Den nya ligan BB 5.0

Startat av cracked_open, september 12, 2006, 23.14

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

Ha ha ha Jag ska nog införa ett pris för bästa BB-Matchrapport/novell  :lol: De är grymt roliga att läsa.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

pzkpfw

New Orcleans Saints på Danskurs

Efter förra veckans seger var lagets självförtroende på topp. Startegin att inte göra någonting under veckan och sedan låta coachen fixa matchen med själv av några skumma herrar i hamnen fungerade ju utmärkt. Efter att ha åkt på en rejäl omgång, då coache föreslog att de skulle försöka träna åtminstonde en gång så blev det givetvis samma strategi igen. Laget låg vid hotellets pool och coachen skickades ut i sin rostiga Buick för att skaffa det som behövdes. Dessutom, påpekades det med en högernäves obarmhärtiga vishet, att det bara var alver de skulle möta och alver som spelar blood bowl det är ju som..... ööh.... orcher som dansar balett. Inget vidare altså.

Efter att ha struttat ut på planen med huvudena högt och ett smålenede i mungipan så började danstillställningen (det hade till och med musik i högtalarna, Thor Leifs menade en av orcherna som genast insåg sitt misstag och satte sig på bänlen och skämdes). Sen blev det helt svart.

Dark elfsen började med bollen och körde rakt igenom det helt stillasittande orchförsvaret. Fyra orcher skickade till sjukvårdspersonalen i första halvlek och innan orcherna fattade vad som hänt stod det 2-0 till de förbenade dansbandsalverna. Laget var i chock. Att alverna skulle göra en poäng eller två det må vara hänt, det är ju trots allt inte det som är poängen med blood bowl, men att de dessutom skulle banka skiten ur grönskinnen, kändes nästan surealistiskt.

Inför andra halvlek försökte coaches samla laget. Problemet var att de stod 2-0 och det skulle tvinga orcherna att chansa om de skulle ha en möjlighet att få till en möjlig övertid. Orcher är inget vidare på att spela på chans. Efter ett misslyckat anfall så stod det sedermera 3-0.

Matchen var förlorad men som coachen så delikat uttryckte det: "Om ni inte gör en poäng nu så kommer tre slumpvis utvalda spelare att bli det enda laget får till kvällsmat". Efter nogrant övervägande så kom man fram till följande. Goblins är ju förvisso ganska goda och det finns ju två av dem, men, ett stort men, det finns ju även ett troll. Skulle den otur som de haft under matchen fortsätta så skulle garanterat trollet ingå i kvällsmaten och troll; det är det vidrigaste som finns. Så med risken att tvingas äta troll i bakhuvudet åstadkom orcherna en heroisk drive som slutade med en smått fantastisk pass och TD i den sista rundan. Matchen enda ljuspunkt, sett ur orchernas perspektiv.

Ingen orch utmärkte sig på planen och ingen verkade intresserad att lära sig något nytt efter matchen. Alla ville bara hem.

2 Orcher missar nästa match pga skador. Resten kommer att ligga i extra träning hela veckan.

New Orcleans Saints - Dancers of Temptation  1-3
Casualties 2-4

pzkpfw

Bleka orcher med små tänder bits också

Efter den nesliga förlusten mot de bleka alverna var det dags för ännu ett gäng riktigt vita snubbar. Viss förvirring uppstod innan matchen då det rapporterades om att motsåndarna minsann hade huggtänder de med. Ryktet visade sig vara falskt då det som refereats till som huggtänder inte var större än en spädorcs mjölktänder. Styrkta av detta marcherade man resolut in på planen.

Första halvlek började illa. Först fick de gröna om vanligt sparka (New Orcleans har ej börjat med bollen en enda match hittils) och det visade sig att de småbleka mjölktandsorcherna minsan var lurigare än de såg ut (och de såg ganska luriga ut). Framför allt kunde de slänga boll på ett sätt som orcherna inte kunde kontrollera.

Innan matchen hade laget fått tipset att slå på de lite långsammare spelarna som såg lite korkade ut. Problemet var att de såg korkade ut allihop och det blev ingen ordning på blockarna. Första halvlek slutade 2-1 till de småbleka.

Efter ett rungande peptalk i andra halvlek och det faktum att man faktiskt lyckats identifiera några spelare som såg löjligare ut än de andra så gick andra halvlek mycket bättre. Coachen hade dessutom insett att en dommare antagligen skulle vara ivägen för en fortsatt god match och han försvann redan vid avspark.
Thrower Draw Breath halade då genast fram en väska med bomber och började hiva. Under hela halvleken fick han bara en rejäl träff men skoj var det. De småbleka mjölktandsorcherna åkte av banan i ett rasande tempo men orcherna hade fortfarande problem att hantera bollen. De avslutande minuterna var riktigt spännande.

Tyvärrr räckte det inte ända fram och en oväntad turnover gjorde att de småbleka till slut sprang in bollen för slutresultatet 3-1.

En ny tung förlust.

MEN Happy happy days.

Efter matchen  blev Duce McMolester erbjuden en "medicin mot hans svåra hosta" och efter att coachen förklarat att han minsan visst hade problem med hosta påbörjades kuren. Efter en vecka på 800 rosa piller om dagen så har Duce nu blivit ett monster till Blitzer (+1 ST).

Det blev även jackpot i arvode efter matchen med stadiga 70000 som genast bvlev en delbetalning på ett kontrakt med en ny blitzer.

Yo Horn missar nästa match med en skada och hans goblin kollega Malcurse Coalstone blev matchens MVP.

Nästa match är sesongens viktigaste matchs. Det är dags att bestämma vilka de grönsate orcherna är i en uppgörelse med det närmast legendariska laget WasInTown Greenskins. Mer om den matchen nedan.

KOBOLDKUNGEN

Strålande matchrapport i vanlig ordning.  =D>

Måste dock korrigera ett sakfel.
Orcleans TD kom i första halvlek då de tog ledningen med 1-0 efter att vad som såg ut som en given TD för NSDAP blev till intet då en av brunskjortorna, som kom in något övertänd till matchen, redan i matchens inledning inte kunde hejda sig utan planterade sin järnskodda stövel i ansiktet på Orcleans troll som inte riktigt vaknat till matchen. För detta tilltag blev han givetvis utvisad vilket ställde till oreda i NSDAPs annars mycket raka led. Tilläggas kan att trollet aldrig riktigt återhämtade sig efter denna stjärnsmäll utan mest stod och stirrade förvånat resten av matchen.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


pzkpfw

Korrekt. Jag blandade ihop det lite där. Editerar posten.

pzkpfw

De grönaste skinnen i stan.

Då var det äntligen dags för ligans egen version av "The Orc Bowl". Det var dags att göra upp om vilka som hade de grönaste hudarna i ligan och, eftersom alla är väl medvetna om att orcher är de enda som kan spela "riktig blood bowl", avgöra vilket som var ligan tyngsta lag.

I det blå hörnet, med en team rating på 2130 och ett dopat troll, har vi WasInTown Greenskin, ligans för närvarande mest välbetalda lag. I det röda hörnet, med en anständig rating på 1430 och en dopad blitzer, har vi en av årets nykomlingar New Orcleans Saints. Man kunde inte höra ett flygplan krascha på stadion, så stora var förväntningarna på denna matchen.

Hela veckan hade media försökt blåsa upp matchen och i ett utspel av WasInTowns thrower hävdades et att han "troligen kunde spela matchen själv och fortfarande sopa banan med det förbannade träskfolket". En klar referens till New Orcleans hembygd och efter en lång diskussion fann man att det troligen var menat som en förolämpning (rösterna blev 9-7).

WasInTowns Throwers övermod manifesterade sig även under matchen då han mer eller mindre försökte vinna matchen solo. WasInTowns övermod straffade sig också då självaste gudarna verkade ha ogillat deras beteende i media. Denna dag skulle de inte lyckas göra någonting rätt.

Efter en lång kick-off så försökte Ego-Boy throwern ta sig uppåt i banan men blev snabbt omringad av New Orcleans Blitzers. Ego-Boy försöker då sig på ett vansinnespass och bollen poppar loss. Draw Breath plockar upp den och efter en kort pass till Rage Bash springer han in med bollen.  1-0.
Ytterligare en kick och efter en genomlöpning av WasInTowns MA 7 blitzer blev han av med bollen. En snabb pass till Mak McKillsea och en löpning från mittplan blev det 2-0.

Andra halvlek tog New Orcleans emot bollen och en snabb pass från Draw Breath till Duce McMollester ledde snabbt till 3-0.
WasInTown var i realiteten reda slagna men gav sig inte och fick till en reducering. Efterföljande kick-off omhändertogs av ett mycket defensivt New Orcleans som skyddade bollen tills tiden tog slut.

(Ibland har man en sån där match när precis ingenting fungerar. Varenda dodge och varenda go for it blir 1:or eller dubbelettor efter rerolls. Double sculls tittar in flera gånger och precis ingenting hjälper. En sån dag hade inte New Rocleans, men väl WasInTown. Kombinerar man det med att New Orcleans hade en match där allt lyckades (det enda jag kan komma ihåg som misslyckades, under hela matchen, var 2 st dodge försök och den sista "jag vill ha ett SPP passet i turn 8) då är det väldigt skoj att spela blood bowl.)

Matchen slutar med ärorika 3-1 och New Orcleans har utnämt sig själva till det bästa orclaget i ligan (och det kommer vi att hävda med bestämdhet tills nästa gång  :D  )

Draw Breath hade 3 lyckade pass, och har övat sig på att passa rakt hela veckan. Blitzern Juice Bollocks har resignerat till en hemlig träningsanläggning och ingen har sett honom sedan dess (normal skill, ej bestämd ännu).

Lineorc Mak Slimeetoe som haft ryggbesvär den senaste tiden valde att stiga av och kommer nu att agera assisterande coach. En smaskig Blackorc, Gnarles Grunt, har skrivit under sitt kontrakt och anländer inför nästa match.

1 ny medlem i vår fan-klubb (nu är de 8 st).

New Orcleans har nu vunnit 3 matcher och förlorat 4.

Som belöning har coachen lovat orcherna att de i nästa match inte behöver bekymra sig om resultatet. Det har fria händer att klämma på så mycket Playmate bunnies som de bara kan. (Trollet ville äta Playmates och efter att ha konsulterat några lagpsykologer kom man fram till att den genomsnittlige Playmates nog skulle föredra det framför andra aktiviteter med trollet. Trollet fick ok på det.)

Team Rating  inför nästa match 1560.

Barcus

Tränaren för WasInTown har nu haft ett snack med sina spelare och de har lovat att skärpa sig inför nästa match har även kommit hot fårn ägaren av stadion i WasInTown att om inte Greenskins skärper sig kan de ske så att han plockar upp ett lovande Darkelf lag kallat Wikedelf från ligan under och ge dem stadion....

detta urartade så mycket att stadioägarens 10 ogerbodygards fick föras till sjukhus men efter att han lovar att vänta till iaf efter cupen så ungnade Greenskis ner sig lite.

så det stackart laget the kobolds kommer få möta ett WasINTown Greenskins som är ute efter en stor vinst och helst en blodig med så suportrarna inte sviker....
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Martin Larsson

Citat från: "pzkpfw"Lineorc Mak Slimeetoe som haft ryggbesvär den senaste tiden valde att stiga av och kommer nu att agera assisterande coach. En smaskig Blackorc, Gnarles Grunt, har skrivit under sitt kontrakt och anländer inför nästa match.

Noterade detaljen att konvertera en av sina förstörda spelare till en assistant coach, undrar var den regeln numera finns. Jag letade själv efter den eftersom min thrower fick -1st och därmed blev helt oduglig, hittade dock inte den.

Kan du komma med en hänvisning(vore kul eftersom jag sparkade honom efter senaste matchen) som ju förövrigt blev storslam med 7-3 vinst  :wav:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

pzkpfw

Du har rätt. Den regeln har de tagit bort.

Min orc kommer fortfarande att vara coach i mitt lag men han räknas inte som en Assistant Coach.

I LRB 4 kunde man "retira" en spelare till Assistant coach men inte i LRB 5.

emil

Regler för Dungeonbowl, om det nu är dessa som ska användas. Bra att kunna för nya som gamla spelare. http://www.armagedon.se/blodboll/cuperna.html

BB é redo iaf efter 2-0 i TDs o 5-0 i Cas mot Riverdansarna. Mot nästa skinande cuptrofé till vår samling i artefaktrummet. 8)

cracked_open

Jag vill bara berömma alla de som är involverade i ligan för ett otroligt flyt med spelen. Glada miner och trevliga spel som sporrar andra att testa BB.

Kari ,Brain och Emil som styr upp och finputsar ligan med kort och justeringar, ni gör ett kanon jobb.
pzkpfw gör ett toppen jobb och postar sina små noveller efter sina matcher som som oftast lockar till goda skratt.

Måste bara skriva dessa rader så ni vet att det uppskattas då jag vet att folk oftast har lättare att klaga än berömma.

Mvh/Jerry
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

Hmmm... Länken till Dungeonbowl-PDFn é död. PDFn finns kanske inte längre där. Får luska om jag har den liggandes ngnstans på datorn eller så.

Brain

Har kollat lite grovt inför trädet till DB. Alla matcher är ju inte spelade ännu men inför sista veckan ser det ut så här (Blitzing Bulls medräknade v13, NNN/WW har inte spelat vecka 12)

Har gett 3p för Win, 1p för draw, 0p för förlust (Var väl så vi hade innan)
Lagnamn (förkortning) Poäng (matcher spelade)

BB  24 (9)
WW 18 (7)
NNN 15 (7)
WGS 15 (8 )
NSDAP 12 (8  )
NOS 10 (8 )
POTY 10 (8 )
DOT 9 (8 )
------------------------------ Slutspelsstrecket
DK 3 (8 )
TDD 3 (8 )

Antar att vi skall köra med samma cupträd som tidigare:
1-8
3-6

2-7
4-5

Kommentare?

EDIT: Ändrade om (8) till (8 )
Tomas Davidsson

emil

Ser la bra ut? Man hamnar m.a.o på delad 1:a plats minst, så jag slipper förhoppningsvis WWs(som jag inte lyckats vinna mot)... *Phew!* 8)

pzkpfw

HUr kommer Dungeonbowlen att spelas. En speciell dag eller på samma sätt som ligan (1 match i veckan).

Finns det tillräckligt med Dungeonbowl planer? Jag har annars två set från 2nd edition Dungeon Bowl jag kan ta med.

Efter mitt senaste möte med Playmates (som för övrigt slutade 2-2 efter förlägning) har jag haft galet mycket att göra. Håller på med ett DBA projekt som jag hoppas kunna presentera på Gothcon (är ni intresserade av DBA/DBM hör gärna av er för lite speltester). Därav den saknade matchrapporten. Kanske kommer en senare, men sammanfattningsvis kan man säga att det nog var den roligaste och mest spännande matchen jag spelat hittils. I förlägningen var hade både jag och Thomas svårt att hålla i tärningarna, så spännande var det. Om jag klantade till det eller om Thomas spelade bra i förlängningen låter jag vara osagt men efter att ha börjat med bollen lyckades han i alla fall stoppa mig trots att han startade med färre spelare på planen.

En goblin knep MVP (hurra!) och jag börjar bli lite irriterad över utvecklingen av mitt kära troll och mina blackorcs. De rör sig inte alls, vilket börjar kännas mer och mer kritiskts för lagets vidare utveckling.

Nu är det råttorna kvar. Hade hoppats få en spelare till med Tackle men det lyckades inte. Nu blir det nog svårt att stoppa de små pälsbollarna.