Några funderingar inför nästa år

Startat av Greger, november 12, 2008, 22.25

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Hej! :)

Tja, ni vet hur det är, man funderar hit och dit och så...

Jag valde att gå med i årets styrelse i hopp om att vara med och "rädda föreningen", efter Andreas ringande i larmklockorna. Och kanske hoppades jag att på något litet vis lyckas ingjuta lite nygammalt tänk och entusiasm.

Hursomhelst, detta året blev för mig personligen inte alls vad jag hade hoppats på. Som en del av er vet så var jag själv allvarligt sjuk i våras, och i somras avled min far, efter ett års kamp mot cancer. Säger detta som en inramning bara, inte vad jag har tänkt tala om här...

Den korta versionen är - det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig!  

Ändå känner jag att vi har inlett något bra här i år, med tankar om nyrekrytering och hur saker och ting borde skötas, vad gäller ekonomi och så. Jag gillar att vi ser sanningen i vitögat och inte har några problem med att tänka i nya banor och att vid behov tänka oss att offra "heliga kor".

Jag ska ärligt säga att jag har för mycket att göra och att jag egentligen hade tänkt att inte ställa upp i styrelsen inför nästa år... men... hehehe... det finns ett stort MEN...

Handen på hjärtat så vill jag ju fortfarande rädda föreningen om det går. Utan föreningen hade jag inte känt någon av er och jag har träffat mina bästa vänner och en massa andra kul folk via föreningen, som jag aldrig träffat annars.

Jag tror fortfarande att det är möjligt att få föreningen att föryngras och fortsätta, men det går inte att bara lita till att styrelsen ska göra jobbet - det krävs att alla tar i och hjälper till! Är vi många så blir det inte så jobbigt för varje person...

Fast jag inte borde (med tanke på allt annat jag är inblandad i) så funderar jag på om jag kanske borde gå med i nästa styrelse också - fast jag vill bara göra det om jag känner att jag har stöd av flera av er och att flera av er kan tänka er att vara med. Helt enkelt att fortsätta på det sätt vi börjat i år och att försöka förnya och föryngra föreningen... att ge det mer tid, att våga tro på att en förändring är möjlig.

Jag är en idealist och har alltid varit och jag vill gärna vara med i något sammanhang där det handlar om kul idéer för idéernas egen skull, inte för profit och kommersialism, utan för att det helt enkelt är djvlgt kul!!!

Ursäkta flummet, men jag tror ni vet vad jag menar.

Frågan blir till slut helt enkelt - hänger du på??? :D 8)

soulreaper

Klart att vi vill ha dig kvar Greger! Jag har anmält mitt intresse till valberedningen om att sitta med i nästa års styrelse så du kan lita på mig!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Greger

Citat från: "soulreaper"Klart att vi vill ha dig kvar Greger! Jag har anmält mitt intresse till valberedningen om att sitta med i nästa års styrelse så du kan lita på mig!

Gött! Det behövs fler aktiva! :D


soulreaper

Citat från: "emil"http://www.bt.se/nyheter/boras/manga-vinnare-nar-bidrag-ses-over(1012960).gm

Hoppas detta gäller oss! Någon som mer i detalj har koll på vad som gäller i de nya reglerna?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Fluff

CitatLägsta gräns för verksamhetsbidrag på 40 000 kronor blir 75 medlemmar och 225 aktiviteter i stället för 100 medlemmar och 245 aktiviteter.

detta gäller väl i allra högsta grad oss. verkar mycket bättre.
ät en makaron till!