Framtida bidrag från medborgarskolan

Startat av Getsen, oktober 25, 2008, 12.49

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Nyheter från bidragsfronten:

Inför nästa år så skulle Robert Larsson på medborgarskolan uppskatta att veta vilka rollspelskampanjer som kommer vara aktiva så tidigt som möjligt; han vill helst veta nu i december för att kunna vara igång med listorna i januari så vi slipper släpet som drabbade oss i år. Om det är någon som vet att de ska starta en kampanj innan nyår/början på nästa år så hör gärna av er till mig, alternativt så vore det också bra att veta om några av kampanjerna som körs kommer bli klara/lägga ner inom kort.

Då ifyllandet av närvarolistor inte har fungerat riktigt så smidigt som man kanske kunde ha hoppats så kommer en pärm dedikerad till våra kära cirkelledare att dyka upp i lokalen inom kort. Denna pärm kommer att innehålla samtliga närvarokort samt ett smidigt schema så att cirkelledare kan kryssa av månadslistorna då de lämnar in dem, och helst även en kopia på de listor vi lämnar vidare så vi kan backtracka om så skulle behövas.

Goda nyheter för spelledare med flera grupper i samma kampanj; Istället för att få en lista per grupp så kommer det i fortsättningen att finnas en lista per kampanj där alla spelare finns med. Detta förenklar tillfälliga gruppändringar avsevärt och enligt utsago från medborgarskolan så kommer vi inte att tappa några bidrag på det (vilket tidigare var argumentet för att ha flera listor). För redan existerande kampanjer kommer detta att börja gälla först nästa år när vi "uppdaterar" våra grupper hos medborgarskolan. För nya spelgrupper kommer det att gälla direkt. Så förhoppningsvis kommer det att flyta på smidigare än vad det har gjort i år :)

Frågor, funderingar eller förtydlingar? Shoot!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

Bra Ros, härligt att se resultatet av din flit!

/F

Getsen

I morgon lämnar jag in de nya rollspelscirklarna för 2009 till medborgarskolan, och det kan vara så att någon eller några medlemmar har fallit bort på vägen under klipp-o-klistrandet. I sådana fall så får de fyllas på efter hand, av ansvarig spelledare i kampanjen. Det är som tidigare nämnts betydligt färre listor att hålla reda på då parollen numer är att varje kampanj får en lista där samtliga spelare skall finnas med.

Övriga cirklar, t ex film, musikspel och terrängbyggarcirklar tar vi efter årsmötet då vi vet vilka som har hand om vilken sektion. Om det startar upp nya rollspelsgrupper så hör av er till mig så hjälper jag till att fixa närvarokort och går igenom detaljerna för vad som gäller.

Såvitt jag har förstått det så får vi inte både söka verksamhetsstöd från kommunen (dvs ungdomsverksamhet) och söka bidrag för samma speltillfälle från Medborgarskolan. Detta innebär att de aktiva grupper vars medlemmar är av lämplig låg ålder inte kommer att behöva söka bidrag genom medborgarskolan, utan från kommunen vilket är ganska likt men lite annorlunda. Bonusen för föreningen är att de bidrag vi får genom kommunen inte är "märkta" för specifika inköp vilket medborgarskolans bidrag är. Rätta mig gärna om jag har fel angående att man bara får söka ett bidrag.  

Vad som också är nytt är att samtliga listor kommer att finnas nere på föreningen, och jag ska försöka få till ett slags "in-och-ut"-facks system eller en pärm där vi alla kan hålla bättre koll på saker än vad som gjordes under 2008 då ifyllandet och inlämnandet av listor på de flesta håll sköttes under all kritik. Vi skall även fylla i antal spelade timmar så vi har ett hum om hur mycket pengar vi har att röra oss med samt försöka sköta inköpen kontinuerligt och inte göra allt i en skräll frammåt slutet, vilket vi gjorde i år.

Det är lite i de banorna jag tänkt. Om någon har ídéer till förenklingar eller förbättringar så shoot. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Update:

Fick precis reda på att vårt önskemål om att det bara skulle vara en lista per cirkelledare inte gick igenom, så spelledare med fler än en grupp kommer att ha flera listor att brottas med. Snailmailet jag fick är daterat till i torsdags och i fredags lämnade jag in våra "nya" listor, vilket jag ännu inte fått nån kommentar på. Ska försöka ta reda på vad som gäller asap.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Update 2:

Pga teknikaliteter som att medlemmar i en cirkel måste vara med på ett visst antal möten, alla måste ha varit på något av de tre första mötena osv osv så blir det för krångligt att varje kampanj bara skulle få en lista, och det gamla systemet med en lista per grupp kommer att finnas kvar. Folk som hoppar mellan grupper kommer att hamna på flera listor, men så får det bli tyvärr. Fanns en massa regler som vi inte visste om som kom ivägen för bidragsutopin vi försökt promota. Sorry.

Jag har bjudit in herr Robert Larsson till vårt årsmöte och hoppas att han kan närvara och prata lite bidrag och annat med folk. Han är trevlig och har ett tålamod värdigt Dalai Lama. to be continued.. igen.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Gobbos Spider

2009 listor?
Jag har redan avverkat 2 spelningar i Januari.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Getsen

Citat från: "Gobbos Spider"2009 listor?
Jag har redan avverkat 2 spelningar i Januari.

Robert ska kolla på våra nya grupper nu i veckan. Skriv upp antal folk, tider och datum så länge är ni snälla :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Greger

Citat från: "Getsen"
Robert ska kolla på våra nya grupper nu i veckan. Skriv upp antal folk, tider och datum så länge är ni snälla :)

Hinner inte fixa en lista till nu i veckan, kan vi lämna in en senare?  :oops:

Getsen

Citat från: "Greger"
Citat från: "Getsen"
Robert ska kolla på våra nya grupper nu i veckan. Skriv upp antal folk, tider och datum så länge är ni snälla :)

Hinner inte fixa en lista till nu i veckan, kan vi lämna in en senare?  :oops:

Ja, det går bra.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

update 3:

Jag har mejlat Robert, men inte fått något svar. Det sista jag hörde var att de var otroligt upptagna med att hantera förra årets cirklar. Jag tänkte ta en kväll och skriva ihop våra nya listor återigen då det inte fungerade att slå samman listorna på sättet vi önskade.
Om någon har eller är på väg att börja spelleda och tänker göra så i armagedons lokaler så får ni hjärtans gärna ta kontakt med mig så att vi kan gå igenom hur närvarorapporterna fungerar. Min önskan är att (iaf) de som aktivt spelar i lokalen skall rapportera sina speltimmar så att föreningen får pengar som kan gå till t ex hushållsartiklar och stearinljus, men även annat mer spelrelaterat material då basbehoven är täckta. Om ni spelar utanför föreningens lokaler så tänker inte jag ha samma krav på engagemang; det är jobbigt nog att jaga ner de vars papper redan finns i lokalen ^_^

Jag har tagit ett par dagar ledigt den här veckan och tänkte försöka styra upp just bidragsdelen så vi kan komma igång med den asap.

To be continued... ^_^
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."