Warhammer på Onsdagar..

Startat av Heavy, november 10, 2004, 08.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Turnering/kampanj eller mer ordnad aktivitet runt WFB ??

Självklart !
10 (71.4%)
Nja, dom brukar ju självdö efter nån vecka..
1 (7.1%)
Nee, roligare att spela kravlöst med olika motståndare !
3 (21.4%)

Antal personer som röstat: 14

Omröstningen har avslutats: november 10, 2004, 08.20

Heavy

*Gör en ny topic på ett gammalt ämne så nykomlingar ser aktiviteten lite lättare*

Nu är det dags att se till att inte onsdagsspelandet självdör efter BSK. Personligen fick jag en massa ny energi och massa ideér efter turneringen jag vill testa, och hoppas att andra känner likadant..

Det vore t.ex. kul att dra ihop nån sorts kampanj eller föreningsranking inom tennsoldats-spelandet.

Eller ??

Ps. Kan dock inte dyka upp idag annat än möjligen en kort sväng för att säga hej  :oops:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Patrik

Jag tycker personligen det verkar vara en bra och rolig idé med något mera organiserat, även om folk (inkluderat mig själv) kanske inte orkar med just idag  :lol:

Kanske skulle planera något för att börja nästa vecka?

Kampanj låter kul tycker jag.
Blood for the blood god.

Hail Sigmar

Tja!

Det blir arbete dagtid för mig i en eller 2 månaders tid. Då kan jag spöa upp hela världen o massa med geddoniter i wfb på onsdagar! JIIIIIPIIIEEEE :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Robin

Det spelas innebandy på onsdagar.

Kan vi kanske byta till torsdagar? :/
Jag vann combat med 13.

Clifford

Jag röstar för självklart, men ser gärna torsdagar som en bättre dag pga bandyn och att jag är ledig då....

Heavy

Citat från: "Robin"Det spelas innebandy på onsdagar.

Kan vi kanske byta till torsdagar? :/

För egen del så kan jag inte alls på torsdagar :/
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Skulle innebandy vara ett skäl till att byta speldagar? :lol:

Patrik

Nja, de försöker få det till att vara ett... :)
Blood for the blood god.

Clifford

Tja onsdagar funkar också

Robin

Vad jag vet så är det två WHFB-spelare (jag och Pasi) som inte kan på onsdagar, för det spelas generellt sett innebandy då.
Jag vann combat med 13.

Patrik

Vilken dag vi än väljer så finns det alltid någon som inte kan. Nu har vi kört onsdagar och då tycker jag vi fortsätter med det.

Angående kampanjer, det vore kanske en bra idé att börja med någon mindre kampanj, se resultatet och vad folk tycker och sedan besluta om vi ska köra vidare eller försöka med något annat?
Blood for the blood god.

Heavy

Citat från: "Patrik"
Angående kampanjer, det vore kanske en bra idé att börja med någon mindre kampanj, se resultatet och vad folk tycker och sedan besluta om vi ska köra vidare eller försöka med något annat?

Absout.. Ingen idé att dra igång nått mastodontprojekt som är dömt att självdö innan man kommit igång knappt..

Lägga det på 3-4 spelträffar är nog ganska vettigt, och man kan bygga det som en "träd-kampanj" mellan onda och goda raser..

Ex.
Utgången av alla matcher varje träff läggs till en totalsumma för goda och onda laget.. Beroende på resultatet gär man åt "onda vann" eller "goda vann" i trädet..
GW har kört massa såna kampanjer, alla har vi säkert sett dom nån gång i WD...

Att köra så blir väldigt förutsättningslöst, det spelar egentligen ingen roll att alla inte kommer en viss spelkväll, eller ens om man hoppar mellan olika armeér varje tillfälle..

Låter det vettigt ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dilba

Jag är gärna med på en kampanj och vi kan börja med en liten men sedan kan vi spela en stor med alla raser och så kan vi använda en karta för att se vilka områden man kontrolerar

Martin Larsson

Ok, först av allt så tycker jag oxå att vi ska hålla kvar onsdagarna. Vi har börjat med det, folk känner till det och det har fungerat.
Don´t fix what isn´t broken :!:

Ang kampanj så e jag på Patriks idé att börja smått, käns som om det e bättre att ha något mindre som uppvärmning/inkörning istället för något grandiost som kraschar efter 3 veckor :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

det låter roligt, tyvärr kan jag inte hedra de konstgjorda slagfälten med min närvaro annat än på helger.
hitta på något bra på helgen också, annars får det väl bli turneringen till jul.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45