World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Håller klart med om konceptet "1 ansvarig för varje land" som är just detta och som om han vill får ta upp fler rekryter.
Anser även jag att denne ansvarige sätter sin förstfödde i pant så att åtminstånde han stannar spelet ut :twisted:

Anser klart att tisdagen är den givna speldagen.
Detta dels för att det har varit ASL-dagen i veckan och folk e med på att det finns WW2 folk i lokalen på tisdagar, samt pga att onsdagar är GW-dagen och att det under hösten kommer att spelas BloodBowl, förmodligen, i första hand på den dagen och jag vill spela bägge spelen :mrgreen:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Jag är på. Dock så jobbar jag ju lite lurigt (många kvällar) så jag vill gärna spela på lördagar eller fredagar, då jag brukar vara ledig.
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Citat från: "Robin"Jag är på. Dock så jobbar jag ju lite lurigt (många kvällar) så jag vill gärna spela på lördagar eller fredagar, då jag brukar vara ledig.


Mmmm det vet vi att du gör, dock gör ingen annan det, så jag tror att du kan fortsätta att drömma om ditt upplägg :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ivar

det finns det visst det...
och det är inte så jävla roligt så det så.
däremot är det väl bara för mig o robin att inse att vi inte kan vara med o spela wif om inte det handlar om att ta ut en semestervecka.
glöm allt wif robin de vill inte ha med oss ändå.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

sebbe

om ni inte jobbar samma kvällar kan ni ju turas om att spela =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Lindbergh

...Förhoppningen med att ha en som är ansvarig och att det spelas varje tisdag, är att få samma typ av kontinuitet som har varit (är) i ASL. Där har varje spelare "sina" gluters, med sitt "uppdrag" och vad man skall göra. I och med att man "committar" sig att spela exempelvis varje tisdag eller liknande, är det tanken att man som ansvarig för ett land också tillser att någon i laget spelar varje tisdag :!:

Att man arbetar knepiga tider är okej, men man kanske inte kan vara ansvarig för en Major Power då? Vi har ju folk som jobbar skift i ASL och det fungerar ju bra?! Där "lämnar man av" och berättar vad som skall göras och vilka mål som skall kanske lokalt uppnås. Även om en inte är där fullföljs stridsplanen - som det är tänkt! :wink:

Ambitionen med att få folk att ta ansvar är att slippa vänta på folk som inte hör av sig eller ringer tjugo över utsatt tid och säger att man inte kan för att man har fått diskmedel i ögat.  :evil: Vidare att det spelas till att man kommer överens om att det nu är finito för endera parten, inte när någon misslyckas med att kanske ta Gibraltar?!

Är övertygad om att det kan fungera med att folk jobbar skift, det handlar snarare om att komma överens i laget hur vi spelar. Det skall bli intressant och se om vi kan överföra lite av "speed-wif-andan" till en "vardags-speed-wif" och få ett gott spel i höst/vinter?!  :D

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Martin Larsson

Citat från: "Lindbergh"Ambitionen med att få folk att ta ansvar är att slippa vänta på folk som inte hör av sig eller ringer tjugo över utsatt tid och säger att man inte kan för att man har fått diskmedel i ögat.  :evil: Vidare att det spelas till att man kommer överens om att det nu är finito för endera parten, inte när någon misslyckas med att kanske ta Gibraltar?!

Är övertygad om att det kan fungera med att folk jobbar skift, det handlar snarare om att komma överens i laget hur vi spelar. Det skall bli intressant och se om vi kan överföra lite av "speed-wif-andan" till en "vardags-speed-wif" och få ett gott spel i höst/vinter?!  :D

L

Hålelr fullt och fast med L-H. är oxå fullt övertygad om att det kan gå aldeles utmärkt för er 2 att va med oxå. Bara man ser till att göra vad som gäller klart och tydligt innan man börjar så kan folk se till att anpassa sig till det från början.
Anser även jag att det ska spelas tills dess att det är SLUT. Personer som lackar ur lär (enligt min personliga facistoida) åsikt inte vara intressanta för dylika spel i framtiden alls...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lindbergh

Jag har nu köpt magneter och lackad plåttavla (whiteboard) för WiF/ASL rummet, så kan vi pröva olika alternativ för lite ordning och stridsledning. Sätter upp den i samband med att vi spelar ASL...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

...har nu satt upp en ny liten whiteboard till vänster om dörren  :shock: . Tanken är kanske att det skall finnas två tavlor:

en som innehåller:

year, turn, initiative och impulse (eller nått...). Samtliga markeras med magneter - således slipper vi kladda med pennor  :) magneterna förses med symboler för axis respektive allies - ett förslag är att använda exempelvis samma symboler som markerna i WiF eller kanske de svartvita som Carlsson har till ASL?

en till som innehåller klimatzoner och en idé som Pasi knäckte - magneter med symboler för regn, storm och annat. Det innebär att man kan markera "last weatherroll" och ha symboler som solar eller snöflingor  8)

tyckte det var en jekla bra idé :!:

Jag har skissat med penna för att illustrera hur det kan se ut - tanken är att vi skall ha det som det är på Glasen för ASL i dag  :D

Syftet med tavlorna är att få det lätt överskådligt, otvetydigt och att man kan sitta i andra ändan av rummet och "glutta" på vilken impuls det är och vad kanske vädret är över Kiev  :wink:

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

You da man! Jag är sanslöst laddad.... 8)

Clifford

MÖTE för ALLA WIF-intresserade!
23:e aug. Kl 18.00 på Geddon


Vi ska sparka igång inför hösten grand happening, snacka, eventuellt bjuda, vad vet jag.

jonte

Är vem som helst välkommen?

Clifford

Citat från: "jonte"Är vem som helst välkommen?

Självklart :!: (eller tja, som jag skrev, bara om man är intresserad, och det vet jag att du är...)

Lindbergh

På tisdag den 23/8 är det början på slutet när det kommer till vår massiva ASL-kampanj, detta då horder av jänkare kommer att kasta sig in i döden mot vår brutala försvarseld kring La Gleize :wink:

...Det innebär också att det är hög tid att sätta planerna i rullning för WiF-kampanjen med spelstart i september/oktober. :D

Förslaget som ligger är att det är en (och endast en) som är ansvarig för en Major Power och därmed budgivare. Denna personen är ansvarig för det landet och att det spelas i gång i veckan, vardagskväll. Denna person får sedan ta med sig en eller flera nybörjare under sina vingar, så vi kan få en bra omgång. Det finns sex major powers, så det är minst sex spelare. Det finns ett stort intresse av "comittade" spelare, men än är inget hugget i sten!

Det vore kul om det blev lite nytt folk tillsammans med några av de som har tokspelat de senaste två åren :D

L

PS. Jag är extremt spelsugen och kommer att tok-bjuda på... 8) ja, säg det...har ju missat de senaste speed-wiffen och spelade senast 2003?! Då spelade jag USA och Ivar fick sin WiF-tårta.. :lol:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Heavy

Jag är stenhårt på som gimp till landet som Cliff bjuder till sig :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.