Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Ewers

#41
BSK 25 / Konventsmöte 6
september 11, 2007, 09.46
Söndagen 16/9 kl 12.00

Den tidiga starten beror på att familjer, spelgrupper och anndra vill att söndagen skall vara ledig för annat.

Det kommer bli ett tämligen kort och effektivt möte. Snälla kom i tid.
Om du är ansvarig för någonting och inte kan komma så posta här på forumet är du snaäll.

Mvh /Fredrik  8)
#42
BSK 25 / Konventsmöte 4½
augusti 14, 2007, 21.21
Hejsan!

Jag har nu varit i kontakt med Kongressbyrån, Kåren och Högskolan. Dessutom har Carlos varit i kontakt med fritidskontoret. Dessa kontakter för med sig att jag har goda nyheter att förmedla.

Tiden är knapp och nu måste vi sätta igång med förberedelser inför konventet! Därav att jag hoppas att så många av alla er som är intresserade av konventet kommer på mötet.

Mötet hålls kl 13.00 söndag 19/8 (nu på söndag)

Vet att det är kort varsel men vi hade ett möte i söndags som var väldigt ensamt...

Mvh /Fredrik  8)
#43
BSK 25 / Konventsmöte 4
augusti 01, 2007, 10.35
Söndagen den 5/8

kl 17.00 på Armagedon

Meddela gärna här om du kommer eller om du inte kommer.

Mvh /F  8)
#44
Rollspel / Western 1872 - Tucson
juni 16, 2007, 23.35
Hej!

Med detta vill jag meddela mina trevliga spelare att grupperna nu är klara och ser ut som följande:

Grupp 1
Stefan Nilsson, Andreas Carlsson, Carlos, Kari, Marie, Nisse och Flyckt.

Grupp 2
Mattias Hake, Mattias Alfredsson, Nättorp, Dina, Erik Noren, Pierre och Pasi.

Den uppmärksamme lägger märke till att det är hela sju spelare i varje grupp och det är med erfarenhet från de förra kampanjerna som jag valt att ha det så. Det har visat sig vara vanligt med tidigt manfall i westernkampanjer och jag vill ha spelgrupper på minst fyra spelare om så är möjligt.

Om samtliga spelare uppger sitt forumsnick på denna tråden så kommer jag ordna fram var sin privat tråd åt grupperna.

Mvh /F  8)
#45
BSK 25 / Konventsmöte 3
april 21, 2007, 11.00
Konventsmöte 3 går av stapeln lördag 2/6 kl 12.00 på geddon.

Obs! 2/6 kl 12.00 på geddon

Mvh /F
8)
#46
BSK 25 / Konventsmöte 2 15/4 kl 13.00
mars 20, 2007, 17.21
Kallelse till konventsmöte nr2!

Tid 15/4 kl 13.00

Plats Armagedon

Väl mött!

/F  8)
#47
BSK 25 / Första konventsmötet BSK25
mars 14, 2007, 17.54
Hej!

På söndag (18/3) är det tid för första konventsmötet.
Är du intresserad av konventet av någon som helst anledning så kommer du naturligtvis ner på mötet.

På detta första mötet kommer endast grova riktlinjer att dras upp coh ordförande för konventet att väljas. Var med och påverka BSK 25, det bästa konventet genom tiderna.

Tid: 13.00
Plats: Armagedon

Kram /F  8)
#48
BSK 24 / Kvar att göra efter konventet
november 09, 2006, 22.30
Det finns en massa kvar att göra som hör till konventet och därför tillhör konventsarbetet.

-Figurspelsterrängen skall packas in i garderoben och/eller ställas upp i hyllorna.
-Möbler skall ställas i ordning i lokalen.
-Konventskiosken skall inventeras och därefter överlämnas till kioskansvarige i styrelsen. Prislistan i geddons kiosk måste uppdateras vilket inte kan göras före en överlämning. Kassören behöver ochså veta hur mycket av kioskvarorna som skall skrivas av som överfört till geddon.
-Styrelserummet behöver iordningställas inkl dator/skrivar ihosättning.
-komradios skall lämnas tillbaka till Sverok Väst.

Den som känner att det borde falla på deras lott att fixa en punkt får gladerligen göra just så. Skriv att ni tar på er att fixa vald sak och även efter det är löst.

Mvh /F
#49
BSK 24 / Konventsmötestråden
oktober 09, 2006, 19.33
Här ventilerar vi saker att ta up på mötet eller saker man kanske kan lösa här istället för på mötet.

/F  8)
#50
BSK 24 / Konventsordförande påminner...
september 27, 2006, 20.43
...om att alla huvudarrangörer skall skriva några rader om just sitt lilla område och maila detta till sebbe under denna veckan.
Är man snäll mot sebbe så skickar man det före fredag så att han har helgen på sig att lägga upp texterna.

Mvh /F
#51
Rankinglistan efter senaste games day:

Spelare   Totalpoäng   Antal matcher   Rankingpoäng
Martin Dalevik   0   0   #Division/0!
         
Marcus Axelsson   11   2   5,5
Martin Larsson   51   3   17,0
Robin Fredman   47   3   15,7
Rasmus Strand   53   4   13,3
Anders Forsström   65   5   13,0
Jerry Hammarberg   108   9   12,0
Marcus Hägg   35   3   11,7
Fredrik Ewers   142   12   11,8
Kristian Bergström   139   12   11,6
David Dunberg   91   9   10,1
Henrik Svensson   54   6   9,0
Robert Näsström   26   3   8,7
David Carlén   26   3   8,7
Niklas Hemlin   19   3   6,3
Patrik Thorén   74   9   8,2
Glenn   17   3   5,7
Rick   16   3   5,3
Tomas Davidsson   13   3   4,3
Marcus Clifford   1   1   1,0
Henrik Svensson   34   3   11,3
Daniel Dunberg   31   6   5,2
Åke Andersson   6   1   6,0
Gabriel Dunberg   26   2   13,0

Lägg märke till att spelarna inte kommer i rankingordning, man får utläsa det genom att gämföra resultat.

Eftersom jag varit väldigt sen med att utlysa nästa games day lägger jag den en vecka senare än vad det borde vara, i hopp om att fler spelare kommer att kunna vara med i detta fall.

Man anmäler sig på denna tråden och skriver fullständigt namn samt den armé man troligast kommer spela.

Väl mött på Games Day 5!

/F  8)
#52
Hejsan alla konventare!

Jag heter Fredrik Ewers och har i år äran att ha blivit utsedd till konventsordförande.

Då Bäckängskolan renoveras i år kan vi inte vara där i år och kommer istället att husera i kårens lokaler i gamla folkets hus. Därför kommer årets konvent bli ett lite mindre konvent med lite färre arrangemang än vad vi brukar ha. Inriktningen är att ha 2-3 figurspelstureringar, 2-3 kortspelsturneringar, ett flertal drop in-arrangemang samt kanske (osäkert med bra lokaler) 3 rollspelsturneringar.
Det tänkta besökarantalet är 150-200 deltagare.

Naturligtvis kommer konventet att ligga under allhelgonahelen, dvs 3-5 november.

Konventsmöte nr 1 kommer att hållas i Armagedons lokaler söndagen den 10/9 kl 15.00

Alla som är intresserade av att hjälpa till under konventet, arrangera en turnering/arrangemang eller ta på sig en ansvarspost mm är mer än välkomna till mötet.

Vill man kontakta mig eller Erik (konventsansvarig i Armagedons styrelse)
gör man det lättast genom ett pm här på forumet.



Fredrik Ewers "Ewers"
Erik Noren "Den gamle"

Mvh /Fredrik
#53
Hej!

Har haft struligt värre med min dator och har inte kunnat få till detta lilla inlägg tidigare.

En ny kampanj har tagit sin stapplande början och denna gång ingår samtliga spelare i 3:e pluton, 5:e kompaniet, 2:a bataljon, 506:e Rangardska Regementet från planetklustert i 207 wyriska sektorn.

Att skapa karaktär går tämligen fort och att dö en våldsam död kan gå nästan lika fort om man inte passar sig. Under första lilla uppdraget med fyra spelare trodde dom nog fortfarande att dom var space marines. Resultatet av det får ni nog fundera ut själva. :wink:

Vi kommer spela på måndagar med spelstart kl 18.00 och avslut senast 22.00.

Varmt välkommen!

/F  8)
#54
Så var det dags för nästa games day som denna gång kommer hållas av M-wolf i Kinna. För Boråsare löser vi transport på något bra sätt så låt inte detta vara en begränsning.

Max antal deltagare hos M-wolf är 12 spelare så se till att anmäl dig så snart du vet att du kommer kunna vara med.

Tyvärr har erfarenheten visat att anmälningar som inehåller orden: kanske, troligen, förhoppningsvis mm är detsamma som att säga "jag skulle vilja vara med men kommer inte att fixa att vara med". Alltså anmäler man sig om man vet att man kommer vara med, inte annars.

Anmälan göres genom att skriva: Förnamn och Efternamn samt tilltänkt armé.
(man får ändra sig om arme hur mycket man vill fram till spelstart)
#55
Warhammer Tabletop / Games Day 3 20/5
april 04, 2006, 22.18
Hej alla glada gamers!

Nu har vi fastställt datum för nästa Games Day till den 20/5.
Det är som vanligt en lördag och arméstorlek är 1750p.

Tider och annan info hittar du under tråden:
Samlingsinformation Games Day -06

Anmälan sker här på denna tråd genom att skriva
Ditt för och efternamn
Vilken armé du troligen kommer spela

Väl mött på nästa Games Day!   8)
#56
Warhammer Tabletop / Games Day 2 2006 25/3
januari 31, 2006, 15.54
Hej alla glada spelare!

Datum för nästa Games Day är 25/3.

Arméstorlek: 1750poäng
Antal slag: 3 st
Motståndare: Första matchen möts de som är närmast i ranking.
De två andra matcherna lottas.

För att det skall fungera kommer endast ett jämt antal spelare få vara med. Se därför till att vi blir jämt antal spelare så inte sist anmälda spelare (om han är ojämn vill säga) blir ledsen i ögan.

Om du vill spela med en arme som ligger "utanför" normala arméer (tex Titanarmé) så skriv detta samt meddtag en vanlig armé också. Det är upp till varje spelare att gå med på tillägg från ex Imperial armour mm.
Kom ihåg att vi spelar för att ha kul.  :D

/F   8)
#57
Games Day 2006

Under året har vi för avsikt att arrangera 6 st Games Day med två månaders mellanrum. Syftet med arrangemanget är att främja hobbyn, öka spelarnas kontaktnät samt att ha en hel skopa kul tillsammans med andra gamers. Har man inte ambitionen att ha roligt tillsammans när man spelar gör man sig icke besvär.

Det kommer upprättas en rankinglista över deltagarna under games day. Denna lista skall ses som ett verktyg för att få jämna förstamatcher under arrangemangen samt som ett mått på hur erfaren man är som spelare i första hand. Prestige och ära kommer i andra hand. Generellt främjas den spelaren som har lägst ranking (om än bara lite) och detta är medvetet gjort då vi vill måna om nya spelares välbefinnande.
Det är ensamt och tufft på toppen...  ;0)

Tider
Vid en Games Day spelas tre slag mot olika motståndare på fastställda tider. Rekommenderade tider är:
Slag 1:   Samling kl 11.00   Spelstart kl 11.30
Slag 2:   Samling kl 15.30   Spelstart kl 16.00
Slag 3:   Samling kl 20.00   Spelstart kl 20.30

Man har alltså 4 timmar per slag samt en halvtimme för upp och nerpackning av modeller mm. Skulle man inte hinna klart räknar man resultat på den senast färdigspelade rundan när tiden går ut.

Möteschema
I första slaget för dagen möter man den spelare som ligger närmast i ranking. Denna motståndare kommer alltså att vara känd i förväg (genom anmälningslistan).

Andra och tredje slagets motståndare lottas i början av dagen så att man vet vem man skall möta och därmed kan förbereda sig mentalt. Detta är främst för att underlätta för oerfarna spelare samt att möjliggöra att man kan spela fortlöpande under dagen utan att behöva invänta lottningar.

Missions
Vi använder de fem Standard Missions som finns med i regelboken på nivå Gamma.
Den spelare som har lägst ranking har möjlighet att välja omslag av mission om denne så önskar. Det andra slaget måste dock accepteras.

Val av spelbord
Strävan är att inte behöva spela på samma bord två gånger man skulle situationen uppstå att båda spelarna spelat på de borden som finns tillgängliga väljer den spelaren med lägst ranking.


Margin of Victory
Räkna ut differensen mellan slutpoängen och avläs följande tabell.
Differens   Vinnare/förlorare      Differens   Vinnare/förlorare
0-50   10/10      1801-2150   16/4
51-400   11/9      2151-2500   17/3
401-750   12/8      2501-2850   18/2
751-1100   13/7      2851-3200   19/1
1101-1450   14/6      3201-3500   20/0
1451-1800   15/5      WO   0/0

Rankingen
Ranking fås fram genom att ta totala summan inspelade poäng delat med antal matcher. Rankingen är alltså ett medelvärde på en spelares samtliga matcher.

Rankingen räknas om efter varje avslutad Games Day. Den rankingen man börjar dagen med är den rankingen man har under hela dagen.

Mat, dryck och humör
För att kunna fungera som en trevlig spelare under en hel dag behöver man äta och dricka. Om man inte gör det ökar adrenalinhalten i blodomloppet som en följd av lågt energibehov i kroppen, vilket i sin tur leder till dåligt humör, huvudvärk mm.
Det är alltså viktigt att man ser till att få i sig näring och vätska kontinuerligt under speldagen för både sin egen och motspelarnas skull. Speldagen är trotts allt minst 13 timmar lång.

Har man lätt för att få huvudvärk rekommenderat att ta med huvudvärkstabletter.

Regeltolkningar
Är man osäker på en regel frågar man den för dagen utsedde regelansvarige. Detta ger likformighet i regeltolkningar under hela speldagen.

Äldre spelare rekommenderas starkt att läsa igenom den nya regelboken (inte skumma fram och tillbaka) då mycket är nytt eller ändrat sedan gamla utgåvor. Detta gör att många missförstånd och felaktiga "gamla vanor" kan undvikas.
#58
Howdy Strangler!

Snart är första kampanjen över och en ny tar vid efter den. För de spelarna som redan har karaktärer i livet kommer det finnas möjlighet att fortsätta med sin gamla karaktär. Om man vill kan man också skapa en ny karaktär.

Nya spelare (dvs spelare för nya karaktärer) är välkomna att anmäla intresse på denna tråd eller till mig personligen.

Kampanjen är tänkt innehålla fyra grupper om 5-6 spelare.

Kampanjen är väldigt löst hållen och jag har inte ågra krav på att man "spelar KAMPANJEN", SL ser till att man kommer i kontakt med den ändå. Sedan är det upp till spelarna att välja om de vill lösa den eller inte.

Kampanjen kan beskrivas som med liknelser som familjen Macahan, Dr Quinn, Open Range och Whyatt Earp. En blandning mellan problemlösning och rollspel är ett rättesnöre.

/F
#59
Warhammer Tabletop / Games Day I 2006 28/1
november 29, 2005, 23.05
Games Day I

2006 28/1

Hej alla glada 40k gamers!

Vi inleder året med att ha en Games Day redan i januari. Det fina sammarrangemanget mellan M-Wolf (Kinna) och Armagedon (Borås) fortsätter i allt mer ambitiös anda.

Vi hade tänkt att ha en Games Day varannan månad, dvs 6 st under året vilket kommer ge en fin träning inför diverse konvent, turneringar mm.
Självfallet kommer vi ha en rankinglista som visar vem som är vem i 40k-sammanhang.

Då det visat sig vara dumt att vara ojämt antal spelare kommer det bara vara jämnt antal platser vid varje speldag. Detta innebär att anmälningsordning kommer bli lite viktigare detta år. Är man tex den elfte anmälda (och sista) kommer man inte få plats förrän det blir ytterligare en (dvs tolv) spelare.

Blir det 14 spelare eller mindre vid första speldagen kommer vi vara hos M-Wolf i Kinna. De har väldigt mysiga lokaler och en väldigt bra kiosk. :wink:
I händelse av mer än 14 spelare (dvs 16 st eller fler) kommer vi vara i Armagedons lokaler.

Regler:1750 poäng
-Endast "rena" armeér, dvs följ din codex.
-Hyffsad WYSIWYG (Inga colaburkar som representerar en Carnifex )
-Spela för att det är roligt, inte för att vinna till varje pris
-Medvetet/överlagt fusk innebär omedelbar förlust av match

Tid: Lördagen den 28/1
     Samling 10.00
     Spelstart 11.00
#60
Warhammer Tabletop / 40k Gamesday 26/11
oktober 26, 2005, 16.37
Hej krigare!

Den 26/11 v47 är det games day.

Blir det många som är intreserade hålls arrangemanget i armagedons lokal, dvs om det är mer än fem intresserade geddoniter. Annars så hålls det hos boysen på M-WOLF.

Bakrunden är att en glad sammanslutning gentlemän undrade om vår förening inte var intresserade av en miniturnering för något år sedan och det har sedan dess hållits två Games Days, en hos oss och en hos dem. Vid första dagen var Geddons förkämpar förödande effektiva och segern näst intill total. Vi returmötet hade dock M-Wolfs kämpar slipat taktiken och gick segrande ur bataljen.
Alltså står föreningens ära på spel och måste försvaras tappert!  :wink:

Regler och poäng som vanligt för turnering, dvs hyffsat målad armé, hyffsat WFSIWYG och 1750 poäng. Inga special characters och inga allies.

Man kommer spela 3 matcher under dagen och räkna poäng som sedan sammaställs. Tanken är att det sedan skall uppföras en rankinglista på de spelare som varit med så att man inför framtiden har en sådan att tillgå. Dessutom kommer det naturligtvis noga sammanställas resultat mellan Geddon och M-Wolf...  :shock:

Anmäler man sig på denna tråd kommer jag se det som en bindande anmälan. Tala i anmälan om vilken armé du har för avsikt att spela.

Med vänliga hälsningar
Patrik från M-Wolf och Fredrik Ewers från Armagedon