Lokalveckan - Röda rummet

Startat av Sparvel, december 06, 2006, 23.18

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Varför måste det alltid förväntas det värsta på detta forumet?

Jag menade en relativt neutral bild (landskap eller liknande) men kanske med lite färger. Allternativet att lägga en pasparto verkar ju funka bra men det som jag upplever som stämningssänkande med tavlan är att det är ett foto.

Det nya rollspelsrummet kommer att få en diskret ton av Western då min Arizonakarta samt de fyra gruppbilderna kommer att sättas upp i det rummet. Naturligtvis kommer ingen tavla på Clintan att sättas upp.

Mvh /F

Clifford

Jag vidmakthåller att den enda förbättring vad gäller tavlor som kan göras är att cutta bort taggtråden medelst utökad paspartå, annars är allt jättebra och blir ännu bättre när Westerngrejerna kommer upp ska ni se.

Paspartå-grejen var bara för att ha nått att påpeka, den var verkligen inte jätteseriös, utan mer för den som MÅSTE ändra nåt.

Och jag skulle gärna höra folks åsikter om att täta fönsterlistan, något som känns viktigare för trevligheten i rummet.

Apanpapan

INGEN CLINTAN?!?! Hur ska det annars bli westernstämning  :shock:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

carlsson

Citat från: "Clifford"-grejen var bara för att ha nått att påpeka, den var verkligen inte jätteseriös, utan mer för den som MÅSTE ändra nåt.

Och jag skulle gärna höra folks åsikter om att täta fönsterlistan, något som känns viktigare för trevligheten i rummet.

Jag dör jämnt av värmeslag i det j*a rummet, så för mig får vi gärna göra ett *ännu* större hål!

Ang tavla så är min personliga åsikt att den befintliga är rätt ful, men det är upp till Marie att ta det avgörande beslutet om det kommer hända nåt med den.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Clifford

Citat från: "carlsson"
Citat från: "Clifford"-grejen var bara för att ha nått att påpeka, den var verkligen inte jätteseriös, utan mer för den som MÅSTE ändra nåt.

Och jag skulle gärna höra folks åsikter om att täta fönsterlistan, något som känns viktigare för trevligheten i rummet.

Jag dör jämnt av värmeslag i det j*a rummet, så för mig får vi gärna göra ett *ännu* större hål!

Ang tavla så är min personliga åsikt att den befintliga är rätt ful, men det är upp till Marie att ta det avgörande beslutet om det kommer hända nåt med den.

Man kan fortfarande ÖPPNA fönstret, samt använda FLÄKTEN när man har rast. Det jag tycker är besvärligt är att när man sitter under fönstret drar det runt nacken som attan, hela tiden. Men som sagt, endast en petitess. Hela den här tråden visar om inte annat att folk i grunden är nöjde med Röda Rummet, tror jag.

Sparvel

Oj jävlar i mig, jag trodde jag skulle få skriva här själv i evinnerliga tider innan jag fick ett svar! bra jobbat här :D

Det jag retar mig lite på är att tavlan är svartvit. Det passar inte riktigt med allt annat som är så färglatt i det rummet(framför allt varma färger) och sen ha en sån kall tavla. (den är mkt fin i sig själv men passar inte riktigt in enligt mig)

Men det är mkt bra att ni har fått igång en diskussion och jag vill ha mer synpunkter! Jag ska som sagt ta en titt asap o se va jag själv får för tankar.

Tror dock inte det kommer _köpas_ så många tavlor då vi är två föredetta Esteter här i gettot på Norrby som kanske kan ordna det konstnärliga ändå, annars kallar vi in backup från Göteborg.

Men allt är bara i planerings stadiet än.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Den Gamle

Jag håller med Cliff angående fönstret, man får ju nackspärr av draget. Att det blir tokvarmt i rummet gör bara saken ännu värre eftersom man inte kan ha på sig halsduk eller polo.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Apanpapan

Värme tål en äkta gejmer. Men drag i nacken går bort.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Som sagt, jag har en Alien-tavla, som går i bara svart och rött. Ganska subtil och elak Alien med, så den skulle nog passa utmärkt i ett hörn eller så :D
Jag vann combat med 13.

Apanpapan

En bild på mig förhöjer vilken kampanj som helst.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

GrandPA

Var är min Jar-Jar tavla? Tjyyyyyyyyyyyyyyyyyyvar
All for one and more for me

sebbe

annars kan jag och henke fixa en schysst väggmålning.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Sparvel

Citat från: "sebbe"annars kan jag och henke fixa en schysst väggmålning.

"sure"...
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Lindbergh

...Det vore i vart fall bra om Röda Rummet höll en tillräckligt bra standard och dessutom var relativt neutralt. Kan dessutom hålla med delar av detta med estetiken - därav mitt tidigare inlägg att det ser lite pojkrumsaktigt ut med röda väggar, blå soffa, blå liten lampa, svarta metall kandelabrar, diverse riddarsköldar, kartor och mainstream IKEA konst...goddammit vad fult det egentligen är  :lol:

Röda rummet var ju en ikon tidigare med rött och svart, en härlig röd-svartsoffa, vampireinspirerade bilder och lite vagt tematiserat? Det vore väl tres-chic och ha det så igen? Rummet kommer nog fortfarande vara det bästa rollspelsrummet då man slipper solen...

Önskar dock som spelledare att det finns whyteboards i rummen - helt överlägset för en aktiv SL.

Föreningen har inga bra erfarenheter av mer extrema tema-rum och det kanske kan vara värdefullt att lära sig något av det? Vare sig kult- eller riddarrummet blev några välanvända rum tack vare värmen och att det inte fanns luft. Ingen av de mindre rummen är dimensionerade för att det skall sitta 5-6 pers i dem under några timmar när det kommer till ventilationen (enligt min ingenjör till flickvän). Det gröna rummet blev snyggt (LOTR-plancherna), men tok-varmt med 5 spelare och några värmeljus  :D

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

dagle

Citat från: "Lindbergh"Ingen av de mindre rummen är dimensionerade för att det skall sitta 5-6 pers i dem under några timmar när det kommer till ventilationen (enligt min ingenjör till flickvän). Det gröna rummet blev snyggt (LOTR-plancherna), men tok-varmt med 5 spelare och några värmeljus  :D

L
Ventilationen är åt helvete i hela huset. Alla klagar på den :(, dock så har hyresvärden gjort något åt den :S. Men man kanske skall vara glad över att man inte behöver arbeta i de lokalerna på sommaren när det är som varmas (som många av de andra som hyr i huset).