Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

http://www.wayoutwest.se/

Nån som tycker att Primal Scream vore kul att se i Slottsskogen i Götet? Kan bli en jävligt märklig och roliga festival, mitt i Göteborg i Slottsskogen.

Göteborg 10-11 augusti, biljettsläpp 3 april.

Klara artister
Primal Scream (UK)
Lily Allen (UK)
The Hives (SE)
Mika (UK)
Moneybrother (SE)
The Hellacopters (SE)
Lady Sovereign (UK)
Eagles of Death Metal (US)
CocoRosie (FR/US)
The Go! Team (UK)
New Young Pony Club (UK)
Malajube (CAN)
The Besnard Lakes (CAN)

Sparvel

Ush, hatar när dom släpper blijetter till sånt där så tidigt.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Robin

OOOOOOOOOH. SHINY.

Jag vill nog ha biljetter. Släpps dem i Borås med?
Jag vann combat med 13.

Robin

Jag vann combat med 13.

Clifford

Spelade just igenom Call of Cthulhu: Dark corners of the Earth.

Fy f-n vad bra det var. Skamligt att det inte fått mer uppmärksamhet. Storyn är nog bland det bästa jag varit med om i datorspelsväg.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Clifford"Spelade just igenom Call of Cthulhu: Dark corners of the Earth.

Fy f-n vad bra det var. Skamligt att det inte fått mer uppmärksamhet. Storyn är nog bland det bästa jag varit med om i datorspelsväg.

Coolt spel, lite förvånad att jag inte gillade det mer än jag gjorde. Men det var lite för mycket pangpang för min smak och på något sätt misslyckades det fullständigt med att framkalla någon slags skräckstämmning.

Annat CoC-spel jag precis börjat lira, utan pangpang, som rekommenderas:
http://www.sherlockholmes-thegame.com
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Clifford

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"
Citat från: "Clifford"Spelade just igenom Call of Cthulhu: Dark corners of the Earth.

Fy f-n vad bra det var. Skamligt att det inte fått mer uppmärksamhet. Storyn är nog bland det bästa jag varit med om i datorspelsväg.

Coolt spel, lite förvånad att jag inte gillade det mer än jag gjorde. Men det var lite för mycket pangpang för min smak och på något sätt misslyckades det fullständigt med att framkalla någon slags skräckstämmning.

Annat CoC-spel jag precis börjat lira, utan pangpang, som rekommenderas:
http://www.sherlockholmes-thegame.com

Umm, spelade vi samma spel? Man har väl inte ens ett vapen i Dark Corners förrän ett par timmar in i spelet? Och visst, ombord på cuttern Urania skjuter man ju mycket men ändå, vilka scener. Jag var konstant imponerad av miljöerna, som trots den halvtråkiga grafiken är helt lysande. När vågorna slår över Urania var exempelvis riktigt suveränt. Visst är det sällan ett skräckspel, men har Cthulhuböckerna någonsin skrämt en vuxen person egentligen? Det är stämningen och miljön som är så bra, snarare än skräckfaktorn tycker jag.

Ang. Sherlock Holmes: Har sneglat på det i nån recension men fattade aldrig att det var en crossover med Cthulhu! Ska genast kolla. Har det något som liknar ett sanity-system? Sanity-systemet i Dark Corners är ju svårslaget, i hur många andra spel kan ens karaktär begå självmord av för mycket blod och skräck?  :tard:

KOBOLDKUNGEN

Samma spel, cool som sagt, men något som jag inte kan sätta fingret på gjorde att jag inte gillade det lika mycket som jag trodde jag skulle göra. Har annars alla ingredienser för ett spel i min smak.

Tror att största anledningen till att jag inte blev överförtjust var att man måste misslyckas för att lyckas, d v s man måste dö på ett ställe "hundra gånger" innan man listat ut hur man ska göra för att klara sig. Tyckte mest det var frustrerande innan man fick vapen. Och sedan blev det för mycket panga. Lagom är bäst.

Inget sanity system i Sherlock vad jag har upptäck i alla fall. Det är ett deckar/pussel-spel med riktigt bra och medryckande story. Och i o m att man måste sätta sig in i storyn för att komma vidare i spelet så gör det att man lever sig in storyn mer än i de flesta andra äventyrspel jag lirat, där man mest pusslar sig vidare utan att riktigt veta varför.

Kändes lite träigt till en början men när man kommit in i storyn och spelsystemet är det riktigt kul!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Glad Påsk på er! (Eller Glad Pisk på er som Hans Scheike skulle sagt)  :P

Getsen

Glaad Posk!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Robin

Jag vann combat med 13.

Meldon

Tur att jag inte kände igen allt iaf..  :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Robin

Hade koll på nästan allting. Morton, Grue kan jag inte alls, Lunch money är ett mobbarspel har jag för mig. Sen är Icarus fett oldskool (8-bitars nintendo, Kid Icarus!).
Jag vann combat med 13.

emil


Robin

Jävla pissväder  :evil:
Jag vann combat med 13.