Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet september 16, 2016, 18.25
Är du sugen på att hålla i MMMT då´rå? Isf kan jag försöka värva folk dit istället för att hålla i den själv tänkte jag. Jag bojkottar iofs Facebook f.n, är det ngt problem? Några på SWFBRs forum var sugna också, och det är ju ganska föreningsneutralt ställe vilket är positivt, iaf för mig.

*edit* Och MMMT får gärna vara fri från en unken doft av Solna... ;)

Det senare kan jag inte lova om jag håller i den ;)

Nä, tror det var Greger som startade upp facebookgruppen och så annonsera jag liga där bara, men något forum behövs ju för att koordinera det hela.

Jag har jävligt dåligt med tid så tror inte jag hinner dra igång något sådant nu, åtminstone inte på några veckor men jag kan göra dig till moderator om du orkar med det?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Citat från: mlkr skrivet september 18, 2016, 10.59
Har precis testat BB2 på min nya dator. funkar fint.
så jag kan vara med i en BB2-liga om det blir något.

Eller så joinar vi den befintliga på fumbbl?

Har du någon mer info om den där fumbbl-ligan?  :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet september 19, 2016, 18.04
Citat från: emil skrivet september 16, 2016, 18.25
Är du sugen på att hålla i MMMT då´rå? Isf kan jag försöka värva folk dit istället för att hålla i den själv tänkte jag. Jag bojkottar iofs Facebook f.n, är det ngt problem? Några på SWFBRs forum var sugna också, och det är ju ganska föreningsneutralt ställe vilket är positivt, iaf för mig.

*edit* Och MMMT får gärna vara fri från en unken doft av Solna... ;)

Det senare kan jag inte lova om jag håller i den ;)

Nä, tror det var Greger som startade upp facebookgruppen och så annonsera jag liga där bara, men något forum behövs ju för att koordinera det hela.

Jag har jävligt dåligt med tid så tror inte jag hinner dra igång något sådant nu, åtminstone inte på några veckor men jag kan göra dig till moderator om du orkar med det?
Nja, spontant känner jag att jag får fundera på det ett tag. Funderar på att joina Orca-Cola BB2 istället som tydligen är svenskt/europeiskt, kör i tidszon EU. Nackdelen är att de är antagligen fullblodsproffs och har 4 minuters-rundor. Och det är ju inte MMMTBB2L. ;)

KOBOLDKUNGEN

Orca-cola verkar ju ball, den kanske man skulle joina :)

Joinar du MMMT så kan jag göra dig till moderator så kan vi suga på det tills någon av oss får tummen ur.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jag har joinat OCC2 iaf så får jag se vad som händer, kommer antagligen åka på storpisk av veteranerna. http://www.orca-cola.com/beta/index.php/topic/26583-occ2-seeder-league-preliminary-signups/

En svensk/europeisk liga, som precis startat upp en BB2-liga. Anmäl er så kör vi den 5 oktober. :)

mlkr

#20
Faen, en får väl joina då :P

edit: även om fumbbl är det bättre systemet ;)

edit igen: Nä, jag orkar fan inte signa upp mig på ännu ett forum. I'm out! ;D
/Veni Vidi Vicious

emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet september 19, 2016, 20.00
Orca-cola verkar ju ball, den kanske man skulle joina :)

Joinar du MMMT så kan jag göra dig till moderator så kan vi suga på det tills någon av oss får tummen ur.
Jag joinade MMMT med ett Orc-lag, det tog en stund innan jag fattade hur man gör. Joina Orca-Cola vetja, du är ju proffs på det här, jag är glad amatör f.n. (0-3 i baken mot Brain senast var ingen höjdare.)

KOBOLDKUNGEN

Yep, joinar nog Orca-cola :)

Gjort dig till commissioner Emil i MMM, vet inte exakt vad det innebär dock men du kan väl mixtra lite med ligaupplägget antar jag. Om det ramlar in lite fler lag så kan vi ju fundera på att dra igång den!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#23
Commissioner Emil, det låter det. ;) Tror inte jag kan göra så mycket som Commissioner, bjuda in folk & sparka ut dom tror jag?

Kan inte alla Geddoniter skriva upp sitt coachnamn för BB2, så man vet vem som är vem? Jag är "Kia Sidhe" iaf, och ska delta med ett Dark Elf-lag of course, The KKK, "The Karond Kar Khainites", i Orca-Cola Championship.

Också en The Ramones-låt. ;)

*Ädit* Bytt lagnamn till Cr@sh Test Dummies Motto: Crash & Burn in Second Turn

KOBOLDKUNGEN

Jag är Renis, fantasifullt va!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

De som är intresserade av OCC2 får nog ta och anmäla sig med sitt BB2-coachnamn, det är rätt så många som anmält intresse.

KOBOLDKUNGEN

Har anmält mig till OCC2 tror jag, om allt man behövde göra var att skriva, hej hej jag vill vara med?!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jorå, nu står du med på intresselistan om du var osäker.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet september 26, 2016, 22.38
Jorå, nu står du med på intresselistan om du var osäker.

Gutt, tänke man skulle göra en mer detaljerad anmälan någonstans men det kommer väl antar jag.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Runt den 5 oktober är det lottning med gruppindelning, du får nog hålla dig uppdaterad själv på vad som gäller just ditt lag & motståndare. Ungefär som MMMT m.a.o.