Idéer för hemsidan

Startat av Clifford, april 26, 2004, 10.55

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "sebbe"visst kan den göras större.

edit: fixat. jag är ganska nöjd

På vilket sätt skulle den vara större?
Jag ser då ingen skillnad.

Edit
Sorry, såg inte det nya forumet "nya inlägg", tänkte på det pyttelilla "view posts since your last visit" längs upp till höger :oops:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Att börja pilla i gamla poster är inte bara tråkigt om man vill ta och se vad en diskussion handlade om för ett år sedan, utan dessutom ett onödigt stort pilljobb för admin som upptar en massa tid utan någon vinst alls enligt mig :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

tror iofs det går att bara ställa in hur gamla inlägg som skall visas, så det är inget vidare pilljobb.

håller däremot med om att vi inte ska göra det, dock.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Är det ingen som reflekterat över att den nya länken, som uhm ser ut som ett forum, bara syns när man inte är inloggad? =) såvida inte det är så att det bara är ändrat i ett tema kanske. Mitt är det då iaf inte aktivt i då jag är inloggad :)

KOBOLDKUNGEN

Funkar för mig, men det är förvillande att det ser ut som ett forum, såg det inte ens fast jag letade efter det.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Vad hände med den fina popuppen man fick när man hade PM, jag får i alla fall ingen längre
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


rAWTAZ

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Funkar för mig, men det är förvillande att det ser ut som ett forum, såg det inte ens fast jag letade efter det.
Håller med, det skulle vara en länk istället. Den kan ju göras fet eller färgad eller understruken eller mer välplacerad för att förtydligas istället :)

Clifford

Så länge den gamla "view posts since last visit" finns kvar är jag nöjd...allt utöver det är en bonus.

sebbe

det stämmer att det bara är så i standardstilen, Elektro. alla ändringar måste göras i varje separat stil, och det orkar jag inte ge mig på.

anledningen till att jag gjorde det så som det är nu är att jag tyckte att det verkade bäst så.
Vill ni ha det på ett annat sätt så fixar jag det om jag kan, det är absolut inga problem.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

oscar

Har stört mig lite på en funktion/inställning som jag tycker borde finnas på alla forum. Jag skulle vilja läsa inlägg enligt principen "nyaste överst". Finns det någon möjlighet att ordna det? Motiveringen till det är att det är tämligen sällan som jag är intresserad av att läsa alla inlägg inom ett visst ämne i kronologisk ordning. Jag är mer intresserad av att se vad debatten verkar handla om för tillfället så att säga. Är det krångligt att få till så att man kan göra en inställning vad gäller datumsortering?
Men, jag är ju Brekal liksom...

Clifford

Citat från: "oscar"Har stört mig lite på en funktion/inställning som jag tycker borde finnas på alla forum. Jag skulle vilja läsa inlägg enligt principen "nyaste överst". Finns det någon möjlighet att ordna det? Motiveringen till det är att det är tämligen sällan som jag är intresserad av att läsa alla inlägg inom ett visst ämne i kronologisk ordning. Jag är mer intresserad av att se vad debatten verkar handla om för tillfället så att säga. Är det krångligt att få till så att man kan göra en inställning vad gäller datumsortering?

Om jag förstår dig rätt så vill du ha en "ten latest posts" samt en "most active topic" kanske?

oscar

Näe, inte riktigt. När man klickar på en tråd och kommer in för att läsa inläggen skulle jag vilja att de nyaste inläggen kommer först, dvs på sida ett. För det händer ju att man vill läsa på trådar som inte är bland de mest aktiva eller har de senaste inläggen.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Clifford

Citat från: "oscar"Näe, inte riktigt. När man klickar på en tråd och kommer in för att läsa inläggen skulle jag vilja att de nyaste inläggen kommer först, dvs på sida ett. För det händer ju att man vill läsa på trådar som inte är bland de mest aktiva eller har de senaste inläggen.

ok...menar du att själva inläggen ska komma i omvänd ordning, så att den senaste ligger överst i tråden? Det skulle mao innebära att detta jag skriver nu kom överst i den här tråden sitället för sist? Annars förstår jag nog itne vad du är ute efter, för i varje kategori så sorteras ju redan trådarna efter senaste inlägg.

emil

I min forumbekanstskap så är det nog bara oscar som skulle vilja ha det senaste inlägget först i en enskild tråd. Då läser/skriver man ju baklänges... 8)  Om det nu var det han menade :?

sebbe

jag vet vad du menar och jag känner andra som också vill ha det så =)
tyvärr har jag ingen aning om hur man skulle kunna gå tillväga för att lösa det.
jag kan rekommendera "sista inlägget"-knappen. den ser ut såhär:

=)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45