :))
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.