Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

sammanlagt 10 st. "20" varav 4 fummel...och inte EN ENDA "1"...

Judas

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Två saker;

Det vore jättebra om grupp Habulon kunder verifiera spelning den 1/7. Jag kan ha fått fel på datumen igen, men den här gången är jag i alla fall ute i god tid.

För det andra. Jag brukar ha för vana att aldrig ändra saker under pågående kampanjer, men jag är oerhört missnöjd hur jag självt framställt färdigheten Upptäcka Fara. Hade tankar om att ta bort den helt inför denna kampanjen, vilket jag nu ångrar att jag inte gjorde.

Vad jag dock kommer att göra är att tona ner färdigheten kraftigt. Hädanefter kommer Upptäcka Fara enbart att vara ett substitut för stridsberedskap när karaktärerna inte har anledning att förvänta sig problem och effektivt har släppt garden. Med andra ord, i områden eller i situasioner där rollpersonerna förväntar sig strid, trubbel eller generellt är försiktiga så kommer färdigheten /aldrig/ att användas.

Bakgrunden till detta är att färdigheten inte ska ersätta och framför allt aldrig vara lika bra som rollspelad försiktighet, speciellt inte i en kampanj som skall vara både farlig och (lite) mindre tärningsbetonad än de tidigare.

För dom som tycker att Upptäcka Fara har blivit något dom inte ursprungligen hade tänkt sig när dom köpte färdigheten, så löser vi det med exp och så inför nästa spelning.



Det är tänkt att vi skall spela 1/7 13.00

Ewers

Har ju bara varit med en spelning men faktiskt bara hunnit med en 20, som blev ett fummel.

...men du vinner.  :wink:

/F

Spiff Rymdspionen

Har en fråga till grupp Habulon. Nu när Charlie drar sig ur kampanjen och flyttar till Spanien ett längre tag, hur vill ni göra?

Fortsätta som vanligt, eller inkludera någon mer att ingå i gruppen, eller till och med bryta upp gruppen? Jag lägger bara det sista alternativet på bordet för att gardera mej då jag vet att ni pratade ihop er ursprungligen till en väldigt tight grupp.

Diskutera det gärna med varandra.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Clifford

Jag vet folk som vill vara med, om det behövs.

Martin Larsson

Aesgir ska undersöka svar till rymd(vafan nu det e)spionens frågor  8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Spiff Rymdspionen

Ack ni ungdomar som inte växte upp med Kalle och Hobbe.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Judas

Vi vi nog diskutera detta under nästa spelning.

Spiff Rymdspionen

Jag undrar hurvida det blir spelning den 1/7 för grupp Habulon? Charlie nämnde i förbifarten att det inte blev spelning under det datumet, då någon inte kunde lira då. Hur ligger det till?
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Judas

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Jag undrar hurvida det blir spelning den 1/7 för grupp Habulon? Charlie nämnde i förbifarten att det inte blev spelning under det datumet, då någon inte kunde lira då. Hur ligger det till?

Det blir spelning men vi kommer börja lite senare 16.00 startar vi.

Spiff Rymdspionen

Maxi har tagit kontakt med mej (och er hoppas jag). Han kunde inte lira den 1/7 och undrar hurvida vi kan flytta spelningen till den 2/7.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Martin Larsson

Vi håller på och reder ut det, maxi kan inte lördag, alfredsson kan inte söndag...

Jag och hake funderade på om vi kan lira utan 1, annars känns det som om det blir lång tid till nästa gång :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Ok, preliminära fakta: vi kör på söndag, typ kl 1500...

Preliminärt blir det hos Hake, eftersom röda är bokat för western 8)


*edit* vi väntar på maxi :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Spiff Rymdspionen

Kanske lika bra att vänta till 15:00 med lir om det bara skiljer en timme, så kan jag plocka upp Maxi på vägen till Hake (eller Geddon).
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

En ny ändring som kommer att ta vid omedelbums berör färdigheten Kunskap om Magi. Kostnaden har blivit sänkt från 10 till 5.

Innan var det skumt dyr, mer för att visa att färdigheten var ovanlig (misstänker jag). Det finns ingen logik i det, så hädanefter är kostanden alltså halverad.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."