MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Viktigaste frågan inför kommande matchen mot Wasteland. Vad för inducements ska jag ha? (om det blir några)

Halfling Hot Pot? - 3 RR's är ju rätt gött att kunna stjäla från. Borde resultera i klart tuffare läge för orcherna.
Hack Enslash? Motorsåg är alltid skoj! & Skrämmande. Ibland effektivt.
Bloodweiser Babes? - Det är orcher trots allt och man får nog räkna med iallafall någon som åker av plan.
Magiker? Annat? Vad säger coacherna?
/Veni Vidi Vicious

emil

@Mlkr
Personligen gillar jag att hålla låg profil med inducements, Babes & RRs. Någon gång en Wizard.

emil

Citat från: Fluff skrivet februari 23, 2017, 07.34
Citat från: emil skrivet februari 22, 2017, 23.09
Härligt! :D

@Fluff Nurgle Gurgles VS Korta ben, hårda sparkar

Spelar helst någon gång under helgdagarna och inte alltför tidigt. Jag SMSar väl.

är borta denna helgen men hemma nästa. kan fredag - söndag.
Vi kör the Orca Cola-way. Plocka tid & datum du kan/vill spela på så anpassar jag mig. "Hi! I´m open for suggestions weekdays 17:00-22:00, weekend 12:00-22:00. I prefer weekend though."

mlkr

Citat från: emil skrivet februari 23, 2017, 14.29
@Mlkr
Personligen gillar jag att hålla låg profil med inducements, Babes & RRs. Någon gång en Wizard.

Babes & RR's är def stabilt och pålitligt så det ligger högt på listan av alternativ.


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Heh, spelade en match mot Humans med mitt O&Gs-lag. Mighty Zug säger jag bara. Om någon någonsin får chansen, spela med honom som Star Player. Styrka 5, Block, Mighty Blow, AV 9. Han sänkte en Black Orc Blocker, skada, apotekare, reservbåset. Sedan knockade han mitt Troll. Ok. TD. Sedan dödade han mitt Troll i nästa drive, som tur var regenerade trollet.
Griff Överallt är inte dålig han heller, vissa spelare vinner man med helt enkelt. Men jag tror dom kostar därefter också.

Fluff

CitatVi kör the Orca Cola-way. Plocka tid & datum du kan/vill spela på så anpassar jag mig. "Hi! I´m open for suggestions weekdays 17:00-22:00, weekend 12:00-22:00. I prefer weekend though."

lördag, från 15 och framåt. så ta lagom tid :)
vilken division spelar du i orca cola?
ät en makaron till!

emil

#186
Citat från: Fluff skrivet februari 23, 2017, 23.08
CitatVi kör the Orca Cola-way. Plocka tid & datum du kan/vill spela på så anpassar jag mig. "Hi! I´m open for suggestions weekdays 17:00-22:00, weekend 12:00-22:00. I prefer weekend though."

lördag, från 15 och framåt. så ta lagom tid :)
vilken division spelar du i orca cola?
Jag spelar i 4B f.n. men jag siktar på att ta mig upp till division 3. Tror det passar mig bättre. Pratar vi om lördag 25/2 eller 4/3, 15:00?

KOBOLDKUNGEN

#187
Citat från: mlkr skrivet februari 23, 2017, 11.08
Viktigaste frågan inför kommande matchen mot Wasteland. Vad för inducements ska jag ha? (om det blir några)

Halfling Hot Pot? - 3 RR's är ju rätt gött att kunna stjäla från. Borde resultera i klart tuffare läge för orcherna.
Hack Enslash? Motorsåg är alltid skoj! & Skrämmande. Ibland effektivt.
Bloodweiser Babes? - Det är orcher trots allt och man får nog räkna med iallafall någon som åker av plan.
Magiker? Annat? Vad säger coacherna?

Inga alls tycker jag låter mest gentlemannamässigt ;)

Någon chans till lir på dagen imorgon, lördag, eller när passar herrn?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

@Greger:

Det är tydligen du och jag som ska spela denna omgången. Hur ser det ut med tid för din del?
Imorgon och nästa helg är helt kört för min del. Kan nog hitta tid ganska många andra dagar :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet februari 24, 2017, 23.07
Citat från: mlkr skrivet februari 23, 2017, 11.08
Viktigaste frågan inför kommande matchen mot Wasteland. Vad för inducements ska jag ha? (om det blir några)

Halfling Hot Pot? - 3 RR's är ju rätt gött att kunna stjäla från. Borde resultera i klart tuffare läge för orcherna.
Hack Enslash? Motorsåg är alltid skoj! & Skrämmande. Ibland effektivt.
Bloodweiser Babes? - Det är orcher trots allt och man får nog räkna med iallafall någon som åker av plan.
Magiker? Annat? Vad säger coacherna?

Inga alls tycker jag låter mest gentlemannamässigt ;)

Någon chans till lir på dagen imorgon, lördag, eller när passar herrn?

Idag funkar för mig verkar det som. När hade du tänkt dig? :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Sov för länge så blir nog svårt för mig att hinna idag!
Men återkom gärna med förslag, kan de flesta vardagkvällar utom tisdagar och lite random på helgerna.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet februari 25, 2017, 15.16
Sov för länge så blir nog svårt för mig att hinna idag!
Men återkom gärna med förslag, kan de flesta vardagkvällar utom tisdagar och lite random på helgerna.

Busy vecka - onsdag 19:30?


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Greger

Nästa match mot Coach MaidenManiac (Martin Larsson) och hans Hellfheim Rockers (stenade alger)  8)

Jag kan följande tider denna veckan:
ikväll söndag, kl 20
månd-torsd, kl 20
sönd kl 20

Någon tid som nappar?  :)

Inför matchen går Headbutterz i matlagningskurs och lär sig laga soppor och grytor som innehåller alger. Buljong och örtsallad med alger i står också på menyn. Vidare så torkar man alger och maler ner dem som krydda. De lär sig också hur man kan pressa och rosta alger som ark, flingor eller i tunna remsor. Ser fram emot en god match och en kulinarisk upplevelse!  :P ;D

Martin Larsson

Citat från: Greger skrivet februari 26, 2017, 12.37Jag kan följande tider denna veckan:
ikväll söndag, kl 20
månd-torsd, kl 20
sönd kl 20

Någon tid som nappar?  :)

Inför matchen går Headbutterz i matlagningskurs och lär sig laga soppor och grytor som innehåller alger. Buljong och örtsallad med alger i står också på menyn. Vidare så torkar man alger och maler ner dem som krydda. De lär sig också hur man kan pressa och rosta alger som ark, flingor eller i tunna remsor. Ser fram emot en god match och en kulinarisk upplevelse!  :P ;D

Ska vi sikta på ikväll runt 20 då då? Funkar för min del med :)

Tur att dem där ociviliserade Orksisarna verkar uppskatta kulinarisk konst. Vi ska lära dem allt vi kan :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Greger

ikväll blir bra!  8)

Orkisarna kanske inte är de mest läraktiga, men de har mycket entusiasm  ;)