Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Sparvel

Haha, Bluff och alla andra dylika skills jag får höjja ;) har juh faktiskt skådespel med :D
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

oscar

Halloj!
Brekal misslyckades med bedriften att ha ihjäl sig själv och kommer därför även fortsättningsvis fundera på hur livet skulle te sig med färre nyggare i omlopp. Detta låter sig dock inte göras i Ara då Brekal visade sin bästa sida mot kungen (röven). Brekal gillar Kehal, han är lagom komplicerad. Han vill nog hänga på honom... BRONK!!!
:D
Men, jag är ju Brekal liksom...

deadbolt

gott att höra, mannen, får väl höra med den klene barbaren om han fortf vill rädda sin klan och knäcka lite skallar på vägen.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Spiff Rymdspionen

Här är en sammanställning av de andra överlevande som färdas med er till Hallborg. Samtliga utom Feo och Teowen kommer dagen efter att resa till Ara på fartygen Celeus Skugga och Vintersång.

Ara Opher av Epanas 12te kohort.
Kie Polgar av den prominenta släkten Polgar.
Feo Kvick, invånare i Nyg som befann sig utanför staden då stridigheterna bröt ut.
Aldrik, kapten i legoknektsförbandet Harkers Ryttare
Teowen, alv av Silverbladsskogen
Duras, från Jalmers Skola
Hövitsman Julian Hepe, prominent inom konungens arme.
Löjtnant Nytos Akashe.
Torin Dagar Tivelsson.
Kapten Parall, chef över Hallborgs Ferirs livvakter.
Erik, livvakt under Parall.
Vindpil, legoknekt från Samars Söner.
Löjtant Vidola av skeppet Jungfrun.
Kara Kasher, av Hallborg.
Ganger, av legoknektsgruppen Ramas Baner
Avriel Heper från Ara's samlade råd. Representerade konungen.
Jovler av Tenil, broder till fogden av samma by.
Preder Blodshammer, från Alured.
Hanse Lärk, Parstens Lärkes son, i sin tur ägare av handelshuset Agaranja.
Gio, Hanses hund (medsmugglad).
Karl Lejonhorn, poet av den relativt prominenta släkten Lejonhorn.
Snöfrid, nomad från stammen Kellendra.
Memnon, skrivare från bokbindarnas skrå.
Ignatius, fäkttränare från krigsakademin i Sendul.
Heltor fiskaren.
Glimhald, jägare och bosatt i Nyg.
Roald, köpman och storbonde.
Tyra, livvakt åt den fallne köpmannen Ossne.
Ahren, livvakt åt Lycios. Svårt sårad och medvetslös.
Hadrian, livvakt åt den fallne borgaren Riva.
Odd, livvakt åt den fallne borgaren Edilan.
Verdun, livvakt åt den fallne prästen Hortsa.
Halte, springpojk åt den fallne kaptenslöjtnant Edek Domius.  
Xyza, kusk åt Ignatius.
Tyre, besökande krigare.
Gald, besökande krigare.
Linus, besökande krigare.


Då ni alla verkar benägna att besöka Ara så ser det ut som om grupperna till mångt och mycket kommer att delas upp åt er. Inget är dock spikat.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Apanpapan

Kie Polgar ska fan inte med. Han dör i en otäck olycka.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Citat från: "Apanpapan"Kie Polgar ska fan inte med. Han dör i en otäck olycka.

:lol:  :lol:

Var det inte just det vi försökte ordna? Coolt att Vindpil och Feo klarade sig. Vad hände med Burek?

Sparvel

För att starta: rädda eller inte rädda diskussionen då.

Kiyona vill verkligen rädda Stir, för Stir har räddat livet på mig minst en gång. Hon tror inte det är omöjligt för fem öre!
Ni kanske resonerar så att då måste vi slåss mot vakter? det måste vi i alla fall, förr eller senare..

Jag _vet_ att om vi bara lyckas få i Stir tillräckligt med sånnadär fina bär så kommer han vara en stor hjälp när vi ska ta oss ut. För vi behöver verkligen så många vi bara kan få med oss. (Tro mig, vi har testat det här konceptet förut) Jag kan inte utala mig om hakes char då jag inte har koll på honom så mycket.

Frågan är väl om vi kan ta oss upp till det rummet utan att bli upptäckta? För dom vakterna som är där borde vi väl kunna decimera ganska fort?
Kanske nån slags avledande manöver?
Jag har funderat på om man skulle börja sätta eld på saker och ting så det började brinna, det brukar skapa en hel del förvirring..

Jag tycker personligen det är JÄTTE svårt att visualisera palatset och alla gångar och så. Så det är mycket svårt att komma på ideer för min del.

Discuss...
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Apanpapan

Jag håller med om att det är pissigt att lämna Stir och Tyko. Jag är på om det finns en bra plan som inte handlar om att kötta varenda kotte i slottet. Tänker inte offra livet på min karaktär i onödan. Har en klan att rädda. Men som sagt. Det där jävla slottet är jävligt svårt att visualisera. Om det finns ett hörntorn i närheten så att vi kan ta oss upp och döda de sex soms är där så är jag på. Snabbt ut sen.

Sen är det nog med dödskraft för att ta oss ut i Nattulvarna. Där Nattulvarna tar sig fram växer inget gräs.

With the power of an elephant herd and with the intelligence of a retarded squirrel...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Spiff Rymdspionen

Det är en herrgård, ursprungligen byggt runt ett mycket litet fort. Så det finns inga hörntorn. Förutom det gamla fortets torn, men de ligger nu mera mitt inne i gården. Herrgården är stor och förvirrande, vilket är meningen. Ingen av er har arkitektur, och det är endast Davorr som har ett hum om var som är var. Kan nog garantera att stridigheter väntas vad ni än väljer att göra.

Så, snacka ihop er och kom överrens (eller inte om ni vill splittras).











Burek klarar sig förövrigt alltid. Om han inte dog.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Apanpapan

När blir nästa spelning?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Getsen

Alla som inte vågar stanna och slåss är mesar. Sådeså!!   :happy1:
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Sparvel

Jag har lämnat massa förslag, diskutera dom. Jag tänker inte komma på planen själv! vi borde jobba fram en ihop. skärpning Pasi :P

Edit: finns det nån slags karta med en bild på palatset och närmsta omgivningen man kan få spana på?
annars e det bara att börja rita carlos
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Kari

Vi behöver en avledande manöver för att ens ha en chans att nå Tyko o Stir. För att en sådan ska lyckas bör vi splittra oss. Åtminstone temporärt under själva räddningsaktionen.

Jag gillar inte eld.... tokig Nyg-propaganda.  :roll: Rök däremot är alldeles ypperligt, då jag i nuvarande form inte skulle påverkas av det överhuvudtaget, medans vakterna skulle det. Dock även Stir o Tyko, men de skulle klara sig något längre, då de ligger ner...  :?:
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Apanpapan

Rökidén var bra. Vi bränner något som ryker och ser till att röken blåser upp i trapphuset samtidigt som trämannen springer in och hämtar våra kompisar.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Spiff Rymdspionen

Dessa datum är öppna för lir;

28/4, 30/4, 4/5, 11/5, 18/5, 19/5, 25/5, 26/5.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."