Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Apanpapan

när får vi spela?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Kari

Söndagen 23/9 kom vi överens om.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

hake

antar att det beror på hurvida de andra har fått spela eller ej

Spiff Rymdspionen

Det blir inget möte mellan grupperna som jag misstänkte kunde ske, så vi kör vidare som vanligt. Tidsmässigt så skiljer det mer än jag först trodde, så jag kommer inte att ta hänsyn till situationer där ni eventuellt skulle ha kunnat ha mött varandra.

Tror vi valde den 23/9 preliminärt, så om ni kan så kör vi då.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

hake

23/9  check på den.  :)

hake

en plan?  Jag funderar på om inte vi/jag/någon skulle försöka segla ut ur bukten och försöka få tala med Titus Neider. Det går säkert att genskjuta hans fartyg då vi ligger lite före.

Titus var med i Nygg, han känner ju till de där "monstren" som nu är på väg att anfalla Alvskogen tillsammans med Radels armé. Om vi bara kan få honom att ändra sin kurs något och segla via bukten så kommer han med egna ögon få se vilka det är som anfaller Alvskogen.

Jag tror att bara det faktum att orcherna anfaller alvskogen kommer att vara intressant nog för honom att vilja kika på. Samtidigt begår han ju nästa tjänstefel mot kungen om han inte undersöker en sådan viktigt händelse, så hur man än ser på saken så borde han följa med.

Det jag hoppas vinna på att göra så här är ju dels att få över Titus på vår sida, men även att få tillbaka Jolian Gripe och Jordensbarn.

Självklart är det riskabelt att segla ut till honom, därför kanske det är bäst om jag gör det själv så vi inte riskerar hela gruppen?  Men som man brukar säga, friskt vågat... :)

Vad tycker ni?

GrandPA

Tja när man försöker sig på en plan som går ut på att övertala kampanjens mest trögfattade supermongo så kan det ju bara sluta på ett sätt. Men var lugn de tre återstående "hjältarna" kommer givetvis att befria dig och alla andra muppar som gått och blivit fängslade och bortförda.
All for one and more for me

Spiff Rymdspionen

Föreslår den 19/10, 20/10, 21/10, eller 26/10 för nästa spelning.


Hake, du är välkommen att dreja bi, men det är inte troligt att det blir något lir för dig.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Kari

19, 20 och 21 funkar för min del.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Apanpapan

19 och 21 funkar för mig.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

hake

inte för att jag tror det spelar någon roll... men jag kan åtminstonde just nu alla föreslagna datum.  :)

GrandPA

19 och 21 funkar för mig med. Räknar kallt med att den andra gruppen fixat allt tills dess och att vi inte behöver göra nått. :D
All for one and more for me

Apanpapan

Den andra gruppen verkar vara på språng. Nästa spelning blir väl bara till att ta emot alla hyllningar från folket...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Spiff Rymdspionen

Nice, om ingen har en preferens för den 19:de så bestämmer jag den 21/10, då jag tror att söndagar är lite lugnare.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Kari

har visserligen preferens för just allt annat hellre än söndagar.. då jobb avbryter alltför tidigt för min del på söndagkvällar.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War