Nya Codex: Necrons

Startat av Gustaf Eklund, november 09, 2011, 18.47

Föregående ämne - Nästa ämne

Gustaf Eklund

Vad har de gjort med deras fluff? Det är inte Necrons längre.
Matt fucking Ward has done it again.
http://www.youtube.com/watch?v=q-C6cVaqhgU&feature=related
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Thure

Jag gillar det, dock gillar jag verkligen inte Warren eller vafan han heter som berättar ur codexet!

Gustaf Eklund

#2
Warren är han som ser lite yngre ut och den äldre heter Darrell.
Varför detta nu då?
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Martin Larsson

Måste faktiskt säga att jag också gillar Wards ändring av fluffet. Tycker nog på det stora hela att så länge som Ward håller sig borta från SM fluff så gör han det bra.
Nu finns det iaf en karaktär i armén och den passar lite bättre in i universumet än innan då dem var helt själslösa och hopplöst utanför.
Sedan kan jag ju inte säga att jag heller gillar grejjen med att man fieldar en Gud på spelbrädet. Att man fieldar en liten del av dess kraft bundet i en form däremot känns helt ok, precis som Eldars gör med Avataren :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gustaf Eklund

Kanske det, men jag kommer sakna de gamla Necrons.

Och jävlar vad ost det finns i boken. Har lyssnat på flera videos med Beasts of War. Hela spelplanen blir dangerous terrain, deep strikande Flayed Ones på motståndarens runda och som får assaulta i din nästa assault phrase, och så vidare.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Thure

Hur får du det till att Flayed Ones kan deep-strika på motståndarens runda? Såvitt jag har läst mig till det är det bara Deathmarks som kan göra det. Men om nu Flayed Ones kan de också, så kommer de antagligen bli utskjutna i motståndarens shooting, då de bara har T4 och 4+ save. Slår även näst sist i närstrider med sitt Initativ på 2.

Om du tänker på C'tan Shard tillvalet med Farlig Terräng så är det bara Svår Terräng som blir Farlig. Man måste även ha Oriank the Diviner för att hela brädet ska bli Farlig, och då är det bara motståndarens första runda.

Martin Larsson

Ett gyllene tips är att aldrig tro på vad Kreti & Pleti säger om saker utan att läsa reglerna själv.
Tyvärr är hobbyn full av illitterata idioter som får regler att framstå som nått helt i hästväg åt helvete mycket värre än vad det egentligen är :-X
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Martin har än en gång låtit oss andra ta del av den uppfriskande källan av vishet som han innehar i sitt inre. Som så ofta, levererad med en bulldosers kraft och klara budskap. ::)

/F 8)

Martin Larsson

Citat från: Ewers skrivet november 12, 2011, 12.37
Martin har än en gång låtit oss andra ta del av den uppfriskande källan av vishet som han innehar i sitt inre. Som så ofta, levererad med en bulldosers kraft och klara budskap. ::)

/F 8)

Hahahaha ;D

Oops
:-[
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

#9
Martin har ju nästan rätt i alla fall.

Om du spelar med Nemesor Zahndrekh får dina enheter deepstrikea i motståndarens movement. Dock är det lite otydligt skrivet, men det verkar som man bara kan göra så att efter att motståndaren har reservat in något.

Så det går att göra det, under rätt förutsättningar, med alla deepstrikers (Flayed Ones har deepstrike i grund). Enda fördelen med att göra det efter att motståndaren har reservat in är ju dock att just motståndarens reserver inte kan reagera på vart du hamnar, annars är det ingen direkt fördel med att deepstrikea i motståndarens runda. Han får ju gå med allt som är på plan och skjuta på dig fortfarande. Så inte så sexigt som man kan tro.

EDIT:
Det bästa med hela boken är ju givetvis Scarabs 1st turn 57" assault, men det näst bästaste är att "alla går i difficult terräng första rundan-killen" autodödar 1/6 fordon i Dawn of War.....  ;D
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Citat från: Robin skrivet november 21, 2011, 13.24EDIT:
Det bästa med hela boken är ju givetvis Scarabs 1st turn 57" assault, men det näst bästaste är att "alla går i difficult terräng första rundan-killen" autodödar 1/6 fordon i Dawn of War.....  ;D

Hahaha jo du, Scarab gejjen är bortom vild helt klart. Det är kanske inte det bästa man kan göra med 600ish poäng, men det är fan inte dåligt heller eftersom man får 9 MCs på kuppen. Synd bara att Nerf-batet är i mid swing mot den. Det finns ingen rimlig chans att det är tänkt att det ska vara så.

Diff runa 1 däremot är intressant, speciellt i DOW eftersom det kommer bli lol and fail på massa enheter som stendör innan de fått säga bacon, men även i icke DOW eftersom massor med arméer vill åka bil åt alla möjliga håll i dagens metagame...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Citat från: Martin Larsson skrivet november 21, 2011, 14.55
Citat från: Robin skrivet november 21, 2011, 13.24EDIT:
Det bästa med hela boken är ju givetvis Scarabs 1st turn 57" assault, men det näst bästaste är att "alla går i difficult terräng första rundan-killen" autodödar 1/6 fordon i Dawn of War.....  ;D

Hahaha jo du, Scarab gejjen är bortom vild helt klart. Det är kanske inte det bästa man kan göra med 600ish poäng, men det är fan inte dåligt heller eftersom man får 9 MCs på kuppen. Synd bara att Nerf-batet är i mid swing mot den. Det finns ingen rimlig chans att det är tänkt att det ska vara så.

Diff runa 1 däremot är intressant, speciellt i DOW eftersom det kommer bli lol and fail på massa enheter som stendör innan de fått säga bacon, men även i icke DOW eftersom massor med arméer vill åka bil åt alla möjliga håll i dagens metagame...

Är tyvärr bara första gameturn, så funkar inte på reserver :'(

Men men, bring it bitches, säger man till alla mechare....
Jag vann combat med 13.