Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas


Land

vill minnas det va nu på söndag den 16/3

carlsson


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Niklas

Flaggar lite för att jag kanske inte kan vara med pga tidigare godkänd anledning av spelledaren.

carlsson

Datum planerade so far:
2014-03-16
2014-04-13
2014-05-11

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Landers

Vems tur är det att fixa fika?

Niklas

Det är min tur. Ska bara fixa någon som kan tänka sig att köra mig och fikat till spelningen. Någon som har en bil och lite tid över innan spelningen?

Landers

Jag o Stefan åker till evers ca 11.45. Är du färdighandlad då så kan vi hämta dig.

Torbjörn

Jag har fått förhinder och kan tyvärr inte vara med i dag.  :(

carlsson

Citat från: Niklas skrivet april 11, 2014, 12.12
Det är min tur. Ska bara fixa någon som kan tänka sig att köra mig och fikat till spelningen. Någon som har en bil och lite tid över innan spelningen?

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, har lite saker jag måste rodda i innan spelningen.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Citat från: Torbjörn skrivet april 13, 2014, 06.12
Jag har fått förhinder och kan tyvärr inte vara med i dag.  :(

Trist.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Jag vill bara förtydliga mig från förra spelningen; Jag hade inte ALLS uppfattat situationen som ni andra hade gjort. I min värld så var vi nu såpass kända att vi kunde vistas inom hertigens hela område utan risk för kukeri.

Och om det nu var så j*a självklart - varför stoppade inte Rocky mig då?

Hur som helst, så behöver vi ha vissa riktlinjer för hur vi sköter saker och ting. Att lägga ifrån sig sina vapen känns som en mycket dålig idé. Det borde alltid vara bättre att bättre fly än illa fäkta.
Sen ska vi nog vara försiktiga med dödandet. Det kan ge effekter som vi inte gillar.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Landers

Ja det blev lite tokigt. Inga sura miner från min sida i alla fall. Det löste ju sig  ;)

Ewers

Resumé av de två senaste spelningarna:

17/11
Kylig och mulen dag. Pratar med Bram Randell, en ung man i övre tonåren som säger sig vara utsänd av Sheriffen (Sarah McCullen) för att hålla koll på Rp's bas. Rp säger till honom att inte leta efter deras bas.
Delar av gruppen tar sig till skyskrapan mitt emot färjeterminalen och upprättar fast spaning. Spaningsenheten upptäcker att hertigens mannar har en bevakningspostering i byggnaden. Rollpersonerna väljer att hålla sig dolda och förblir oupptäckta.

18/11
Kylig och mulen dag. Avbryter fast spaning mot färjeterminalen och smyger därifrån utan att upptäckas. Vilar några timmar, därefter besök hos Sheriffen för att äska utrustning till spaning och anfall. Sheriffen och Mike (Nisse) hamnar i en mindre dispyt när Sheriffen gör sig lustig över Rp's förfrågningar. Rocky (Anders) och Thad (Stefan L) lyckas dock släta över eventuella sårade känslor och får tips om nästa marknad.
På marknaden har Mike turen att hitta en torrdräkt med tub och aggregat (andningsmunstycke mm). Dock är tuberna tomma.
På natten rekar Rp från vattensidan med gummibåt. Mike snorklar in och genomför när-rek i det kalla vattnet och återkommer genomfrusen efter ca 40 minuter.

19/11
Kylig men molnfri dag. Rovern Anjelica berättar för Rp att hennes partner Pete har blivit kidnappad av ett gäng. Hon har ett dygn på sig att skaffa fram lösen annars kommer de döda honom. Rp bestämmer sig för att hjälpa Anjelica att frita Pete mot att hon gör sitt bästa för att ordna en eller flera fallskärmar.
Rp och Anjelica fritar Pete i en välplanerad räd som involverar raserade hus, fall genom söndervittrade tak mm. Samtliga fem skurkar nedkämpas och Pete hittas skadad men i livet. Parker gör den medicinska bedömningen att Pete inte bör flyttar på några dagar samt att han behöver aktiv vård av kvalificerad sjukvårdspersonal.
Man övernattar i skurkarnas tillhåll och pratar i flera timmar med Anjelica om läget på Manhattan, och olika grupperingar mm.

20/11
Solig och relativt varm dag. Rp ligger lågt och vårdar Pete. En vattenhämtarpatrull skickas ut och den konstaterar att ödemarken inte är helt så öde som den ser ut att vara. Ingen konfrontation uppstår då alla andra är skygga och flyr undan.
På natten utlöses en av larmmineringarna som Rp satt ut (med en handgranat). Vid genomsök finner Rp ingen kropp men blodspår.

21/11
Mulen och varm dag. Pete vaknar och Parker bedömer att det är säkert att förflytta Pete. Rp har en låååång diskussion om vart man skall ta Pete. Till ett av kollektiven eller till den egna basen? Till slut bestämmer man sig för att ta med Pete till egen bas. Vid gränsen till hertigens domän stoppas Rp av vakterna från Kollektiv R. Det blir en kortare diskussion innan Rp ber dem hämta Edmund från kollektiv Q. När han kommer går han i god för Rp och stämningen förbättras. När Rp ger bort lite loot i form av vapen och ammunition till vaktkapten Esmé blir stämningen ännu bättre. Esmé verkar dessutom bli förtjust i Hard (Andreas).

22/11
Mike vaknar med feber och huvudvärk. Parker vårdar Mike och Pete.
Rp beger sig till City Hall. Pratar med vaktkapten Allan Sneider utanför om Wrecker Bob, som enligt uppgift skall kunna fylla ett par lufttuber. Därefter besöker Rp chefsingenjör Gwama och frågar om Wrecker Bob. Gwama talar om att det är bäst att ha "finsprit" om man skall nå enkel framgång i förhandlingar med Wrecker Bob. Gwama erbjuder Rp finsprit i utbyte mot att de skaffar tillbaka hans guldrolex som han förlorat i kortspel mot en av vakterna i K-kollektivet. Vakten heter Tam Brose och skall ha fuskat enligt Gwama.
Rp tar ut förskott för uppdraget och beger sig till Beaver Str där Wrecker Bob och hans kompanjoner arbetar med att riva en byggnad. Rp erbjuder, och visar upp, en flaska Jack Daniels mot att få lufttuber fyllda. Wrecker Bob godtar erbjudandet och Rp skall återkomma.
Rocky och Hard "skall bara" bege sig ner till K-kollektivet för att göra någonting bra framåt eftermiddagen. De stoppas av en patrull och efter ett flertal missförstånd blir de arresterade. De bakbinds och förses med ögonbindel. Därefter förs de till separata rum där de förhörs av en kvinnlig förhörsledare. Efter några timmars växelförhör bryter sig Hard fri och befriar Rocky. Därefter flyr de uppåt i byggnaden. Rp beväpnar sig med bl.a. en brandyxa och lägger sig i bakhåll för de efterföljarna. En brutal strid senare har tre förföljare flytt i panik, två tillfångatagits (skadade så de inte kunde fly men inte döda) samt tre dödats.
"The Hard Rock"-duon hittar sin utrustning, inväntar nattens mörker och beger sig sedan tillbaka till bas.

mlkr

En liten fråga till er rollspelare:

17 maj har vi ett event på brygghuset i Borås från ca 16:30 till sent.
Det skulle inte vara möjligt/intressant/kul för er att närvara på något vis?
Prata rollspel med besökare? spela rollspel inför/med besökare?
kollar runt lite med olika geddoniter nu för att få ihop ett bra förstagångsevent :)

kontakta mig gärna på mail om det känns aktuellt! Mellqvist@outlook.com
/Veni Vidi Vicious