[PROTOKOLL] Styrelsemöte 080831

Startat av Greger, augusti 31, 2008, 16.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Protokoll, styrelsemöte 2008-08-31

Närvarande   Anders Bergström, Greger Lundstedt, Marie Näsström, Fredrik Ros, Anders Bersten, Robin Fredman$



§ 1. Mötets öppnande
Ordföranden Greger Lundstedt förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a) Val av ordförande samt sekreterare
   Greger Lundstedt ordförande, Anders Bersten $sekreterare
   b) Dagordningens godkännande
   Dagordningen godkänndes.
   c) Val av justerare
   Fredrik Ros och Marie Näsström..

§ 3. Nyrekrytering av bidragsberättigande medlemmar

a)   Krismedvetande
För att skapa ett medvetande om föreningens tillstånd bland föreningens medlemmar åtog sig Greger Lundstedt och Fredrik Nättorp fg möte att återupprätta föreningsorganet Mean Mountain Mail. Det bestämdes att MMM nummer 1 skulle skickas innan nästa möte.$
b)   Handlingsplan
Mötet beslutade att följande aktiviteter skulle hållas: 27/9 Speldag på Mariedals Fritidsgård (Anders Bersten), 6/10 LAN på Geddon (Greger Lundstedt) och 6/12 Aftershock (Greger Lundstedt) på Geddon.

Vidare bestämdes att vi skulle försöka få de båda sektionerna av ungdomar i Fristad och Viskafors (under bildande) att skaffa fler medlemmar, och för varje bidragsberättigad medlem de skaffar erhåller de 300 kr/medlem i budget att köpa spel.

c)   MMM nummer ett är under tillverkning av Greger Lundstedt.
d)   Annonser och posters är under tillverkning (Greger Lundstedt).


§ 4. Konventet
Förberedelser pågår.

§ 5. Övriga frågor

a)   Grillinköp ety den gamla är rasfärdig
Bordlades.
b)   Mer bidrag
Undersöks.
c)   Störande grannar
Trots polisanmälan har inget hänt. Vi bidar vår tid och hoppas att de störande grannarna snart lämnar sina hålor eller ramlar ner och bryter sina nackar.
d)   Eriks fest
Vi beslutade att kontkta Erik och under förutsättning att han 1) Har vakter 2) Ansvar 3) Städar så får han låna vår lokal till sin 40-årsfest mot att han säljer medlemskort på sina kommande Miragefester.
e)   Ewers frågor Vi beslutade att vidarebefodra Ewers frågor till Anders Bergström.
f)   Fluffs fråga Vi beslutade att Fluffs vänner gärna får spela bordshockey men bara om de är medlemmar.


Datum för nästa styrelsemöte fastslogs till den 28 september.



_________________________         _____________________________
Anders Bersten, mötessekreterare         Fredrik Ros, justerare

___________________________
Marie Näsström, justerare

Getsen

Tillägg 1; Ewers frågor skall besvaras av de som är ansvariga inom respektive område (tror att det mesta täcktes av Lokalansvarig eller Bidragsansvarig). Som delansvarig för bidragen så kan jag säga att jag inte har en susning, då medborgarskolan (vilket jag ansvarar för kontakten med) ger bidrag efter aktivitet och det är svårt att förutse hur mycket aktivitet spelgrupperna kommer att ha i framtiden. Vi har haft "ganska mycket" aktivitet hittills, men vad det genererar i pengar eller vad medborgarskolan är villiga att betala för oss kan jag i daggsläget inte svara på då jag inte fått några kvitton att "casha in". Vi ligger alltid lite efter när det gäller medborgarskolan då jag har svårt att möta upp med cirkelledare, men jag tror att det vi inte får ut i år kan vara återstående till nästa års styrelse. I will check nästa gång jag pratar med Medborgarskolan. Vad gäller kommun och sverok låter jag Nättorp och Robin svara för sig.

Tillägg 2; Marie gick ur styrelsen vid slutet av mötet.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."