Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Plutonergy

DRAFT PÅ SÖNDAG 11:00

Formatet är: NEW PHYREXIA-BESIEGED-SCARS, boosters går att köpa på plats.

Denna söndagen är speciell. vi kommer att köra en draft 11:00 föreningen är efter första draften i behov av arbetskraft därför önskra jag att vi efter första draften för de som har tid och lust hjälper till med renoveringen av nya lokalen. se tråden: http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?p=46355#46355
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Draft idag 18:00...

Jag annordnar ingen draft nu på söndag då jag är på pre-release M12.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Jag kommer!

Får vi tårta?
Tomas Davidsson

Plutonergy

Citat från: "Brain"Jag kommer!

Får vi tårta?

Hope so!!!
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

OBS! jag annordnar INTE draft nu på söndag som jag brukar göra, detta pga prerelease M12.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

DRAFT IDAG 14:00 för semesterfolk. Draft nummer två startar idag 18:00...
Vi kör M12, draftpris 75kr ...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

DRAFT PÅ SÖNDAG 11:00

Formatet är: M12 core set boosters går att köpa på plats. draftkit 75kr ...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Typ en gång i veckan kör vi hemma hos Christian Iveling och har då alltid haft ett annat vinstsystem där vinnaren bara tar ett kort ochså hela ledet ut bara ett kort. Detta har uppskattats och förslaget är nu att köra detta på Armagedons söndagsdrafter. Med detta system blir hela gruppen mer nöjd överlag, mig personligen har det ingen betydelse men all förändring som glädjer större delen av gruppen är bra anser jag. Ni som hinner läsa detta kan diskutera det ochså om vi skall ha någon form av röstning nu på söndag.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Vilket gör att i duell 3 kan de som ligger 2-0 ta en draw för att alltid säkra de två bästa picksen.

Det leder till att du så gott som aldrig kan komma 2:a om du förlorar andramatchen
Tomas Davidsson

pannan

Det kan de väl ändå, bara att de med det vi kört tidigare får pick 1-4 istället för 1-2?

Brain

Citat från: "pannan"Det kan de väl ändå, bara att de med det vi kört tidigare får pick 1-4 istället för 1-2?

Nope, ifall man kör intentional Draw får man bara 1 pick som vi kört nu
Tomas Davidsson

JElfving

Citat från: "Brain"
Citat från: "pannan"Det kan de väl ändå, bara att de med det vi kört tidigare får pick 1-4 istället för 1-2?

Nope, ifall man kör intentional Draw får man bara 1 pick som vi kört nu

Stämmer. Men ingen har hittills ID:at under de drafter jag varit med på.

Plutonergy

Jag tycker vi helt enkelt inte tillåter ID. as simple as that ;)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Vi körde 3 drafter totalt idag, en draft 6-pod prissystem 2-1-1-1-1 en draft 6-pod prissystem 1-1-1-1-1 samt en till draft 10-pod prissystem 1-1-1-1-1 ... allt verkade gå bra, jag såg inga sura miner. Vinnaren i en av 6-pods draften fick 1 ...Chandra, och vinnaren i 10-pods draften fick en Garruk, jag vet inte hur det gick i den andra 6-poden med 2-1-1-1-1 typen... eller jag vet säkert men jag har glömmt av :)... oavsett så verkar det som även om vinnaren bara får ett pick så bör den anse att det var värt besväret, chandra/garruk bör kompensera tillräckligt för att vinnaren skall känna sig belönad. Det är i alla fall min tanke, jag talar givetvis inte för hur alla känner, ibland händer det att vi har drafter med riktigt dåliga kort i poolen och de gånger är det givetvis inte roligt att vinna och bara få ta ett pick dessutom. Men som jag kan tänka mig överlag bör det 9/10 gånger finnas minst ett kort i en pool som gör det värt att vinna. Ibland innehåller en pool mer än 1 sådant kort och då är det bara "fint" att fler spelare kan känna sig belönade.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Junior

BSK börjar närma sig och efter som våran kära förening
är beroende av detta underbara event för att överleva så
behöver jag eran hjälp att fylla receptionen med folk.
Allt man behöver göra är 3 pass på vardera 4 timmar och
som belöning får man 3 matkuponer och arrangörsband till BSK,
så kan man spela och ha skoj resten av tden.
Vill ha så många magicspelare som möjligt på "team reception"
så vi kan spela och tjöta magic under dom lugnare delarna,
men självklart är alla välkomna.
Det handlar om det enkla med viktiga uppgiften att checka in
besökarna och guida dom i rätt riktning.
Först till kvarn får välja sina pass först, LETS DO THIS!!!