Sökes: Någon som är bra på minnen...

Startat av Brain, juli 11, 2007, 19.00

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

... Dataminnen alltså.

Har tänkt att uppgradera min ordinarie laptop och är kass på vilka minnen som är kompatibelt med vad.

HP/Compaqs hemsida hänvisar till detta minne vilket skall vara det som är i i orginal:
336998-001
512MB, 266MHz, 200-pin, PC2100 Small Outline Dual In-Line Memory Module (SODIMM)

Jag har plats för två minnesmoduler upp till 1GB styck och planerar att införskaffa en 512MB så jag har 1GB.

Problemet är bara att det knappt finns några 266MHz, PC2100 ute på marknaden och min egentliga fråga är ifall det går bra att köra med snabbare(?) minnen som 512 mb so-dimm 533mhz pc4200?
Tomas Davidsson

Kari

Det du främst bör koncentrera din jämförelse på(efter att konstaterat att den fysiskt passar) är strömförbrukningen och ifall minnet är ECC eller Non-ECC. Har själv fått PC3200 att fungera bra ihop med PC2700, men vet inte hur bra bakåtkompatibilitet PC4200 har.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

carlsson

Vi har ett gäng SODIMMAR på firman, jag kan ta med ner till Geddon vid tillfälle så kollar vi om det passar!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com