Lokalveckan - Röda rummet

Startat av Sparvel, december 06, 2006, 23.18

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Har svårt att tro att delar av huset skulle klara en inspektion av vare sig arbetsmiljöverket eller miljöskydd. Tryckeriet jämte oss släpper ju ut hälsovådliga ämnen på både det ena och det andra sättet?

Det enda sättet att klara sig från värmen är att sätta i dimmer i de rummen som är mot solsidan - då kan man i vart fall få lite mer dunkel belysning utan att för den skull att det bli varmare i rummet.

Kanske geddon skulle investera i en klimatanläggning för hela lokalen med olika sensorer? Kostar väl bara någon miljon för hela lokalen? Med automatiska sensorer som sänker temperaturen när det vistas många i rummet? Forcerad ventilation? Önsketänkande  :D  :D

Huvudsaken är väl att få ett ok rum att spela i!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Den Gamle

En vanlig takfläkt eller tom en bordsfläkt löser de värsta värmeproblemen (a la Thailand). Jag tycker att själva ventilationen (syrebristen) är ett större och mer svårlöst problem.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ivar

Huvudsaken är att man fixar dörrhandtaget i röda rummet, det är så jobbigt när man låser in sig.

"Kan inte någon hjälpa mig!"
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Robin

Citat från: "Ivar"Huvudsaken är att man fixar dörrhandtaget i röda rummet, det är så jobbigt när man låser in sig.

"Kan inte någon hjälpa mig!"


HJÄÄÄÄÄLP! JAG SITTER FAST I RÖDA RUMMET! HJÄÄÄÄÄLP, KAN INTE NÅGON HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLPA MIG!  :P
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Jag noterade påpassligt igår söndag att det är brist på CD/MP3/WMA/CDRW-eller vad allt nu heter-spelare i detta konsumtionssamhälle, företrädelsevis i Röda Rummet?

Kan rollspelsansvarig tillsammans med rumsansvarig och lokalansvarig tillsätta en kommitté för att utreda om det är rimligt att införskaffa en sådan till, så slipper det blir som igår - att det bara finns en spelare?

Om det är att det skall bli mer rollspelsrum, vore det bra om föreningen tog ställning till inköp eller gjorde ett "statement" att man inte tänker köpa så man kan ta med sig andra attiraljer? Det är nog bättre att köpa in en spelare än en fläkt i prioritetsordning?

...och det där med dörrhandtaget kanske kan prioriteras före det estetiska och konstnärliga?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

dagle

Citat från: "Lindbergh"Jag noterade påpassligt igår söndag att det är brist på CD/MP3/WMA/CDRW-eller vad allt nu heter-spelare i detta konsumtionssamhälle, företrädelsevis i Röda Rummet?

Kan rollspelsansvarig tillsammans med rumsansvarig och lokalansvarig tillsätta en kommitté för att utreda om det är rimligt att införskaffa en sådan till, så slipper det blir som igår - att det bara finns en spelare?

Om det är att det skall bli mer rollspelsrum, vore det bra om föreningen tog ställning till inköp eller gjorde ett "statement" att man inte tänker köpa så man kan ta med sig andra attiraljer? Det är nog bättre att köpa in en spelare än en fläkt i prioritetsordning?

...och det där med dörrhandtaget kanske kan prioriteras före det estetiska och konstnärliga?

L
Gör vad ni vill bara det inte kostar mer pengar då kassören har börjat bli lite orolig för att städveckan börjar kosta för mycket..

Spiff Rymdspionen

Det är lite knepigt ibland att avgöra vad som faller under lokalbudgeten samt under olika sektioners budget. Tidigare har vi avgjort att en cd-spelare faller under sektionsbudgeten för rollspel, då den inte är nödvändig för samtligas trevnad i det röda rummet, eller nödvändigtvis passar in i en helrenovering av rummet som till exempelvis den blå tavlan gjorde.

Efter stölden på Armagedon frystes tyvärr alla sektioners budget då ekonomin blev knaper, så till exempelvis någon ny cd-spelare kommer inte att införskaffas föränn eventuellt efter nästa årsmöte i februari.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Clifford

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Det är lite knepigt ibland att avgöra vad som faller under lokalbudgeten samt under olika sektioners budget. Tidigare har vi avgjort att en cd-spelare faller under sektionsbudgeten för rollspel, då den inte är nödvändig för samtligas trevnad i det röda rummet, eller nödvändigtvis passar in i en helrenovering av rummet som till exempelvis den blå tavlan gjorde.

Efter stölden på Armagedon frystes tyvärr alla sektioners budget då ekonomin blev knaper, så till exempelvis någon ny cd-spelare kommer inte att införskaffas föränn eventuellt efter nästa årsmöte i februari.


hej hopp!

nog måste nån medlem ha en cd-spelare av medioker, gammal kvalité att skänka/sälja för symbolisk summa?

Judas

Billig stereo på www.netonnet.se

Modell: Skantic MCA-50
Art nr: 098586

Beskrivning: Enkel kompaktstereo med AM/FM-radio och CD-spelare som klarar uppspelning av CD och CD-R/RW. Fjärrkontroll medföljer.
Avdelning: Stereo & HiFi > Kompaktstereo

Pris:  299:-  


Lagerstatus:    Omgående leverans   (Internet-/telefonorder)

Ewers

Bra förslag Micro, erfarenheten säger dock att det är ett krav med USB-port så får man det till nästan samma pris är det toppen.

/F

Ivar

liten kompakt stereo finns väl kvar som vi köpte till målarhelgen?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Kari

usb-port? går väl nästan lika bra med rca-ingång. Skillnaden är bara att man har med sig mp3-spelare istället för usb-minne.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Sparvel

har spanat på det där med att isolera fönster, och om vi ska isolera det där måste man tydligen skruva ner det.. som jag förstått, ch spraya in nåt knepigt i "ramen".. jag tror inte riktigt på det.. nån som har nån ide.

måla taket: finns det nån färg kvar sen förra gången? annars måste vi juh nästan måla om hela taket för jag tror inte vi hittar en nyans som passar.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Judas

Citat från: "Sparvel"har spanat på det där med att isolera fönster, och om vi ska isolera det där måste man tydligen skruva ner det.. som jag förstått, ch spraya in nåt knepigt i "ramen".. jag tror inte riktigt på det.. nån som har nån ide.

måla taket: finns det nån färg kvar sen förra gången? annars måste vi juh nästan måla om hela taket för jag tror inte vi hittar en nyans som passar.


Vilket fönster är det som skall isoleras?

Det kan ju inte vara så svårt att måla om taket för övrigt!

Clifford

Citat från: "Sparvel"har spanat på det där med att isolera fönster, och om vi ska isolera det där måste man tydligen skruva ner det.. som jag förstått, ch spraya in nåt knepigt i "ramen".. jag tror inte riktigt på det.. nån som har nån ide.

måla taket: finns det nån färg kvar sen förra gången? annars måste vi juh nästan måla om hela taket för jag tror inte vi hittar en nyans som passar.

OBS
Ursäkta om jag var otydlig men det är alltså KARMEN som behöver isoleras (snarare tätas), inte själva glaset. En tub silikon fixar nog det. Dessutom måste karmen ses till och slipas ner så att fönstret kan stängas ordentligt.