Western 1872 - Tucson

Startat av Ewers, juni 16, 2007, 23.35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Hej!

Med detta vill jag meddela mina trevliga spelare att grupperna nu är klara och ser ut som följande:

Grupp 1
Stefan Nilsson, Andreas Carlsson, Carlos, Kari, Marie, Nisse och Flyckt.

Grupp 2
Mattias Hake, Mattias Alfredsson, Nättorp, Dina, Erik Noren, Pierre och Pasi.

Den uppmärksamme lägger märke till att det är hela sju spelare i varje grupp och det är med erfarenhet från de förra kampanjerna som jag valt att ha det så. Det har visat sig vara vanligt med tidigt manfall i westernkampanjer och jag vill ha spelgrupper på minst fyra spelare om så är möjligt.

Om samtliga spelare uppger sitt forumsnick på denna tråden så kommer jag ordna fram var sin privat tråd åt grupperna.

Mvh /F  8)

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

carlsson

carlsson, aka "Andreas Carlsson" anmäler sig härmed.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Dina

So long, suckers!

Niklas


Spiff Rymdspionen

"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Gobbos Spider

Stonewall Jackson närvarande.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Kari

"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

soulreaper

Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

hake


Den Gamle

när ska vi maka karaktärer då?
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Hejsan allihop!

Jag har gjort bort mig lite grann och missat att jag lovat några spelare plats i den kommande kampanjen. Därför kommer det bli tre grupper om 5-6 spelare istället och med så varierade grupper som jag kan få till det. Min önskan är att få till grupper där alla inte redan känner varandra som rollspelare och därmed faller in i gamla rutiner.

Grupperna jag föreslår är som följer:

Grupp 1:
Hake, Alfredsson, Nättorp, Noren och Pasi.

Grupp 2:
Stefan, Andreas, Carlos, Kari, Nisse och Marie.

Grupp 3:
Dina, Pierre, Flyckt, Brain och Robin.

Som alla kan se kan grupperna 1 och 3 ta emot en spelare till så jag är öppen för förslag om det skulle vara så att någon vill vara med. Skicka mig ett PM här på forumet så tar jag mig en funderare.
Detsamma gäller om det skulle vara någonting med gruppindelningen som ni reagerat mot.

Mvh /F  8)

Brain

Tomas Davidsson

Robin

Yar? Klart man ska vara med. Heave to and prepare to be boarded, landlubbers.
Jag vann combat med 13.

Ewers

På önskan av töserna har jag gjort lite rockader. Förslag på de nya grupperna är:

Grupp 1:
Dina, Marie, Nättorp, Noren och Pasi.

Grupp 2:
Stefan, Andreas, Carlos, Kari, Nisse och Flyckt.

Grupp 3:
Hake, Alfredsson, Pierre, Brain och Robin.

Inte visste jag att Nättan, Erik och Pasi var så efterlängtade...  :wink:


Inför karaktärsskapandet så har jag för avsikt att ändra rejält vad avser Bildning och "skolfärdigheterna". Enligt reglerna får man lika mycket i utbildning på samtliga "skolfärdigheter" som man har i Bildning. Jag kommer vända på det, vilket innebär att karaktärens Bildning är detsamma som snittvärdet på utbildning i "skolfärdigheterna". Dessutom kommer skolfärdigheterna ha halv kostnad vid skapandet av karaktären.

Grundegenskaper kommer att slår fram enligt tidigare kampanjer i övrigt. Vapensnabbhet för enskillda närstridsvapen kommer införas (helt enligt reglerna men som jag missat). Kniv kommer bli en egen färdighet och ej inkluderas i slagsmål.