Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Hej!

Då bokar vi in spel båda datumen!

7/11 kl 13.00 Hemma hos mig (carlsson, erik , Flyckt, Torbjörn, Nisse)

21/11 kl 13.00 Geddon (erik, niklas, Flyckt, Anders)

Hoppas Tamara kommer kunna vara med båda datumen. Det behövs ju en kvinna för att styra upp verksamheten.  :wink:

Kram /F 8)

Ewers

Påminnelsebump.

Någon som hört av Tamara?

/F

carlsson

Sir, yes sir!

Jag kommer dock bli sen. ETA 1500 CET.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Kort resumé av spelningen:

Drottningen lämnar torrdockan och färden mot Warsawa fortsätter.
Passagen förbi den sovjetkontrollerade sträckningen går bra. Endast ett stopp för att bärga reservdelar av Drottningens systerfartyg Prinsessan, vilket bevakas av misstänkta pirater som gör klokt i att ligga lågt.

Väl förbi den sovjetkontrollerade sträckningen blir Drottningen anfallen nattetid av 6 motorbåtar med pirater. En hård strid utbryter där en besättningsman dödas och några av Rp skadas lindrigt. Antibordningssystemet "hummerkokaren" visar sig mycket effektivt och därmed hindras strid på själva Drottningen.

Spelningen slutar med att en ammunition och skaderapport sammanställs.

Drottningen befinner sig nu ca två dagsfärder från Warsawa.

/F 8)

carlsson

Är det inte prinsessan vi åker på nu?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers


Tamara

Hej  Killar,

gick det bra igår även utan kvinnligt stöd? He he

Jag är med den 21 november

Hälsningar

Den Gamle

Jag flyttar den 21:e och kommer inte att kunna vara med.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Bump

21/11 kl 13.00 Hemma hos SL (Tamara, Niklas, Flyckt, Anders)

Har vi tur kommer även Stefan att kunna vara med.

Orsak till att vi spelar hemma hos oss istället för på geddon är:
1. 11 grader celcius i bruna rummet igår kväll när vi spelade Mutant.
2. En grov doft av lösningsmedel som gav en huvudvärk som extra bonus.

Manfred Fisk

Jag behöver saker som finns på geddon till spelningen. Ska nån mer dit som har nyckel kan vi väl ha en uppsamling där, säg typ 12.45 eller nåt?
Någon?
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Ewers

Jag kommer att vara nere på geddon från 12.30 till 12.50. Därefter vandrar jag hem till mig, förhoppningsvis med Flyckt i släptåg.

/F

Manfred Fisk

Låter bra, förhoppningsvis ja. Har haft mycket RL aggro på sistonde ;) Spela på söndag ska bli tjockt skönt.
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Tamara

Hej

vad gott att vi spelar hemma hos dig i morgon.
Vill slipper frysa.

Vi ses i morgon.

Kram

Ewers

Kort resumé:

Båten anländer en by där Adam hoppas kunna begrava Nicodem i vigd jord. Väl i byn träffar Rp några av de tyska Fjärrspanarna som gruppen stötte ihop med innan Krakow. De har för avsikt att hjälpa byn mot några skurkar som tillhör Den Svarte Baronens styrkor.
Mot löfte om hjälp med en guide som kan leda Adam och Rp till ett av "kommunerna" i Warsawa, som inte lyder under Baronen, lovar Rp att också hjälpa till mot skurkarna.

Ett eldöverfall förbereds och genomförs nästa dag med bravur. Tio nedkämpade fiender och ingen skadad av de egna, fienden hann inte få iväg ett skott. Krigsbyte blir en 82mm Mortar/kanon och 10 granater.
Kanonen placeras i fören av drottningen och viss omfördelning av ansvarsposter sker då 3 tyska soldater rekryteras till besättningen.

Efter en kort men välavvägd begravningsceremoni ilastas båten (men pråmen lämnas kvar) och drottnigen styr norrut mot Warsawa. Målet är en liten naturlig hamn där guiden brukar lämna sin båt och gå sista biten till fots. Att ett rikligt regn faller ser Rp som en bonus då det finns en piratflotta som man vill undvika.

Några dåliga tärningsslag senare och en undsluppen men beskjuten motorbåt senare möter man en hel piratarmada på ca 20 båtar! En vild strid utbryter och spelningen avbryts mitt i striden. Rp har lyckats oskadliggöra en handfull fiendebåtar men är under eld från två automatkanoner samt två 82mm granatkastare, förutom ett tjugotal kulsprutor.

Nya datum kommer upp innan veckan är slut då mitt schema blir klart imorgon.

/F
8)

Ewers

Förslag på datum: 19 dec med start 13.00 och avslut 20.30 (då jag skall jobba natt efter spelningen och börjar kl 21.00).

Det är enda söndagen (och lördagen) i december som är möjlig som speldatum för mig. För att spelningen skall kunna hålla på till 20.30 behöver jag dessutom skjuts upp till sjukhuset. Vilka kan spela denna dagen?

/F   :evil3:


Kan 19/12:

Kan ej 19/12: