Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Citat från: "Clifford"

Det Kari betalt är:
Skolvärdet på besvärjelsen delat på 5, avrundat uppåt och plus två.
Alltså SV/5 + 2, avrunda uppåt. Detta dubblas, tripplas osv beroende på ens FV i besvärjelsen. Detta blir TOKIGT mycket billigare än mitt sätt.

Fel...

Det jag sa att jag betalt är:
(Skolvärde/3 avrundat uppåt)+1

medan det du betalat är:
(Skolvärde/3 avrundat uppåt)+(1*(Skolvärde/3 avrundat uppåt))

Dvs

Tabell enligt den modellen jag betalat:
1-3: 2 xp
4-6: 3 xp
7-9: 4 xp
10-12: 5 xp
13-15: 6 xp
EDIT: Kostnad dubblas, tripplas, osv som vanligt
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Robin

Citat från: "Kari"
Det jag sa att jag betalt är
Tabell enligt den modellen jag betalat:
1-3: 2 xp
4-6: 3 xp
7-9: 4 xp
10-12: 5 xp
13-15: 6 xp
EDIT: Kostnad dubblas, tripplas, osv som vanligt

:shock:  Gör om, gör rätt?  8)
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Systemet vi går efter är det från regelboken, och inget annat.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Clifford

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Systemet vi går efter är det från regelboken, och inget annat.

Problemet som jag förstår det är att båda system finns med i varsin regelbok, eller? Vilket av dem är det gäller?

Apanpapan

Det systemet du använder cliff är det rätta. Det är Expert systemet. Allt annat är bluff och båg.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Getsen

Spelledar´n, spelledar´n!!

Jaja, det här verkar ju vara stället att diskutera regelfrågor och funderingar och efter vår senaste spelning så har jag en :D

Eftersom min eminente mästermagiker tog tillfället i akt och bytte bort sin formelbok mot ett gosedjur, insåg att boken blev förstörd, tröttnade på gosedjuret och brände upp det, så undrar jag nu vad som krävs för att jag ska kunna ersätta min fina lunta. Tid? Mad Skriva-skillz (B4+)? Ingenting och jag kan ha mina formler på lappar i bakfickan?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Spiff Rymdspionen

Formelsamlingen påverkar bara skolvärdet i den magi-skola som karaktären har. Utan formelsamlingen kan han eller hon helt enkelt inte höja skolvärdet vidare. Däremot finns det ingen ytterligare begränsning berörande att höja färdighetsvärdet på enskilda besvärjelser.

Det händer titt som tätt att en student förlorar sin formelsamling. Utöver skammen att behöva be om en ny på skolan och arbetet att kopiera den så kan denne dessutom räkna med ett och annat straff för sin hänsynslöshet. Det är helt enkelt mycket få magiker som har haft sinnesnärvaron och det goda minnet att utan hjälp skapa en helt ny. Jag misstänker att Mandelbrott saknar det fokus som krävs för en sådan uppgift.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Getsen

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Jag misstänker att Mandelbrott saknar det fokus som krävs för en sådan uppgift.

..senaste gången någon sa nåt i den stilen så slutade dom utan öron på Aras snöiga bakgator.. berömda sista ord :P

Men ok, tack, nu vet jag vad som gäller. ^_^
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Apanpapan

Just...

Tack mandelbrot :evil:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Getsen

Yo kampanjen!! Har vi något planerat datum för nyårsspelningen? Jag vet att vi pratade om ett senast vi (i barbar-grus-gruppen) spelade, sen verkar saker ha hänt på den fronten.. vad är läget egentligen? Vore kul att veta så man kan planera in det i sin späckade kalender >.> .. ok, ok, jag är bara ivrig att spela.. give us datum!!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Spiff Rymdspionen

Datumet är inte satt ännu. Grupp Denilars Knektar (minus ett styck Denilar) har fått som grupparbete att komma överens om ett par datum där förhoppningsvis alla tre kan lira. Sedan får de andra grupperna anpassa sig efter ett av de paret datumen. Det blir dock tidigast i början på april.

Återkommer med ett datum så fort jag vet.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Sparvel

Vi jobbar på att få tillbaka en styck spelare från Italien,
+ ett styck schema för min egen del.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Sparvel

Jag har lagt upp datum jag kan och Robin har gjort detsamma så nu väntar vi på PA
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Sparvel

sådär. alles klar. Nu är det upp till er andra gamla slöa! ;D
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Clifford

Så när ska Nyggspelningen gå av stapeln?