Den nya ligan BB 5.0

Startat av cracked_open, september 12, 2006, 23.14

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Ju fler vi är tillsammans, tillsammans... :occasion9:

Nemo

Minns inte om jag sagt att jag ville vara med också?
(eller jag kanske är Martin i ovanstående lista)

hur som helst så kör jag då med det ökända laget Da Kobolds (goblins)

emil

Nah, den Martin är du inte, men du är nog välkommen ändå... :wink:

cracked_open

japp men skicka ett pm med lag info till mig och tel.nr så skall vi nog ordna en plats åt dig  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

emil

Om vi nu blir 10 spelare, så är det väl bäst att köra 2 grupper med 5 i varje? Det blir 4 matcher innan cup, ngn får avstå match ngn vecka. Till cuperna får dom 2 sämst placerade ur varje grupp spela ngt slags play-off för att kvalificera sig vidare till cupen. På så sätt får dom möjlighet att spela upp sitt lag ngt med en match extra iaf. Eller vad tycker folk?

Brain

Citat från: "emil"Om vi nu blir 10 spelare, så är det väl bäst att köra 2 grupper med 5 i varje? Det blir 4 matcher innan cup, ngn får avstå match ngn vecka. Till cuperna får dom 2 sämst placerade ur varje grupp spela ngt slags play-off för att kvalificera sig vidare till cupen. På så sätt får dom möjlighet att spela upp sitt lag ngt med en match extra iaf. Eller vad tycker folk?

Jag vill att vi kör alla 10 i samma grupp.
Inför Cupen får spelare 7 och 10 slåss om 7:e positionen samt 8 och 9 om 8:e positionen.

EDIT: stavfel
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

Nja, tycker att 1-8 går till cup i sådan fall. Finns ingen anledning att bråka om det en extra gång. Skulle vara för att ge soplagen lite extra experience då.
Problemet är att med så många ligamatcher så kommer inte ligan vara klar förrän någongång under 2008. Fast det är kanske inget problem egentligen.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


cracked_open

Jag tänkte att vi kör alla 10 om det blir fler så delar vi upp ligan till två divisioner  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Kari kommer att lägga upp det nya spelschemat här på forumet snarast  :wink:  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Barcus

ska det bli så jätte lång liga vet jag inte om jag orkart vara med. men det kommer väl jag troligen vara men tycker helt klart att det är bätter att vi delar upp det på två ligor det blir snabbare liga spel cupen blir lika lång men hela skiten går snabbare sen om man vill spela mer kan man väl starta en ny liga eller ?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Kari

omg 1: 1-10, 2-9, 3-8, 4-7, 5-6
omg 2: 1-7, 2-6, 3-5, 4-10, 8-9
omg 3: 1-2, 3-9, 4-8, 5-7, 6-10
omg 4: 1-8, 2-7, 3-6, 4-5, 9-10
omg 5: 1-3, 2-10, 4-9, 5-8, 6-7
omg 6: 1-9, 2-8, 3-7, 4-6, 5-10
omg 7: 1-6, 2-5, 3-4, 7-9, 8-10
omg 8: 1-4, 2-3, 5-9, 6-8, 7-10
omg 9: 1-5, 2-4, 3-10, 6-9, 7-8
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

emil

Najs Kari! :thumbright:
Antar att det är fr.o.m. v5 och framåt detta gäller. Vi får väl hoppas att det blir fler som vill vara med senare, så att det kanske blir 6 lag i varje grupp i framtiden då´rå.

Brain

Någon som vet ifall Martin Larssons mobilnr stämmer på anslagstavlan? Messade honom i måndags och har inte fått någon respons

Jag vill kicka råttor och kasta en och annan boll!

EDIT: Kontakt tagen, match spelas Torsdag vid 19 för alla som vill komma och se på.
Tomas Davidsson

Brain

Är det jätte-BB-dagen på Geddon idag? (Sön 4)
Vad jag vet är bara 2 matcher spelade för v5 fram till lör kl19.

Verkar vara läge att komma ner och scouta :-)

Har vi förresten namn på våra nykomlingar? Jobbar på en "vem möter vem"-lista och det ser så tråkigt ut med Humans och Goblins som lagnamn

EDIT: Hittade en post om Da Kobolds som lagnamn. Stämmer det Martin (Inte Larsson utan Martin J alltså)?
Tomas Davidsson

cracked_open

Låter kanon jag har gjort en lista om jag tänkte ta med mig ner på måndag  :wink:  Men om du har bättre så kör vi på den brain  :D

Jo det verkar lite halvt bortglömt att ligan startat igen hmmm  :!:
Men man får ringa upp sina motståndare eller hoppas att det läser på forumet någon gång  :!:  :!:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton