ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Insåg att vi gjorde fel igår när kanonen upp i kommissariens hus skulle skjuta - han står ju inte _i_ röken, utan ovanpå den (rök är bara 2 levels hög). Han skulle således inte haft +3 utgående rök utan bara +2.
Det påverkar inget i detta fallet såvitt jag vet, men jag nämner det för att vi inte ska glömma det i framtiden.

För övrigt så förstår jag om ni tycker att det är jobbigt när det gått så bra för oss (vi har iofs dött med mer än vi borde), men det gäller för ryssen att ha tålamod. Hoppas ni inte lackar ur! ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

*mutter-mutter*

Ja, det känns när ni slår bra samtidigt som vi slår ruttet... :cry:

Skall vi ta upp tråden om extra ASL-dag i påsk? Påsken infaller ju i början på april (vecka 14) med typ skärtorsdag/långfredag och annat. Jag vet att jag skall göra annat under påskafton/påskdagen, men före?

Kvällen skärtorsdag?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Visst, ju mer dess bättre! :)

Skärtorsdag kväll går.

Långfredag går också bra, hur ser det ut för er?

Annandag påsk funkar också!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Torsdagen och fredagen går bra för mig om vi bestämmer oss fort. Gör vi inte det kommer jag att ha bokat in massa annat.

/F

Lindbergh

Föreslår att vi tar en diskussion om detta i morgon och försöker spika åtminstone torsdagen som "extradag", kan förmodligen på långfredagen också, men skall ev spelleda då kanske :?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Hello boys!

Märkte att det var lite svårt att hänga med i perimeterdragningen igår, tänkte snabbt förklara vad som gäller.

Notera att det INTE är likadant som i KGP, där man drar ett område runt sina strategiska platser, och på så sätt "buntar ihop" flera strategiska platser till stora områden där man sedan får sätta upp.

Tanken är istället att man drar en linje - en perimeter - mellan sina strategiska platser och infanterister och på så sätt bildar ett stort område som man får sätta upp i - ju större område desto bättre naturligtvis. Det kan dock bildas flera områden, och då blir vissa av områden insäckade; S k "Pockets", med vissa nackdelar.

Linjen dras i princip enligt följande:
- Mellan Ground level Strategic Locations; House, Rubble, Map-edge locations och MMC's.
- Man får inte dra genom en fiendes Strategiska plats eller MMC.

Det är i all enkelhet, hoppas det blir klarare nästa gång! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Hellooo!!

Vill bara påminna om att vi gör vår set-up under tisdagen, skall försöka komma loss vid 17-tiden till Gddon för att börja ta fram "alla" våra trupper  :?

Det innebär att det kommer ta tid för att ordna allt, så ni vet om det och inte kommer för tidigt!!

Har nu bokat hela skärtorsdagen btw och hoppas på lir (om PA kan det vill säga)! Kan dock inte långfredag då jag just bekräftat lir med er på annat håll, det vill säga D&D  :D

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Jag är nere från 17,18 nånting. Vi avser att sätta upp efter er, men  spelstart först nästa tisdag, så slipper både vi och ni känna press.

Ska bli spännande att se vad ni hittar på åt oss! :) Vi har preregat ett antal platser och hoppas att få full utdelning - Allt annat vore ju mycket icke-preussiskt!

:D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Vi skall nog krypa på er nära och göra processen kort med er...ZA STALINA!  :D

PA kommer ner vid 17:30 och jag kommer runt samma tid, så vi hoppas på att det inte tar för länge!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Jag tentapluggar denna veckan och kommer ner när Andreas ringer och säger att det börjar dra ihop sig.

Är det inte ett regelfel att inte sätta upp så att vi får utdelning på våra prereggade platser?  :D

/F

carlsson

Jag har nu fått bekräftat att jag jobbar halvdag på skärtorsdagen!

Ska vi köra igång direkt när folk har ätit, 12-13?

:blob:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Tack för en bra spelkväll! Vi hann spela 2 turns på ett ok sätt, det tog ju inte allt för lång tid?!

Kändes dessutom bra att turen kom smygande till vår sida och våra 50mm mördar-mortars  :wink:

Vore kul om vi höll lika bra tempo nästa tisdag för då kanske vi kan dels spela lugnare och spela klart på skärtorsdagen, dels köpa och börja dag tre - PA kommer ju först senare på dagen!!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Tycker också det var en riktigt trevlig spelning, trots att ni hade lite väl mycket tur. Det är roligare om alla har roligt så att säga.

Känns långt till nästa tisdag...  :cry:

/F  8)

Lindbergh

Kändes bra med tur efter att vi blev defilerade under dag 1 och P-A lyckades med sitt första moralslag på runda 6b  :cry: Dessutom har det visat sig att P-A har starka prekognitiva förmågor, inte sant? Nästan kusligt efter först sett alla era svarta OBA-kort för att sedan se sin 9-2 ledare stupa! Läs mer på:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Prekognition

Hämnden är ju ljuv, så mer tur vill vi ha  :D

Ser verkligen fram mot tisdag för runda 3a och tunga närstrider i nordvästra delen. Vi lär ju tvär dö, men vi skall nog oss ta med oss några av de onda facisterna!!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Vill bara säga att jag kan spela lite längre än 22:00 på tisdag, detta då jag är ledig på onsdagen...om det är aktuellt kan jag börja spela tidigare än 18 också  :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954