BloodBowl 2016

Startat av cracked_open, augusti 17, 2016, 19.15

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

#60
Black Army - Blitzkrieg Bop

TDs 1-2
CAS 3-2

Kaosgudarna är nöjda med Blitzkrieg Bops framfart i BB, nu i delad ledning med 2(?) andra lag. Laget fick iofs offra(död) en Hobgoblin för den "onda" sakens skull, Gorronk tog en för laget helt enkelt. En annan Hobgoblin, Búroska, bröt nacken. Iofs oroväckande för framtiden att inte vinna Casaulties. Matchen avgjordes i sista turnen med att galant plocka boll på 3+, efter att ha i föregående turn fumlat med extrasteg, dubbel-ett.
Kan en ny stjärna vara född i Bull Centaur Garzhakh tro, lagets nya stjärnrunner, stod för 2 TDs och mer lär komma. Seriens högst(?) värderade talangspelare på 200 000, med höjd AG & MA.
Ghakharth, CDBlocker, blev välsignad av Kaosgudarna med en ännu okänd ny förmåga, som kommer göra ont på motståndarna.

Blitzkrieg Bop möter Bearded Mountain Raiders nästa med lite Hobgoblin på skadelistan. "Hey Ho! Let´s Go!"

emil

#61
Bearded Mountain Raiders - Blitzkrieg Bop

TDs 0-2
CAS 1-3

BMR fick börja med boll, men tji fick dom när publiken stormade planen och slog ner 1/3(?) av BMRs lag. En gyllene öppning för Blitzkrieg Bop som lugnt & metodiskt gjorde en TD i slutet på första half. Blitzkrieg Bops coach var ngt konfunderad när han fick se dvärgar ducka, som om dom druckit alvvin inför matchen. -"Händer det här?"

Andra driven, second half ledde till 2-0 med vissa problem, när Blitzkrieg Bops nya stjärnrunner till slut fick bollen i motståndarens TD-zon. Tredje driven för BMR började det spöregna och bollen blev väldigt hal. BMR var nära att få in en reducering för att putsa resultatsiffrorna ngt, men efter desperata försök att få bollen framåt av båda lagen så slutade matchen i Blitzkrieg Bops favör.

Det ryktas om att inbördes möten, och inte målskillnad, gör Blitzkrieg Bop till serieetta 2016. Stark slutspurt av laget som inledde serien med en 0-3 förlust. Kaosgudarna har återigen blivit blidkade, och nya märkliga välsignelser delats ut till laget. Må Blitzkrieg Bops framtida motståndare bäva.

emil

Hmmm! Hur kommer det sig att det bara är jag som står för matchrapporter? Är det inga andra som spelar i serien längre? Eller är ni bara lite lagom slappa? :)

KOBOLDKUNGEN

Ja hur står det till med ligan, den är väl inte på väg att balla ur redan?!
Förstainlägget är ju inte uppdaterat med matchresultat på bra länge heller  :P
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

https://www.games-workshop.com/en-SE/Blood-Bowl-2016-ENG

Nu släpper GW snart nyversionen :) Kanske kan locka några fler spelare till Geddonligan? :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Kul, kanske... Tror GW biter sig i svansen i vanlig ordning i kampen om gamers. Blood Bowl 2 utvecklas fortfarande parallellt med nya lag kanske varannan månad-kvarttalsvis, och är riktigt kul i MP. Efter Nurgle som kommer i november, kommer Khemri & Chaos Dwarfs enligt rykten. Då kanske GW släppt ett lag till till TT.

Jag är ju gamling och gillar TT-varianten också, men någon liga med 140 lag blir det ju aldrig som Orca Cola.

mlkr

2015 organiserade The NAF Blood Bowl World Cup III i Italien med 912 spelare från hela världen. För att vara ett dött (icke aktivt supportat) figurspel får jag nog säga att TT-scenen verkar vara välmående nog för att försvara GW's beslut att släppa nyversion. Lägg därtill BB2's playerbase som man säkerligen kan locka några procent till att även spela TT så
känns det som ett stabilt underlag med spelare. Sen ska man inte glömma de som hellre nyttjar FUMBBL för sin digitala BB-fix.

Hade det handlat om ren tävlan i mängd spelare mellan TT & PC/konsol hade TT förlorat hands down, men det gäller väl överlag skulle jag tro. Jag tänker snarare det handlar om att de kompletterar varandra än ligger i kamp om spelare. De kliar olika itches - gillar man grafik, ljud o stora ligor är det BB2 som gäller med nackdel att du inte kan spela alla lag ännu. Kan man bortse från grafik & ljud är FUMBBL the shit då det kostar gratis o har alla lag tillgängliga från start. Vill man ha en mer intim & social upplevelse o hobbykicken är det TT. Även där finns ju alla lag  regelmässigt spelbara i LRB6 om man kan tänka sig proxyfigurer.

Det handlar väl helt enkelt om hur man ser på det. Att jämföra digitalt med TT rätt av är missvisande o jag tror det faktum att BB2 finns innebär potentiellt fler lokala TT-spelare när nyversionen släpps, inte färre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Det låter ju fantastiskt, visste faktiskt inte att NAF var så stort. BB är väl iofs erkänt som GWs "bästa" spel genom tiderna. F.ö. håller jag med i det du skriver.

mlkr

Jag hoppas det finns BB2 spelare i Borås som hittar till TT och oss genom nysläppet :) vore kul med feta turneringar på geddon ^_^


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Brain

Fick en WO på min sista match så en seger till för Brutal Deluxe
Rullar alla tärningsslag när en annan BBspelare bevittnar.
Tomas Davidsson

emil

Spontant känns det som att vi behöver lite folk till ligan:

1) En arrangör som uppdaterar ligan & tabellen varannan vecka.
2) Spelare som kan tänka sig spela TT Blood Bowl 3h varannan vecka, OCH rapportera in matcher. (Eller vilket format det nu blir)

mlkr

Efter nyår hoppas jag ha mer tid över för att kunna spela :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Greger

hej! Har haft alldeles för mycket att göra tyvärr och inte hunnit hålla mitt matchschema :(
Ursäkta frånvaron!

/greger

emil

Det finns alltid en Force majeure att ta hänsyn till såklart. Nästan... :)

KOBOLDKUNGEN

Hur går det då Greger, är det vi snart? :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se