Funderingar om kortspel

Startat av Milden, oktober 26, 2009, 16.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Milden

Hejsan.
Jag har lite funderingar angående kortspel.
Det skulle va kul att börja spela, men det känns som om det är en dyr hobby ?
Eller man kan kanske kan köpa många kort begagnade ?
Jag har kollat runt lite på forumet och vad jag har förstått så är det magic the geathering som gäller.
Men efter lite rundvandring i Borås så kan jag nästan konstatera att det inte säljs några sådana kort här.
Så bara för att ha något att kolla på så blev det en yu-gi-oh starter deck.
Men vad jag undrar är:
Om jag skulle va intreserad av att spela magic (jag är en total nybörjare som inte har någon koll på regler) vad kostar en start lek ?
Finns det någon som kanske har en att sälja ?

Men iaf, det va en fundering.
Ha det bra.
Hälsniningar: Ronny "milden" Mild

dilba

Jag är inte nere på förening så ofta nu men jag tror att vampire spelas ganska mycket. Det är ganska lätt att få tag i begagnade kort ganska billigt där.

Magic spelas mycket på söndagar vet jag. Du måste lägga ut ganska många tusen om du vill ha några bra lekar där men du kan ju spela mycket draft och seal deck och då behöver du ju ingen dyr lek.

Milden

Så du rekommenderar vampire alltså ?
Då har jag några följd frågor.
Vart hittar jag ett försäljnings ställe ?
Vart kan jag läsa om regler, kort ?

Tack för informationen.
Hälsningar: Milden

Brain

Vi är några stycken som spelar magic, oftast limited eller constructed.

Det är en dyr hobby ifall man vill ha de bästa korten men man kan bygga spelbara lekar för mindre penningar.

Lättast är att vi bestämmer ett tillfälle efter BSK då jag har mer tid för en introduktion
Tomas Davidsson

Plutonergy

Citat från: "Milden"Så du rekommenderar vampire alltså ?
Då har jag några följd frågor.
Vart hittar jag ett försäljnings ställe ?
Vart kan jag läsa om regler, kort ?

Tack för informationen.
Hälsningar: Milden