World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Vi pratade om att göra spelrummet större i våras. Själv tror jag inte att det är en helt bra idé. Med viss disciplin får man plats i det nuvarande rummet.

Skulle man utöka det innebär det att det blir längre, men inte bredare. Hyllorna skulle fortfarande sitta på ena kortväggen och det inbegriper att de lådor man använder under pågående spel behöver befinna sig på spelplanen, vilket man kan minimera i det nuvarande rummet med hjälp av de lättåtkomliga hyllorna (fast disciplinen till detta har i viss mån saknats).

Nu finns det ett extra rum att spela i istället. I WiF-termer innebär det ett extra rum att ha stabsmöten etc i. Ingen spelar kort där idag, men ASL har spelats där inne och jag ser det som en fördel med fler rum.

Jag tror alltså inte att det är en bättre lösning än vad det är nu.

Efter KGP-kampanjen städar vi upp rejält och ser om vi kan göra det ännu bättre! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Därmed inte sagt att jag kommer gråta blod om någon gör rummet större. Det blir garanterat inte dåligt, det heller... :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Heavy

Kan bli konstigt rum om man slår ihop båda, det kan jag hålla med om, men med två ingångar så funkar nog det med.. Annars kan man ju alltid ta en meter eller så av mitten rummet, det borde göra mycket det med..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

GrandPA

Hej hå Carlsson. Renis och min personliga stabsfänrik och bullbakare Fredrik skall vara med och spela japan. Om du verkligen vill får du gärna vara med men japan är det minsta landet i spelet och har inga stora frontavsnitt som går att dela upp på en massa spelare så det blir nog inte så mycket varje person kan göra om vi är fyra.
Jag föreslår att du frågar om du kan vara med panzerSNECK och spela tyskland så får du vara med på den vinnande sidan även om japan får mest poäng. :wink:

Bara 3 locations innan poängen börjar trilla in. Ska nog inte vara några problem att hålla blekfisarna borta från mina öar. Några snygga överaskningsanfall och fiendens sjöstridskrafter är ur vägen för alltid. 8)
All for one and more for me

Clifford

Tyskland/Italien leds av Von Sneckov med hjälp av Cliff-Hitler och Charlie "Himmler" Larsson.

Robin

President Billy Baab och hans försvarsminister (tillika vicepresident) Oscar Jo-han-son kan givetvis tänka sig att rekrytera fler personer som vill vara med och spela landet som är störst bäst och vackratst (U.S. of A).
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Commonwealth behöver en som vill utöka våra kolonier och samtidigt se till att hålla tysken på stången i Europa!! Vi skall dessutom lära både skandinaver och sydeuropeer att köra på vänster sida när vi har kuvat facisten genom tok-anfall :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Dale

Jag är gärna med och dominerar haven medelst brittiska båtar, och givetvis skall tysken få sig en känga på land med :)

(Om jag får vara med vill säga)

/Dale

carlsson

Alrightie then.

Kan mycket väl tänka mig att vara en brittisk koloni, kan ju vara kul att spela MED Lindbergh nån gång också.... ;)

Finns det plats i den brittiska staben?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Jolly good!

Då är Dale och Carlsson med mig!

Vi kommer att dominera haven (fast jag tror att stilla havet och delar av indiska oceanen kommer vara lite små-farliga) :wink:  och ni kommer att vara ansvariga för minst var sin Task-force och var sitt HQ :!:  Med andra ord blir en av er Gort och den andra Wavell, mer känd som våfflan...

churchi LL  8)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Läser i RAW7 aug04 och med 2d10chart från 2003...

Har SS inte vinterbonus??? Ni som spelat mycket de senaste 2 åren??? Någon??

Tolkar att INVASION syftar i RAW på en marin landstigning och inte en luftlandsättning som benämns som PARADROP, dvs att det är lättare att luftlandsätta än landstiga med 2d10chart?

Kör vi med option 14 om oljecisterner? Det kostar ju för f*n BP att stacka olja :( ...å andra sidan vet jag en annan MP som kanske lider av detta också?? :)

Kör vi med option 30 om att det är lättare att stratbomba när det finns mycket jox i target-hexen?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

De optionsen var inte med alls på listan jag såg. Tror att cisternregeln inte finns om man inte lirar med convoys in flames kanske...

Hursomhelst, SS har inte vinterbonus. Tyvärr.

Lindbergh

Hmmm...RAW7aug04 option 14 refererar till 13.5.1 som är oil, men det står inget om CoIF hänvisning och den finns inte med i skillnaden mellan RAW7m och RAW7aug04 (RAW7aug04 är den som ger extra PP i food-in-flames, RAW7m är den som tog bort dem om inte man fick hem thé från indien)...

Option 14: Each oil marker you place on the map costs 1 build point. It is free to increase the value of the marker (up to their maximum value of 4 oil).  Please note that this means it is in your interest not to use up that last barrel of oil in a particular hex if there is any other source of supply. Neutral major powers (like all others) may now save any number of oil per turn.

...Det innebär att USA får, till skillnad från jag spelade senast i såfall, spara obehindrat med oljereserver :!:  :!: innan fick man ju bara spara en per turn...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

GrandPA

Va? Har aldrig varit med om att gå med på de däringa reglerna så de tycker jag inte att vi kör med. Vad det gäller invasions vet jag inte, får kolla upp det.
All for one and more for me

Lindbergh

Mjhea-haha :lol:

Det är iofs en pro-allies regel, men det finns en poäng med det! Jag vet att vi har pratat om det innan, håll med om att det är lite märkligt att bara få lägga ut en oil-stack lite här och var?!

Å andra sidan är bara den första som kostar, sedan får man lägga upp de andra tre "for free"...Har man exempelvis två OIL från början kan man ju lägga dem på två separata geografiska platser och på så sätt "bygga upp cisterner"...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954