MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

@Raslurbat
Med 4 Human Blitzers kan man slå världen med häpnad. ;)

mlkr

Fan vad spelsugen jag blev nu igen.. :P


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Mnja, nu var det ju några här som tyckte att en match/varannan vecka var lagom tempo. Så grabbarna "Grus" har ju nu 1 1/2 vecka på sig att spela sin match. He he...  ::) Ursäkta den dåliga poängen. Själv är jag ju med i en annan turnering, så för mig är det lugnt.  :D

Fluff

Citat från: Brain skrivet januari 25, 2017, 10.03
YES! Han har ingen ogre i matchen mot mig! Tack Fluff!

klart en hjälper till!
ät en makaron till!

Fluff

Citat från: Fluff skrivet januari 24, 2017, 23.19
Citat från: Brain skrivet januari 22, 2017, 12.18
Om folk vill sitta och snacka med sina motspelare har jag en Discord-server uppe (https://discordapp.com)
Bara att ladda ner klienten och höra av sig till mig för en invite

har skaffat det där nu, dvs Discord. heter brocCooLi #2289


är visst #4360
men när jag skapade stod det 2289?
mycket märkligt.
ät en makaron till!

Martin Larsson

#110
Så nu är det spelat!

Hellfheim Rockers - Knights of Kuppala
Matchen inleds hett med sweltering heat som står sig matchen ut :o
Nurglisarna börjar till algernas tveksamma glädje med boll, men efter att energiska fans kastat en sten i huvet på någon nurglis höjs moralen något och matchen startar.
Spel av yttersta topklass inleds mer eller mindre direkt (dvs ett antal turnovers sker ganska omgående åt bägge håll) !
Skillnaderna är väl att nurglisarnas turnovers mer sker av att försöka hantera boll och algernas mer av att försöka smita ifrån nurglisar som luktar äckligt.
Detta resulterar i att en Blitzer efter ett par rundor roffar tag i bollen å springer in i mål :D
Ny uppställning, med färre spelare på bägge sidorna planen tack vare värmen...
Fansen däremot är lika heta och kastar en till sten i huvet på någon annan nurglis som blir knockad :D
Precis samma fenomenala spel som innan återupprepar sig igen. Däremot tröttnar någon nurgliswarrior på att vara folk kort och bestämmer sig för att göra slag i saken.
Han suger tag i närmsta alg, sliter huvet av denne, skiter den i halsen och sätter tillbaka huvet, så skapar man tydligen en rotter :o
Algerna hämnas med att göra mål igen tack vare lös boll :D
Nästa uppställning är det lite mer ont om alger, nurglisarna verkar dock götta sig åt värmen är på plan allihopa, utom den nyss konverterade algen som är avbytare.
Nurglisar nurglar sig över fältet och det finns brist på alger att stoppa dem med. En misslyckad algisk desperatmanöver senare gör dem 2-1 i 8e rundan :o
Algthrowern bestämmer sig moget nog för att sova istället för att försöka va på plan och göra en pass för ett poäng i 8e omgången...

2nd half
Algerna får boll men är minst 3 spelare kort vid uppställning tack vare värmen. Nurglisarna gillar tydligen att götta sig i värmen å är på planen allihopa igen :o
Kanske är solbadandet nurglisarnas ursäkt för att låta algerna quicksnappa sig åt diverse olika håll för att fly tentakler å annat direkt vid avspark :D
Full blitz mot mål senare blir det 3-1 :D
Nu har nurglisarna överdoserat sol och 6 man svettas i båset. I kombination med den som ramlade sig själv KOd är dem 5 på planen, och inte direkt stjärnspelarna... :D
Algerna är på något sätt i numerärt överläge med ett antal flera spelare på plan :o
Algerna firar med att springa förbi, slå på bollkallen, sno bollen å göra mål :D
Glädjen är kortvarig när lejonparten av nurglisarna kommer tillbaka ut på plan igen och börjar forcera mot mål.
Ännu mindre kortvarig för en blitzer som får sin käke avslagen :o
Algerna börjar krokna igen i värmen och när blitzen i 8e resulterar i en knuff kan algerna bara titta på när en nurglis på algigt vis dodgar in i mål för att fastställa slutresultatet 4-2 till algerna :D


Lustig fakta:
Alla spelare från matchen spelar fortfarande blood bowl, men inte alla i samma läg längre...
Nurglisar är bättre på att passa än alger, speciellt algthrowers...
Algiska fans är bättre än nurgliska på att kasta prick med stenar...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Då drar vi igång omgång 2, deadline för denna är torsdag 9/2!

Confirmation av grabbarn grus match är fixat så spp ska ha ramlat in nu :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#112
Renis, PMa mig vilka tider du kan/har lust att spela. -"I will kill you!" ;) Lite kuriosa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article11817313.ab

Ang. Nurgles Rot och dödade spelare, man får först tillgång till sin nya recruit efter matchen, inte under matchen.

emil

#113
Tidig seriefinal? Eller kanske inte...

Wasteland Orcboyz VS Nurgle Gurgles lördag 28/1 13:00, Välkomna! (Discord kommer inte användas av mig iaf, endast textchat.) *edit* Matchstarten är tydligen under förhandling. Återkommer!

mlkr

Oooh! Ska se om jag kan droppa inför att kika. Nån som ska discorda?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

#115
Med lite för många goblins i luften för trollet Eyeguff, så är matchstart för Wasteland Orcboyz VS Nurgle Gurgles något flytande. Någon gång efter 15:00, kanske... Eller en helt annan dag. *edit* Eller varför inte 21:00!!!

Brain

Citat från: emil skrivet januari 27, 2017, 21.31
Eller varför inte 21:00!!!

Kom in lite sent i den matchen... Turn 16...

Skall spela ´roijderna kl 15, söndag om allt går enligt planerna
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

Citat från: Brain skrivet januari 28, 2017, 22.45
Citat från: emil skrivet januari 27, 2017, 21.31
Eller varför inte 21:00!!!

Kom in lite sent i den matchen... Turn 16...

Skall spela ´roijderna kl 15, söndag om allt går enligt planerna
Cool, ska följas :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Raslurbat

Det verkar som bortkastade tid. Inget att se. 0% underhållningsvärde garanteras.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

@ Raslurbat Ha ha!  :D

Wasteland Orcboyz VS Nurgle Gurgles 3-0, siffrorna rann iväg något, för få spelare på plan & andra omständigheter. Men first half var välspelad, ända till orcherna fick en riktigt sur TD i 8th turn. Ni andra får nog se upp för orcherna nu, kommer kanske rulla över allt motstånd.