Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Meldon

De va alverna som jag var intresserad av, började ju bygga på alver åt sambon för några år sen
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Alver & Skavens i nyskick till salu m.m: http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=10491

@Zot, vad var det du ville ha för några 20mm-baser tidigare? Jag köpte 40st som INTE går från hörn till hörn, utan löper längs sidan. Var det sådana du ville ha? Den typen av baser används till mina koola pikenerare nämligen.

Zot

Japp, sådana vill jag ha. Får du över? Eller finns de att köpa nånstans (annat än tradera/ebay)?

emil

Du kan nog få av mig, men det beror ju på hur många? Hur många behöver du? Annars en symbolisk slant.

Zot

Hyvens, upp till 20 är jag intresserad av, så många som du nu kan avvara. Jag betalar gärna en slant!

emil

Jag lägger undan 20 åt dig då´rå, så får vi se när vi kan träffas. Får grejerna ev. imorgon. Ni får spela Warhammer helt enkelt så jag kan komma & kolla. ;)

emil

Jag behöver Movement Trays förresten, av den här sorten: http://giftsforgeeks.org.uk/shop/-/product/804095525/textured-movement-trays/

Är det någon som sitter på sådana som dom kan bli av med? Plz

Zot

Tack för det!

Tyvärr har jag inga trays med textur, men däremot lite "modular movement trays".

emil

Modular är attraktiva, men inte för mig.

Minimupp

#204
Hejsan!

@Meldon: Jag har en del High Elves (Island of Blood)

15 Reavers, 30 Swordmasters, 29 Spireguard, 2 High Wardens, 2 Archmages, 1 High Elf Prince on Steed och 1 High Elf Prince on foot.

Prinsarna och en enhet av varje är målade.

Något du skulle vilja ha? (Kan tänka mig att sälja av dem rätt billigt)




För övrigt vill jag väldigt gärna spela AoS (Skirmish funkar också) om det är någon som är intresserad!

Jag har även två arbetskamrater som också spelar och gärna är med. :)

emil

Citat från: Minimupp skrivet maj 26, 2017, 20.48
För övrigt vill jag väldigt gärna spela AoS (Skirmish funkar också) om det är någon som är intresserad!

Jag har även två arbetskamrater som också spelar och gärna är med. :)
Vi är några få som försöker spela Warhammer Fantasy Battle med ojämna mellanrum. Alltså det gamla Warhammer med fyrkantiga baser & movement trays. Age of Sigmar spelar vi inte, men det kanske finns andra som gör på föreningen. Age of Sigmar är det där skirmish-spelet om jag förstått rätt.

Om du har några frågor så är det bara att fråga på. Ni är säkert välkomna att kika på när vi spelar, när nu det blir av.

Zot

#206
Citat från: Minimupp skrivet maj 26, 2017, 20.48
För övrigt vill jag väldigt gärna spela AoS (Skirmish funkar också) om det är någon som är intresserad!

Jag har även två arbetskamrater som också spelar och gärna är med. :)
Hej!

Testade AoS precis när det kom ut, men har en känsla av att det har utvecklats en del sen dess? Hade t. ex. ingen koll på att det hade kommit en skirmish-variant. Jag för min del prövar gärna igen, om man fortfarande kan köra med sina gamla WFB-gubbar på fyrkantiga baser?

Minimupp

#207
AoS är det nya WFB (betydligt enklare regler och lättare att komma igång med). Det fungerar dock att spela lika stora slag som i det gamla, och de gamla fyrkantiga baserna går alldeles utmärkt att använda sig av. De största skillnaderna är ju att man inte har hela rank and file-delen (alla units har det som kallades skirmish i WFB) samt att man slipper alla tabeller (WS S/T etc).

De har nu (igår) släppt en Skirmish-variant där du har typ 200-poängsarméer istället för 2000. Det gör det lätt att komma igång eftersom du bara behöver typ 5-10 modeller.


Finns det någon dag i veckan som folk tenderar att spela mer? :)

Sen om någon har lust att spela idag är jag ledig.

emil

#208
Kan inte ni som spelar Age of Sigmar vara hyggliga och starta en egen tråd på forumet. Den här tråden är mest för oss som spelar gamla/9th Age Warhammer Fantasy Battles, och inte Age of Sigmar.

emil

Någon som är sugen på att spela det gamla Warhammer?

Har gått igenom skåpet sedan golvläggningen & allt var inte förstört.