BloodBowl 2016

Startat av cracked_open, augusti 17, 2016, 19.15

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

Jag tolkadedin text som att du gjorde 5 cas på stackars Kari
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

#46
Citat från: cracked_open skrivet september 27, 2016, 17.41
Jag tolkadedin text som att du gjorde 5 cas på stackars Kari
Det stämmer, Blitzkrieg Bop!, och då menar jag att jag vann med 5-0 i den delen av matchen. Och 3-1 i TDs. Eller är det jag som fått det konstigt? Hur redovisar man CAS? Det borde ju vara laget som gör CAS, mtp SPP. Så Blitzkrieg Bop! har sammanlagt 7-2 i CAS, och är då det våldsammaste laget hittills. ;)

*edit* Äh, glöm. Det står ju i tabellen att Blitzkrieg Bop! har 7-2 i CAS.

Brain

Citat från: emil skrivet september 27, 2016, 17.55
Så Blitzkrieg Bop! har sammanlagt 7-2 i CAS, och är då det våldsammaste laget hittills. ;)

Skall rätta till det på lördag ::)
Tomas Davidsson

emil

Oooh, låter som en utmaning. :) Vilken tid ska ni spela? Nästan sugen på att vara åskådare, behöver ändå ta mig till Geddon för att skyddslacka lite färdigmålade figurer.

Brain

Citat från: emil skrivet september 29, 2016, 14.12
Oooh, låter som en utmaning. :) Vilken tid ska ni spela? Nästan sugen på att vara åskådare, behöver ändå ta mig till Geddon för att skyddslacka lite färdigmålade figurer.

11 är det planerat till.

Sen får vi se hur block ställer till det, har inte fungerat bra när jag spelat BB2 på datorn...
Tomas Davidsson

Brain

ICP börjar med boll men efter en snabb turnover då en bärsärk drattar över ända kan BD göra det de är bäst på. En linjeman dör och och då domaren tittar bort får varulven ett tjuvslag som gör att han inte kan medverka mer i matchen. Bollen byter ägare flertalet gånger medan ICP får mer och mer skadade spelare. Till slut får BD kontroll över bollen och gör en sen TD i första halvlek.
När ICP kickar till BD ställer de upp 6 spelare mot BD:s 10 och när BD är på väg mot sin andra TD kastar ICP in handduken och ger segern till BD. Ryktet säger att snötrollet var orolig för sin överlevnad och hotade att slita armarna av coachen om matchen fortgick.

Brutal Deluxe TD 2* CAS 5 (varav en död)
Ice Cold Poets TD 0 CAS 1


* 2 eller 3 TD:s för concedad match?
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

#51
BLACK ARMY - Brutal Deluxe
TD 1-0
CAS 0-2
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Men va f-n... :( Då måste jag ju vinna resten av mina matcher, hoppas det iaf gjorde ont på dom onämnbara kolsäckarna skrivet i versaler.

KOBOLDKUNGEN

Nope, en badly hurt och en reg och nu har Ghoulen Flavio anlslutit till truppen med :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


cracked_open

Gällande concede match vet jag inte. Står det något gällande det i regelboken ( 2TD låter bekant i min värld) eller har någon ett bra förslag
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

Förslag & förslag? 2-0 resultat, 1 MVP & 2 TDs låter helt ok. I dataspelet får man 2 MVPs, ett SPP hit & dit kan väl kvitta.

cracked_open

Belsut från mig gällande att avbryta en match.

Förutsatt att det inte sker naturkatastrof eller ett nära dödsfall i familjen kommer den spelare som lägger sig i en match att tappa alla de SPP som han/hon fått under matchen.
Motståndaren (som härdade ut) får behålla alla SPP som han/hon fått under mathcen. Vinner matchen med 2-0, får motståndarens MVP samt dubblar sitt tärningsslag när det kommer till team winnings. Exempel T6 i team winning resulterar en 2, efter re-roll (pga matchvinst) slår vinnaren en 5:a. Således räknas det som att vinnaren har slagit 50x2+eventuella extra summor. 
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

Nytt BB, såg flashigt ut: http://www.bloodbowl.com/getting-started/

Vet inte om det kommer nya figurer/lag också.

mlkr

De har flera lag planerade för plastrelease & om det går riktigt bra kommer kvarvarande lag i resinrelease :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

#59
Blitzkrieg Bop - Ice Cold Poets

TDs 2-0
CAS 3-0

0-0 i Halftime. Ganska snäll match, där båda lagen led av Curse of Nuffle(tärningarna). En hel del Turnovers som följd. Orutinen lös igenom med mycket bläddrande i regelbok.

Blitzkrieg Bop!  möter Black Army nästa med fullt manskap.