Mötesprotokoll 24/9

Startat av Beorn, september 25, 2006, 12.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Beorn

Här kommer mötet i ett nötskal! :)


1. Mötet öppnades

2. Närvarande var: Mats Krüger, Daniel Johansson, Fredrik Ewers, Jimmy Karlsson, Per Odlund, Terese Tengdal, Pierre Åberg, Björn Jansson, Marie Näsström, Johan Lindén, Elin Lindén, Robin Fredman samt Kari Mäensivh.

3. Björn Jansson valdes till sekreterare.

4. Det latinska ordspråket bestämdes vara: "Complecti ne vivere" (med stor risk för felstavning, rätta mig gärna).

5. Marie är i stort sett klar med loggan och ska förse Sebbe med den. Sebbe i sin tur ska göra om den till lämpligt format (vektor) vilket kommer att fungera bra för tryck på muggar och t-shirt.

6. Muggar bör finnas för försäljning på konventet. Fredrik Ewers kontaktar Dina som hade hand om det förra året samt kollar även vad priset kan tänkas bli. T-shirts diskuterades även det. Ev. blir det t-shirts enbart till arrangörerna, ev. blir det inga alls. Fredrik Ewers kollar även här vad det kan kosta.

7. Reklam: Pierre kontaktar SVEROK för att få en banner-plats. Fredrik Ewers kollar möjligheten att få in något i BT samt GP.

8. Statusrapporter från ansvariga:
 - Rollspel: Har kontaktat föregående års spelledare och letar efter nya. Har försökt få tag på Western-folket utan att lyckas.
 - Brädspel: Klart med ett antal arrangemang (SARZ, Gottick, Go m.fl.). Ev. kommer Krigsspelsrummet.
 - Figurspel: Räknar med Ca: 30 bord. Spelen är WHFB, W40K, Confrontation, Flames of War (?), Warmaster. Någon ska kola var vi får bord ifrån.
 - Kortspel: Allt klart. Magic-folket kommer.
 - Kisok: Ska ha sin försäljning i dansrummet med scen. Har koll på läget.
 - Reception: Tobias Eliasson är ansvarig. Ska försöka få hjälp av Tobias Molin som kan bokningssystemet. Receptionen kommer att ligga i det lilla pub-rummet (första rummet).
 - Butik: Än så länge har Gamers Vault samt Wizard Games anmält intresse. Pris för butiker är 500:-, alt. 250:- om de samtidigt demar spel. Butikerna vill dessutom ha någon plats där de kan låsa in spelen på natten.
 - Städ: Piasava är kontaktade, är dock ännu inte helt bokade.
 - Hemsida: Alla arrangörer ska skriva ner en beskrivning av sitt ansvarsområde samt vilka arrangemang som finns och maila detta till Sebbe.

9. Boende: Vila vandrarhem, Saltemad och Plaza finns. Dessutom kan man sova på Armagedon. Vad krävs om folk sover på Armagedon förutom att meddela brandkåren? Någon kollar upp?

10. Hygien: Badhuset har öppet hela helgen. Kostar 55:- per person, alt. 40:- per person om man är 10 eller fler.

11. Bagage: Någon hör med PA & Ros om de är intresserade.

12. Inträdesavgiften fastställdes till 150:- för föranmäld, 200:- i dörren samt 100:- för en dag. Föranmälningar sker via webben men betalas i dörren. Papp-armband kommer att användas som bevis för betalning. Jimmy kollar kostnad.

13. Övriga frågor:
Följande ersättning kommer att utgå till hjälpsamma personer på konventet:
Spelledare, 2 pass: Gratis inträde. Spelledare 1 pass: Halft inträde.
Kioskpersonal: Gratis inträde, konventsmugg, dricks.
Arrangörer: Gratis inträde, konventsmugg.
Stöd (Piasava): Gratis inträde, mat, godis, transport.

14. Nästa möte är söndagen den 8:e oktober kl. 13:00.

15. Mötet avslutades.
Björn

sebbe

Citat från: "Beorn"5. Marie är i stort sett klar med loggan och ska förse Sebbe med den. Sebbe i sin tur ska göra om den till lämpligt format (vektor) vilket kommer att fungera bra för tryck på muggar och t-shirt.
när ska det vara färdigt? några veckor innan konventet?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Anders

Ber om ursäkt att jag missade mötet. Har ingen bra ursäkt förrutom min egen åldersdemens.

Från SÄKs sida så rullar det på och just nu är det full koll.

Clifford

Låter tiptop, bra jobbat folk!

En sak bara:

Det är Joakim Molin som ska kontaktas ang. bokningssystem, inte Tobias. Tobias Eliasson är Rec. Ansv.

Ewers

Sebbe: Det skall fixas så fort det bara går. Det är redan några veckor före konventet.  

Tobias skall kontaktas för att påminna honom om att han i sin tur skall kontakta Joakim.

Mvh /F

MOB

Citat från: "Beorn"4. Det latinska ordspråket bestämdes vara: "Complecti ne vivere" (med stor risk för felstavning, rätta mig gärna).

Visst är det fel. Till att börja med undrar jag vad det är tänkt att betyda?
Om det är det jag misstänker (Utan kramar inget liv) så borde det vara "ne complecti ne vivere". Vilket fortfarande kräver lite god vilja för att stämma...
..........
MOB

Ewers

Härligt med en latinare som briljerar! Den exakta betydelsen kommer inte avslöjas eftersom det redan har varit det möte där den latinska frasen fastställdes. Som gammal konventsräv vet du ju att det sedan är för andra att undra...  :D

Men det är fint att du faktiskt är i rätt härad. Dessutom har en professor i språkvetenskap varit involverad så jag är ganska lugn för att det hela är tillräckligt ok.  :wink:

Jag vet dessutom att Daniel vill få tag i dig MOB.

Kram /F  8)

Daniel

Citat från: "Ewers"
Jag vet dessutom att Daniel vill få tag i dig MOB.

Kontakten redan tagen och allt löst!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

dagle

Postar här, kanske är fel men iaf. Kommer inte kunna komma på mötet då jag har planerat som gris och hade helt glömt av mötet. Men iaf: Kan säga att magicen går bra men att magicmupparna behöver få tummen ur röven och jag får tjata på arrangörerna och att de gärna vill att man skall bokningen redo so snart som möjligt (till de små "för kvalade" turneringarna).
Som kassör skulle jag vilja veta ungefär dessa uppgifter (ej brottom men endå):
Hur mycket kommer kiosken ha i utgifter? (kan du säga ungefär i % hur mycket du kommer beställa in i gämnförelse med förra året går det bra)
Lokalerna: Vad blir priset? Är 15000 fastslaget?
Priser och små utgifter: Är det någon som vet att de kommer att ha små utgifter som de gärna vill ha betalt för snabbt, medela mig gärna och helst innan ni köper sakerna (okej, om ni skall köpa gummiband så behöver ni inte...)