L5R RPG 3E

Startat av Kari, mars 20, 2007, 15.00

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Gillar du skinande skarpa svärd?

Ser du någon mening med hedersbegrepp?

Gillar du skinande skarpa svärd?

Är du intresserad av att rollspela i Legend of the Five Rings, där skinande skarpa svärd* betyder allt, hör då av dig antingen i tråden/pm eller annat sätt, bara jag får veta det. I mån av intresse så kommer jag göra iordning en kampanj för 2-3 grupper med upp till 5 personer i varje grupp.


*=Utöver skinande skarpa svärd, så har magi, heder, plikt, samurajer, råttfolk, monster, ondska, munkar, mod och övernaturliga väsen en stor betydelse.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

cracked_open

Jag är fett på  :D
Greppa svärden bröder vi skall ut och röja  :whdat:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Har aldrig lirat smjuvraj så varför inte?

/F  8)

Barcus

weii im in  

gillar ramusajer
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Getsen

Wow. Coolt. Fredrik Ros (det är jag :D ) vill gärna vara med och rulla miljoner d10or och säga "jag fullattackar" :D.

Jag har third ed-regelboken (även som .pdf) och några av de äldre böckerna om det behövs. Reglerna är lite buggiga och inte särskilt realistiska nånstans, det är ett hjältespel i ganska stor utsträckning. det är här och var lite löjligt, men det blir vad man gör det till. Som de flesta spel ^_^.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Nemo

*hoppar hoppar hoppar*

ME ME ME...

mumsiga råttmunkar är min speciallitet.. :)

fia

jag vill oxå vara med.. har aldirg spelat de.. men det kan väll inte vara så svårt att sätta sig i den.. *ler*
ny i stan

Spiff Rymdspionen

Blev riktigt sugen när jag såg er göra karaktärer, så finns det plats så..


Fast bara om skinande skarpa svärd finns med.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Kari

Skinande skarpa svärd i mängder och återigen mängder garanteras.

Då är det 8 pers, lagom för 2 grupper att börja och med plats för eventuella eftersläntare.

Karaktärer kan göras inom närmsta 2-3 veckorna, något jag, för de som är intresserade, initiellt kan reservera tid för på lördag(24/3). Kampanjstart kan förhoppningsvis ske i slutet av april.

Året är 1158, kejsare Toturi I har för mindre än ett dygn sedan blivit dräpt av en stor, röd oni med 4 armar. Enda instruktionen han lämnat efter sig är att hans fru ska ta över tronen. Läget är spänt i landet, då alla vet att det bara är en tidsfråga innan en av hans 4 rättmätiga arvingar beträder tronen. Varje klan har sin favorit...

EDIT: För de som vill läsa lite om de olika klanerna:
http://www.l5r.com/the-clans/
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

soulreaper

Jag är fett på!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Dale

Jag vill vara med!

Dina

So long, suckers!

fia

jag skulel kunna komma ner och göra karaktär på lördag.. vilken tid ska man vara där?
ny i stan

Clifford

är bara med om jag får tillhöra Third Whisker tribe.... :wink:

Ratling ftw.
(Nej jag har inte tänkt vara med....)

Kari

Citat från: "Clifford"är bara med om jag får tillhöra Third Whisker tribe.... :wink:

Ratling ftw.
(Nej jag har inte tänkt vara med....)

Det får du inte, har hört att du gillar rostiga svärd...  :roll:

För resten, som uppskattar svärd i den form de ska vara samt är intresserade av att skapa karaktärer: Så utgår jag ifrån att det kommer vara massa 40K:are på geddon på lördag, antagligen är jag inkrupen i något ledigt hörn från 15:30-16:00 o framåt.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War