Datorrummet

Startat av carlsson, november 29, 2010, 13.30

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Jag har lite funderingar kring datorrummet. Är det någon som använder någon av datorerna där?
Idag har alla med sig bärbara maskiner, och jag misstänker att det inte är speciellt viktigt att ha kvar datorrummet per se.
Jag har för mig att nån av burkarna är Brains experimentmaskin, men jag vet inte hur viktig den är?

Anledningen till att jag frågar är dels funderingar kring den uppkommande ASL Kickoffen, dels för andra ändamål.

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

dagle

Datorrum? Mer soprum imo. Jag tycker inte att det finns någon större mening med den tbh. Och angående dator till konventet så skulle man kunna förvara den i styrelserummet eller köpa en liten (i storlek som ett kreditkort). Känns vettigare att göra något med rummet och om folk vill ha lan så får man "paxa" delar av lokalen. :)

Brain

Datorrum? Det skulle bli konventsarbetsplats men vissa personer gjorde inte vad de lovat. efter det ställdes kvarglömda saker sedan konventet in där och sedan har det fyllts på. Kan sortera ut allt som kan slängas (konvent/mina burkar) men resten vet jag inget om
Tomas Davidsson

Ivar

Kan inte vi i styrelsen och "konventet" gå igenom allt som finns i rummet och kasta det som kan kastas och förvara det som ska förvaras?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

soulreaper

Citat från: "Ivar"Kan inte vi i styrelsen och "konventet" gå igenom allt som finns i rummet och kasta det som kan kastas och förvara det som ska förvaras?
Det tycker jag låter som en bra idé, förslag på när detta skall ske?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun