Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

Var med och spela.

soulreaper

Jag får stå över idag, hosta och huvudvärk ställer till det.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Jag kommer förbi som vanligt tror jag
Var med och spela.

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Har kvällsplanering .....
Tomas Davidsson

globetrotter

Jag kan bara konstatera att de flesta geddoniter är väl på GothCon i kväll. Själv är jag hemma, men behöver vila inför morgondagen (har inte mått så bra senaste dagarna), så jag avstår från torsdagsspelandet även om någon skulle kunna komma, då jag planerar att åka till GothCon fredag+lördag.

Vi syns med nya krafter och kanske nya spel nästa torsdag!
/Carl

Brain

Jag finns tillgänglig för brädspel eller annat hela kvällen
Tomas Davidsson

globetrotter

Nu hoppas jag alla är på hugget och inser att det är alldeles för varmt att vara ute på torsdag kväll. Det är i alla fall jag!

Nya spel inköpta på GothCon:
- Wrath of Ashardalon (kul samarbetsspel med många plastfigurer)
- Space Hulk Death Angel (samarbetsspel - troligen ej läst reglerna)
- Cleopatra's Caboose (strategispel från ZMan Games)
Dessutom kommer jag med Peter W's nya spel:
- London (med trähus)

Får se vad jag fyller väskan med mer... kom gärna med önskemål.
/Carl

Usually_Insane

:cheers: yay!

ses på torsdag

Edit: kommer vara klar lite tidigare än beräknat, typ runt 3-tiden, om det är någon i lokalen redan då?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag kommer i kväll med bl a Cleopatra's Caoboose och Inca Empire plus lite till.

När det gäller förra veckans spelning av Wrath of Ashardalon, så tror jag att Ashardalon-encounterkorten, liksom Gate-korten endast ska in på begäran från scenariet. Jag tolkar det så eftersom det är explicit angivet i några äventyr, dock kan jag inte hitta det explicit angivet i reglerna.
/Carl

globetrotter

Om det inte inkommer önskemål, så kommer jag med samma spel som sist. Till nästa vecka hoppas jag dock att ha fått både Alien Frontiers och Castle of Burgundy (senaste Alea).
/Carl

globetrotter

Nu har jag både Alien Frontiers och Die Burg von Burgund beredda att följa med på torsdag. Då jag tidigare spelat båda spelen två gånger var, så har jag redan koll på reglerna.
/Carl

Usually_Insane

:cheers: :) Alien frontiers, Pax för
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Niklas

Tror att jag kommer ner idag och kan tänka mig att lira Alien Frontiers också isåfall