Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Fluff

#1
Köp/Sälj / bits
december 13, 2011, 20.34
jag har kommit på en ny cool idé till ett blood bowl lag och är nu i massivt behov av massa extraskräp som gör att jag kan pussla ihop det.
nu är det så att min idé inte är ett fullt lag än... jobbar på den biten (höhöhö), så jag är typ intresserad av det mesta.
men det kommer bli ett skavenlag, så om det inte är skaven är det mindre intressant.

just nu vill jag få tag på datordelar och slangar dock. så om ni har sådant liggande och inte behöver det.
gief me jag er snel hest?

nej, men säg om ni har något och vad ni vill ha för det också.

julpussar!
#2
Köp/Sälj / champions "säljes"
oktober 15, 2010, 17.07
det svenska salmlarkortspelet med skrap!!!! (strålande idé...)

har totalt 24 startlekar varv fyra har bruten plast och de fyra lekarna är knappt skrapade.
köpte det billigt på gothcon för massa år sedan.
om någon vill ha det så hojta till.
#3
Habla MP-5 / Jethro Tull
april 03, 2010, 01.36
spelar i Gbg, lisebergshallen, den 17 april.
jag kommer köpa biljetter väldigt snart, senast tisdag.
någon som ska med och njuta?


och hade jag fått reda på det här tidigare hade jag naturligtvis sagt till tidigare. men det ska vara fort och roligt!
#4
Habla MP-5 / DLK på trägårn
mars 30, 2010, 21.41
nu på fredag!!!
köp biljetter på ticnet och bli lyckliga.
#5
Övriga arrangemang / Kårhuset fyller 70 år
november 20, 2009, 07.43
http://www.vastsverige.com/templates/article____22104.aspx

Med anledning av detta så har vi blivit inbjudna.
För er som inte orkar läsa länken så är det kortfattat: kl 15 och framåt. Bjuds bland annat på fika. Jag kommer att medverka men Armagedon kan naturligtvis skicka fler representanter.
Så om någon är intresserad eller har frågor, maila Jonas Andersson på Studentkåren.
Hans mail: uu@sib.hb.se
#6
BSK 27 / avslutningsmöte
november 03, 2009, 09.08
känns som en bra sak att ha.
när vet jag inte. kan inte till helgen, möjligen söndag eftermiddag/kväll men undviker det helst.

även kioskapan louie med konstiga ögon och många namn ville vara med på detta möte.

sen en sak om belysningen för 40K och fantasy som vaktmästaren sa till mig då jag klagade. 17 m till lamporna, golvet tål 400kg/kvm i belastning, kran som inte överskrider den tyngden kan nå 12-14 m, lampor från år 2002.
räkna ut den genialiska med detta själva...
dock vet jag inte om det var just dessa lampor som var den stora belysningsfrågan eller inte.
#7
BSK 27 / Receptionsschema
oktober 28, 2009, 10.00
Några små förflyttningar blev det från första utskicket men detta ska vara den slutliga versionen hoppas jag.

fre
12-16 ivar, fluff, pierre, pasi
16-20 johan, elaine, ivar, fluff
20-24 tamara, johan, elaine, fluff

lör
0-4 samt 4-8 marie n och nilp
8-12 pierre, pasi, fluff
12-16 kaka, fluff
16-20 johan, elaine, stefan d.ä.
20-24 nilp, marie

sön
0-4 samt 4-8 kaka och pierre
8-12 samt 12-16 stefan d.ä. och fluff


Kan man vara med och städa på söndagen sen också är detta toppenbra.
Slutstäd FTW!
#8
BSK 27 / Reklam
oktober 13, 2009, 10.30
finns det någon affisch???
vi bör sätta upp på högskolan snarast!!! speciellt med tanke på det extremt bra pris vi får från både högskolan och studentkåren.

så affisch behöver jag snabbt. i annat fall slänger jag bara ihop en a4 med text som informerar om vad som händer.
#10
Köp/Sälj / runda baser
juli 16, 2009, 16.46
någon som har 16 runda baser för blood bowl figurer och kan tänka sig att skiljas från dem?
#11
Habla MP-5 / världens bästa fest!
juni 04, 2009, 17.15
äger rum den 12 juni, en fredag är det.
plats hemma hos mig. ni som känner er träffade är bjudna, övriga får vara hemma och gråta i er ensamhet  8)
start från 19-20.

in i dimman och igenom!!
#12
Habla MP-5 / fredag
maj 19, 2009, 16.41
är det någon i lokalen på fredag? typ lunch/eftermiddag och framåt.
tänkte i så fall visa lokalen och provspela blood bowl med en förhoppningsvis framtida spelare/medlem.
#13
BSK 27 / Lokaler samt tips från Sten
april 14, 2009, 19.12
Hade ett litet möte med Sten idag. Det var trevligt och givande. Verkade inte vara några problem alls med att få lokalerna.
Ska prata med Cecilia Hallgren och Mikael Hansson i veckan, det är hos Cecilia man bokar in lokalerna, Mikael är chef för vaktmästeriet och där blir det att fixa mer praktiska detaljer. Typ ljuset i sandgärdet, släcks automatiskt. Ni som spelar WFB, vill vi ha det ljust längre?

Sen så klagade även Sten lite på att vår affisch för första året på Högskolan kanske inte var den bästa... Här erbjöd han sig även att informationsavdelningen kunde kolla på vår affisch för att hjälpa till och se till så att infon på affischen blir bra och även så att affischen fångar intresse. Är det något som skulle passa?
Ligger ju i Högskolans intresse också att det är bra reklam för oss och dem så att många kommer.

Han pratade också om att vi kanske ska försöka få med mer studenter för att han på så sätt kan fortsätta hävda att vi ska få hyra lokalerna gratis. Eller göra mer för studenterna.
Exempel på detta är att försöka få med utländska studenter, kineserna är tydligen mest aktiva. Kanske kan få dem att arrangera kinesiska spel? Typ Go och Mahjong eller liknande. Eller skriva ut att vi har sådana arrangemang så att dem kommer.
Vårt provspel från förra året tyckte han också om och sa att vi skulle ha, fast han var mer inne på att erbjuda lite gratis för att få upp intresset och få dit mer folk.
Men det var lite tips och idéer från Sten.
Finns ju även en studentspelförening, kan ju aktivera dem på något sätt säkert.
#14
Warhammer Tabletop / Blood Bowl Crazy Cup
april 13, 2009, 21.37
http://www.crazycup.webb.se/

Kort info, står på sidan men kan vara bra att dra här ändå.
Blood bowl turnering i Varberg den 9 maj. Är både en lagtävling och en individuell tävling. Man spelar 4 matcher.
LRB 6.0, lag för 1100 kgp.
Kostar dock 50 kr som går till priser.

Folk från Varberg, Gbg och troligen Halmstad lär dyka upp. Göteborgarna har tydligen sagt att de kommer vinna lätt.
Tycker jag inte vi ska låta dem göra.

Jag kommer högst troligen att åka ner för att kämpa åt Armagedons vägnar. Vilka är med?
Lag om 3 personer, kan ju skicka flera lag om vi vill.
Lättast är väl om vi samordnar anmälan här.
#15
Habla MP-5 / mobil
februari 15, 2009, 22.51
någon som har en mobil som jag kan få låna tills jag fått lön och köpt mig en ny?
min har kukat ur totalt nu sedan jag blev sur för att batterierna är så dåliga på den och slängt den i trottoaren. nu vill inte displayen fungera  :(


fått lön och inte lån... suck!! jag och vokaler
#16
Bordshockey / Göteborgsligan på besök!
februari 01, 2009, 20.38
nu händer det saker på bordshockeyfronten.

måndagen den 9/2 kommer det bli bordshockeytävling i lokalen. då Göteborgsligan inte har någon lokal så kommer dem hit och lirar. deltagande rekommenderas varmt och kommer generera i rankingpoäng.

start 1830. anmälan gärna i förtid men funkar fram till matchstart. om fler anmäler sig kanske fler spelare från Göteborg känner för att åka hit. och ju fler desto roligare!

alltså:
Göteborgsligan 10
Måndagen den 9/2
Spelstart 18:30
#17
Habla MP-5 / ljudredigering
januari 25, 2009, 12.20
är det någon som har bra tips på program där man kan fixa ljudredigering?
typ ta bort en röst från låtar och lägga dit en annan.
alternativt program där man lägger till "färdig" musik.
#18
Habla MP-5 / 1 tom cd-skiva
oktober 30, 2008, 08.51
någon som ska till geddon ikväll och kan avvara en tom cd-skiva?
skulle vara snällt.
#19
BSK 26 / faktura för kåren
oktober 27, 2008, 13.09
fixade med kårens lokaler och skrev på kontrakt för att hyra.
grönt ljus hela vägen och inga problem.

vi bör betala denna faktura snarast möjligast. när vill du ha fakturan brain?
#20
§ 1. Greger öppnande mötet.

§ 2. Inledande punkter
a) Greger valdes till mötesordförande och Fluff valdes till sekreterare.
b) Dagordningen godkändes.
c) Fredrik Nättorp och Stefan Nilsson d.ä. valdes till justerare.

§ 3. Konventet
Greger började informera lite kort om konventet. Brain hoppade sedan in och gav mer information. Bl.a. om arrangörer och butiker. Det som är viktigt just nu är att skaffa spelledare till rollspelsscenariorna. De olika sektionerna på konventet är stabila men det behövs lite fler folk som kan tänka sig arbeta.
Greger skull ringa till Birger för att kolla om Kellys hjältar kan komma till konventet.
Det ska även affischeras i Borås, främst på skolor för att försöka få så många som möjligt att komma under lördagens prova-på-aktiviteter.
Det kan även rapporteras att det är 9 st föranmälda.

§ 4. Nyrekrytering av bidragsberättigande medlemmar
a) Mariedals fritidsgård
Nästa helg så sticker ett gäng iväg till Mariedals fritidsgård. Totalt är vi 10 st arrangörer och kommer anordna allt ifrån brädspel, Wings of War, bordshockey och figurspel.
Samling på Armagedon 12:30 för att åka i samlad trupp till fritidsgården.
Mariedals fritidsagård subventionerar medlemskorten för de som kommer på lördag med 50 kr, Armagedon står för de övriga 50 kr så att de som kommer blir medlemmar.
Det ska även ordnas flyers att delas ut till de som deltar, Stefan Nilsson d.ä. fixar papper och Fredrik Nättorp skriver ut dessa.

b) "Aftershock" event i december, frågan bordlades.

c) Mean Mountain Mail, denna fråga bordlades.

d) Annonser och posters
Detta är på gång, främst i konventssyfte och till Mariedals fritidsgård.

e) Nästa Miragefest är den 28:e november. Skulle vara bra med ett glatt gäng som vill försöka dela ut information om föreningen.

§ 5. Övriga frågor

a) Medlemsmöte
Det beslutades att vi ska ha ett medlemsmöte den 8 november kl 13:00.
En av frågorna som kommer tas upp är att sänka medlemsavgiften för bidragsberättigade medlemmar från 100 kr till 50 kr.

b) Eriks fest
Erik kommer ha 40-årsfest i Armagedons lokal till våren. Erik har svarat ja på de viktiga frågorna så som att han tar ansvar, städar och ordnar med vakter.
Det beslutades även att Erik får låna lokalen gratis, detta beslutades genom omröstning.

c) Gregers fråga
Greger satte igång en diskussion om medlemsengagemanget och att det knappast är någon rusning till att vara med i styrelsen eller att ta på sig ansvarsposter till konventet. Diskussionen var lång och flödande med många färgstarka historiska beskrivningar om Armagedon.
Stefan Nilsson d.ä. ska prata med Anders Bergström om annonsering i "händer-i-veckan".

d) Nyckelansökningar
Brain beviljades en kiosknyckel och en ytterdörrsnyckel återlämnades till nyckelansvarige.

e) Stefan Nilsson d.ä. ska köra igång rollspelsmåndagar.

f) Fredrik Nättorp och Stefan Nilsson d.ä. ska köpa in förbrukningsmaterial för 5000 kr.

g) Fredrik Ros påpekade i sin frånvaro att det är dags att fylla i listorna till medborgarskolan.

6. Mötet avslutades




Justerare Fredrik Nättorp                        Justerare Stefan Nilsson d.ä.