Drakar & Demoner - Cimir

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 07, 2014, 20.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen


För Anna, Tamara och Peter så är era karaktärer redan justerade efter det nya systemet. Jag ser gärna att gruppen träffas för att prata första spelning, samt eventuella roller som nya karaktärer har, men du kan absolut lägga majoriteten av tiden till brädspelet Peter.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Anna Malmer

Pratade med Tamara och hon kommer på torsdag. Men hon kanske måste jobba så ca 18:30 i så fall.

Niklas

Då dyker jag upp 18.00 på torsdag... Ska lura lite på vad man vill lira tills dess.

Tamara

Jag tror jag hinner redan till 18:00, ser fram emot vår träff! Kram

Spiff Rymdspionen


Check, 18:00. Synes då.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

hur tidigt är du på geddon idag Carlos? ska spela med Charlie också så pratar gärnsa så tidigt som möjligt.
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen


Har spännande saker så som rengöring av kläder att ta i tu med, så jag kan inte vara där mycket tidigare idag. Första spelningen kommer att vara tidigast första helgen i augusti, så ni behöver inte stressa fram ett datum för karaktärsgörande. Välj hellre ett nytt datum där alla kan sitta ned i lugn och ro.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Nä, det är väl lugnt, kommer vara där vid 18 :).
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen


Ett par uppdateringar som inte kommer att vara relevanta för de flesta.

Kroksabel har fått lite förändrade stats. Den största förändringen är att huggskada är sänkt från 1t8+2 till 1t8+1.

Två vapen kan användas i kombination vapen/sköld, samt vapen/slagsmål. Används sköld fungerar detta som ett angrepp med vapenlängd noll, men med +1 skada. Alltså som en slagsmålsattack med ett tillhygge. Detta innebär att en lyckad parrad från motståndare ger halv skada mot använd vapenarm. Endast rollperson med gerfförmågan sköldteknik kan använda skölden som ett tillhygge med vapenlängd 1, 2 eller 3; beroende på sköldens storlek.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."