Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Tjo,

Habulon-gruppen, fick reda på att Maxi skulle vilja flytta er spelning från den 7/10, till antingen den 6/10 eller den 8/10. Vad tycker ni andra (Micro) om det? För min del funkar alla datumen bra.

Föresten, har du tillgång i Gryning på Ereb 1 tråden? Blir lite enklare att diskutera detaljer om era spelningar på en privat tråd.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Kari

Jag kan inte den 6/10. 8/10 funkar dock.

Skulle behöva tillgång till "våran" tråd också.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Judas

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Tjo,

Habulon-gruppen, fick reda på att Maxi skulle vilja flytta er spelning från den 7/10, till antingen den 6/10 eller den 8/10. Vad tycker ni andra (Micro) om det? För min del funkar alla datumen bra.

Föresten, har du tillgång i Gryning på Ereb 1 tråden? Blir lite enklare att diskutera detaljer om era spelningar på en privat tråd.

Skulle vilja, innebär det att han inte kan eller att det passar bättre?
8/10 funkar för mig om vi börjar klockan 12.00

Jag har inte tillgång till någon Ereb 1 tråd. Men det kanske Cliff kan ordna?

Clifford

Jag vet inte så noga vilka som ingår i grupp 1, därav har jag överlämnat gruppsamlandet åt moderator Spiff.

Men jag lägger in dig så får resten ordnas sen.

Spiff Rymdspionen

Har snackat runt lite. Det blir den 7/10 som först planerat. Sorry, Maxi. Kan du inte så klarar sig säkert din karaktär ändå.  :shock:
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Martin Larsson

Aaight, snackade med micro tidigare idag. Gött med ett beslut fort, röda är bokat från 14.00 på lördag  :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Judas

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Har snackat runt lite. Det blir den 7/10 som först planerat. Sorry, Maxi. Kan du inte så klarar sig säkert din karaktär ändå.  :shock:

Okej jag snackade just med Hake och han kunde lira på söndag.

Affe skulle ge besked imorgon.

Alfredsson

Jag kan spela, högst motvilligt, på söndag.

Vilken tid börjar vi, och var skall vi vara?

Ps: Sry Larsson, inget snabbt beslut.......!
/Mattias

Be bold and mighty forces will come to your aid.

Spiff Rymdspionen

Sorry, nu har jag bokat upp mej på söndag efter det första 'nej' jag fick. Så antingen får vi skjuta på spelningen så alla kan vara med, eller så blir det lördag som planerat.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Clifford

vår grupp kanske kan ta lördagen om den blir ledig?

Judas

Ja ja då blir det Lördag 14.00 på Geddon!

Spiff Rymdspionen

Då har den första gruppen (något splittrade) nått fram till Nyg runt nyåret. Detta innebär att det kommer att tutas och köras för de andra grupperna och att spelningen i Nyg kommer att äga rum runt slutet på februari. Räkna med högst 4 spelningar vardera för de resterande grupperna. Detta gäller även om ni inte tänker närvara på plats under årsskiftet.

Då detta är ett tillfälle då flera grupper har tillfälle att mötas kan spelningen bli något rörig och det kan komma långa tillfällen då flera av er blir utan rollspel, såsom ombeds att lämna rummet. Är medveten om att detta inte är något alla uppskattar, men det är också det enda tillfället under kampanjen då det kommer att ske. Även i fall det är okej att lämna karaktären att spelas av resten av gruppen och inte personligen medverka under spelningen, så skulle jag inte rekommendera det.

Återkommer med speldatum på gruppernas forum.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Sparvel

i´ll be there! >:D
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Clifford

Hej!

Jag har talat med Kari och vi behöver en tydlig regel för vad besvärjelser egentligen kostar att köpa, vi har nämligen två helt olika system. Vi är överens om att magiskolor kostar 5 XP per steg, inget konstigt med det. Däremot besvärjelsekostnader:

Det jag betalt är:
Om besvärjelsens skolvärde är:
1-3: 2 XP/steg
4-6: 4 XP
7-9: 6 XP
10-12: 8 XP
13-15: 10 XP osv. Detta dubblas, tripplas osv beroende på ens FV i besvärjelsen.

Det Kari betalt är:
Skolvärdet på besvärjelsen delat på 5, avrundat uppåt och plus två.
Alltså SV/5 + 2, avrunda uppåt. Detta dubblas, tripplas osv beroende på ens FV i besvärjelsen. Detta blir TOKIGT mycket billigare än mitt sätt.


Jämför min regnkontroll, SV 15 med hans Levande Natur, också SV 15.
Ska jag köpa säg FV 11 i regnkontroll betalar jag (10*2=) 20 XP. Ska Kari köpa det betalar han ((15/5+2)*2=) 10XP. Vem har gjort rätt/fel?

Den som gjort fel borde nog korrigera sina värden då det innebär rätt stora skillnader...

Getsen

Du har gjort rätt (enligt Experts gröna magibok iaf). Men det andra systemet verkar mycket bättre ;D
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."