Välkommen till Armagedon 2007!

Startat av carlsson, februari 19, 2007, 23.03

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Som nybliven ordförande i föreningen vill jag önska alla gamla och nya medlemmar välkomna till föreningsåret 2007!

Om du har några önskemål, idéer eller tankar kring föreningen, tveka inte att maila, ringa, eller skapa en tråd här i forumet. Inga tankar är för små, för stora, eller konstiga för att jag och styrelsen ska ta det i beaktande!

Under året kommer vi att lägga energi på i synnerhet följande punkter:

Fräsch lokal
Håller vi lokalen fräsch och fin så vistas man hellre i den.
Tag för vana att ta upp efter dig, och gärna efter andra som har glömt. Om alla hjälps åt lite, så slipper några få göra mycket!

Vi kommer att köra en lokalvecka till i början av sommaren då vi bland annat lackar om skåpen och polerar golven.
Så snart som möjligt kommer båda toaletterna att bli klara.

Fler medlemmar
För att kunna göra roliga saker behöver föreningen pengar.
För att få pengar behöver vi bidrag.
För att få bidrag behöver vi medlemmar.
Ju fler medlemmar, desto störra bidrag!

Således ska vi försöka att satsa på att få fler medlemmar under året, till exempel genom att flirta med skolor och ungdomsgårdar. Det är ju naturligtvis inte bara av ekonomiska skäl vi vill ha fler medlemmar - vi vill ju också sprida vår kära hobby till fler människor.
Detta är troligen en av de svåraste saker vi har framför oss detta året. Har du några tankar om detta så tveka inte att höra av dig!

Fler arrangemang
Detta går inte bara i linje med ovanstående punkt, utan skapar även ökad aktivitet i lokalerna (eller på andra platser för den delen).
Det finns redan aktiviteter fasta dagar varje vecka, men det finns plats för fler. Hinner man inte engagera sig varje vecka kan man arrangera något en gång i månaden, varje halvår, eller kanske en heldagsaktivitet en gång under året.
Vi vill se fler arrangemang för medlemmarna, har du minsta tanke på detta så tveka inte att göra verklighet av det - Om du har ett favoritspel är chansen stor att någon annan har det också!

Vi kommer att satsa på ett kalendersystem här på hemsidan så att man lätt kan se vad som händer på föreningen, men också var det finns luckor att engagera sig. (Om någon känner till ett bra system för detta får du gärna säga till)

Samhörighet
Jag vill att alla ska känna sig välkomna till föreningen!
Var därför trevlig mot alla du träffar på föreningen och hälsa hellre en gång för mycket än en gång för lite. Vi är inget slutet sällskap för inbördes beundran utan en öppen, ideell förening dit alla ska känna sig välkomna!


Med dessa rader vill jag säga att jag ser fram emot 2007 och jag är övertygad om att detta året kommer bli föreningens bästa hittills! ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

biggabush

Utmärkt manifesto Andreas. Skriver under på allt det sagda och tar sikte på att på bästa sätt medverka till att 2007 blir kanoners.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Greger

Den förre ordföranden sa det så bra, så jag kan bara instämma i det ovanstående! :D

Som ny ordförande (men "gammal" medlem) så hoppas jag på ett mycket kul och givande spelår 2008!

För er som inte känner mig så kan det kanske vara kul att få veta att jag satt i styrelsen i 4-5 år för länge sedan, när föreningen var ganska ung och gänget som grundade föreningen fortfarande var väldans aktiva. Jag var med som arrangör på ca 10 BSK och främst då med dioramor, men även rollspelsarrangemang/live/turneringar. Jag är också delskyldig till några konventsutskick och bardiskmålningen i lokalen (bardisken målades passande nog av ett gäng dimmiga efterfestare sent på natten). Vi gjorde även en coctail-drickande Cthulhu och en dansare, men när lokalen gjordes om försvann tyvärr dessa alster...

Hursomhelst, läs gärna Carlssons inlägg igen, mycket bra!

:)