Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

pannan

Dessutom en hel del regeländringar som börjar gälla om en månad:
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/42a

Plutonergy

Citat från: "pannan"Så ska vi säga 12.00?

Jag tycker vi skall bestämma 12:00 om det är ok för samtliga.

Citat från: "Brain"Btw, jag skulle gärna köra en Minimaster-turnering med direktutslag

* Alla börjar med en Booster och tillsätter två länder av varje färg
* Man har 10 liv och kan inte deckas
* Bäst av tre som vanligt
* Förloraren får får behålla valfritt kort i boostern och vinnaren bygger ut sin lek med resten
* Nästa duell är med 2 boosters så förloraren får välja två kort

* Repetera tills det finns en vinnare

Inte särdeles dyrt för några timmars nöje samt att kan ha turen att bygga ut sin samling :-)


Skall man öka liven med 5 för varje extra booster kanske?

Låter kul detta är jag gärna med och testar!!

Jag brukar spela med vänner ibland med varsitt booster som vi rochesterdraftar. Har bara spelat så på två spelare. Ibland har vi gjort en annan variant, man sprättar ett booster, blandar korten och drar 5 kort, spelare 1 gör två högar och spelar 2 får välja en av högarna, spelare 1 tar den kvarblivande högen. Upprepa tills boostret är slut. Sen är det spelare 2 som gör två högar och spelare 1 väljer.
Vi brukar köra bäst av 5 ochså 20 liv krav på 10 länder och går inte att decka.
Ganska underhållande och inte speciellt kostsamt, perfekt på två spelare. Vinnaren får båda RARE-korten.

Bara att hojta till om någon vill köra såhär med mig mellan våra drafter, jag är typ ny i Borås mina magicspelande vänner är i Göteborg inte så ofta de orkar åka hit, om min motspelare saknar booster kan jag sälja från mitt förråd för 30:-
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Xyzar

Vill köra vanlig draft, ej sugen på minimaster alls. Sånt gör man på konvent när man har tråkigt med en polare.
There is no IRL, there is only AFK.

Plutonergy

Citat från: "pannan"Dessutom en hel del regeländringar som börjar gälla om en månad:
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/42a

Ordentligt med läsning det där. Ganska skönt att mana burn kommer trollas bort, undrar om kortet  Silense är på riktigt, ganska sjyst kort i såna fall :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Citat från: "Xyzar"Vill köra vanlig draft, ej sugen på minimaster alls. Sånt gör man på konvent när man har tråkigt med en polare.

Var inte menat som en ersättning för "den riktiga" draften på söndag, mer ett komplement :-)
Tomas Davidsson

Xyzar

Citat från: "Brain"
Citat från: "Xyzar"Vill köra vanlig draft, ej sugen på minimaster alls. Sånt gör man på konvent när man har tråkigt med en polare.

Var inte menat som en ersättning för "den riktiga" draften på söndag, mer ett komplement :-)

Det är ju möjligt att man är på då. Men tycker fortfarande det är ganska meningslöst =). då är mental-magic roligare, men jag är för rostig för det
There is no IRL, there is only AFK.

Brain

Citat från: "Xyzar"Det är ju möjligt att man är på då. Men tycker fortfarande det är ganska meningslöst =). då är mental-magic roligare, men jag är för rostig för det

Det är ju mer ett sätt att få chansen till lite extra bilder och dryga ut samlingen och det fungerar på två (till skillnad från draft)
Tomas Davidsson

Plutonergy

Citat från: "Xyzar"Tänkte bara sticka dit en dag och ha kul. för det är riktigt kul där, tokigt massa att se och göra. Men får se. Det är ju inte så att vi brukar vara fullbokade på drafterna =D

Hur funkar det att åka dit för en dag och bara kolla lite? vart ligger det någonstans? jag har aldrig vart på Dreamhack men hade vart kul att se det någongång ...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

soulreaper

Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "Xyzar"Tänkte bara sticka dit en dag och ha kul. för det är riktigt kul där, tokigt massa att se och göra. Men får se. Det är ju inte så att vi brukar vara fullbokade på drafterna =D

Hur funkar det att åka dit för en dag och bara kolla lite? vart ligger det någonstans? jag har aldrig vart på Dreamhack men hade vart kul att se det någongång ...

Dreamhack håller till på elmia i jönköping alltså bara 1 timmes bilfärd från brs. Ett dagspass är vad du söker om du bara vill vara där och titta en dag, det kostar 70:- om du bokar på internet eller 100:- i dörren. Mer info hittar du på deras hemsida http://www.dreamhack.se
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Plutonergy

Tackar för infon Soulreaper ...

Det är lätt värt att åka dit å kolla lite får bli buss ingen kkort  :x
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Startar vi 12:00 på söndag?
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

soulreaper

Citat från: "Plutonergy"Tackar för infon Soulreaper ...

Det är lätt värt att åka dit å kolla lite får bli buss ingen kkort  :x


Varsågod!

Kan tipsa om swebus express både snabbt och billigt har åkt många gånger med dem till jkpg och alltid varit nöjd
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

pannan

Jag tycker vi tar och säger kl 12 nu ja.

Brain

Jupp 12 it is
Tomas Davidsson

Plutonergy

12:00, jag tar med mig själv ett gott humör :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...