Den nya ligan BB 5.0

Startat av cracked_open, september 12, 2006, 23.14

Föregående ämne - Nästa ämne

Barcus

hur onda är ni med målning osv jag vill vara med men kommer nog inte inna måla upp ett lag på de dagar som är kvar hinner nog skaffa mig figurer som jag kan grunda med en färg plus spray tills dess men inte m,ycket mer  är det okay?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

cracked_open

Det är väl 3 färger men spelhumöret är viktigare  :wink: ´Du kan ju börja med omålade figgs så kan de färgläggas under turneringe  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

Hur ser upplägget ut på serien och cuperna? Senast körde vi Allah möter Allah i sin grupp, cup, Allah möter Allah, annan cup, och så vidare tills de fyra stora cuperna spelats. Så länge det inte blir för många matcher i ligan och gruppen så gick det bra tyckte jag. 8 pers/grupp är nog smärtgräns för antal matcher.

Sedan skulle jag vilja byta namn till Blitzing Bulls, det var koolare och mer i linje med Headcoach/Hövdingen. 8)

cracked_open

Jo jag hade tänkt mig något i stil med det systemet så jag kanske kan kopiera ditt system  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Brain

Tomas - Playmates of the Year - Human

(Under förutsättning att Wizard Games levererar snabbt annars får Gobbosarna leka lite till)
Tomas Davidsson

Clifford

Citat från: "Brain"Tomas - Playmates of the Year - Human

(Under förutsättning att Wizard Games levererar snabbt annars får Gobbosarna leka lite till)
'

hehe, suveränt lagnamn :toothy5:

Brain

Citat från: "Clifford"
Citat från: "Brain"Tomas - Playmates of the Year - Human

hehe, suveränt lagnamn :toothy5:

Med tanke på figurerna jag skall använda så....
Tomas Davidsson

cracked_open

Grymt snygga modeller *skratt* lite geek varning dock  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Brain

Citat från: "cracked_open"Grymt snygga modeller *skratt* lite geek varning dock  :D

Vaddå?? Gissa på vilken 40K figurbox som är enskilt mest sålda: Sisters of Battle, första boxen. Vad spelar jag i 40K??

I rest my case, börjar bli gammal och gubbe :-)
Tomas Davidsson

cracked_open

Nu börjar vi att få ihop något som liknar en liga  :lol:

Jonas  - NSDAP (vampyr)
Emil - Blitzing Bulls (onda Dvärgar)
Jerry - TDD (de runda dvärgarna)
Kenny - Dancers Of Temptation(svart alver)
Tomas - Playmates of the Year (Heffners människor)
Martin - Skadisar ?
Marcus - WasInTown GreenSkins(Grönskinn)
Kari - Naggaroth Nasty Nobodies (Svart alver)

Jag ska ordna upp ett spelsystem och vi försöker starta ligan
16/10 så håll i er  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Barcus

jag har en fråga är det roligare att lägga en första serie och en andra serie så man spelar färre matcher mellan cupen för att få en snabbare liga och mindre risk till avhopp man kan juh altid köra ett "år" till om alla inte tröttnat efter alla cuper är klara.  

Jag känner personligen att det skulle vara roligare men kan man inte lägga en röstning på det.

Jo och det skall vara WasInTown GreenSkins
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

cracked_open

Funderade lite på Emils system det verkade ju fungera bra förra gången. Det kommer nog en och annan eftersläntare som "wow är det BB på klubben igen".  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

Är vi 8 lag, så är det smärtgränsen för vad en grupp kan orka spela i antal matcher. Det blir 7 ligamatcher, cup osv. Jag tycker iofs att det är vansinnigt kul att lira BB-liga, men har förstått att ett antal eg. bara vill spela cup. Men ngn sträcka matcher måste man ju ha emellan cuperna väl? 8)

cracked_open

Det tåls att diskuteras men jag ska lägga upp ett spel schema så får vi se om det passar folket  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

KOBOLDKUNGEN

Givetvis måste man ha en liga, blir inte många matcher för de flesta på en säsong annars, typ 4. Om man nu inte gillar att spela ligamatcher så får man se det som ett nödvändigt ont för att utveckla laget och få en ranking inför cuperna. Personligen tycker jag det är skitkul  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se