Bloodbowl

Startat av Niklas, januari 02, 2006, 22.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Sugen som fan på att bygga mig en liten plan men jag skulle behöva en mall till linjerna. En utstansad mall som går att använda fler gånger men jag vet inte vem som gör såna. Någon som känner någon i tryckeri/stans-branschen??

Tanken är att linjerna ska se kritade ut. Precis som på en fotbollsplan... Så en mall och lite vit gw-spray gör nog susen....

Ewers

Menar du en helt vanlig spelplan så var det linjal, papper och penna som gällde för mig. Det tar inte så lång stund att rita ut förutsatt att man har räknat ut allt innan och gjort en ritning.

/F

Niklas

helt vanlig och helt vanlig... vill ha någon sorts mall att använda mig av när jag sprejar linjerna.

Niklas

Jag och Ivar lurade lite och man kan göra en mall i hårdpapp som man gör några kors i taget med. Heldragna linjer ska jag bara ha på sidlinjerna, scrimmagen och mittlinjen. Resten ska vara små kors...

En fin liten alvplan ska det bli... =)

Ewers

Det går nog fortare om du målar linjerna för hand istället för att göra en mall. Men en mall skule å andra sidan kunna användas av många till att göra fler planer.

/F

Niklas

Mall är bra men antagligen dyrt... om man ska få en tillverkad av något bra företag.

Vill inte måla linjerna. ska spreja dem

emil

Låter som en kul idé att nygga en egen plan. En mall borde gå att göra, fast man får nog inrikta sig på att "kalka" halva korsen/linjerna i taget.

Apanpapan

Måste nog ha mindre rutor och tjockare linjer. För annars blir nog linjerna för tunna. Cool idé.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Niklas

Citat från: "emil"Låter som en kul idé att nygga en egen plan. En mall borde gå att göra, fast man får nog inrikta sig på att "kalka" halva korsen/linjerna i taget.

Blir lite som hemmaplan... hoppas det blir lättare att vinna hemma oxå... =)

Niklas

Citat från: "Apanpapan"Måste nog ha mindre rutor och tjockare linjer. För annars blir nog linjerna för tunna. Cool idé.

Vi får se hur det blir... ska få tummen ur bara och hitta lite ledig tid. Ska testa mig fram lite innan man gör det slutgiltiga

Fluff

tänkte ge min äldre bror en egen bb-plan i julklapp med markörer och hela kittet. men det tog lite tid så jag blev typ bara klar med markörerna.

men, det var inte det jag skulle berätta utan att då jag skulle göra planen visste jag inte heller hur jag skulle göra den.
tog smörpapper storlek större, typ mönsterpapper som man använder då man ritar mönster till kläder, och kalkylerade av planen.

dock bara halva då den är lika stor på andra halvan ,-)

har inte blivit att jag gjort mer än...

men skulle gärna uppskatta lite tips.
ät en makaron till!

emil

Det finns 2(?) hemmabyggda bb-planer på geddon som du kan kika på för inspration.

Fluff

nice. det måste jag göra nästa gång. all inspiration är bra inspiration.
ät en makaron till!