Lokalen som helhet

Startat av Martin Larsson, juli 17, 2004, 23.17

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Ni gör ett bra jobb Ewers. Alla har alltid åsikter om allting, och det är bra, så ta det inte enbart som negativ kritik, vilket jag hoppas att ni inte gör. Man måste sålla lite granna... 8)

Björn

Citat från: "Ewers"
Om ideellt arbete: Det är desutom så att man kan tycka att det till slut är så att man lite grann förtjänar att kunna ta ett steg tillbaka för att yngre generationer skall kunna ta vid. Det gäller naturligtvis bara dem som arbetat ideellt under flera år men det skulle vara trevligt om man i föreningen börjar inse att det är mer än 20 år sedan föreningen startade och en del "old boys" förtjänar att inte behöva jobba häcken av sig så fort de visar sig i lokalen.

Det var ungefär så jag menade. De som faktist har gjort saker förr skall inte behöva slita hund, speciellt inte när det finns andra som inte har gjort speciellt mycket.

Clifford

Jag känner som så många andra, men samtidigt:

Ideellt=frivilligt. Om vi har en praxis att alla medlemmar ska göra insatser för föreningen blir vi aldrig nån förening.

Björn

Citat från: "Clifford"Jag känner som så många andra, men samtidigt:

Ideellt=frivilligt. Om vi har en praxis att alla medlemmar ska göra insatser för föreningen blir vi aldrig nån förening.

Jo, som jag sa, man kan ju inte tvinga nån. Vad jag syftar på är att folk själva skall inse och tycka att det är roligt, meningsfullt, och en gnutta  :wink: nödvändigt att hjälpa till.

Barcus

Hmm är helt för ett byte av lokal, dels för att ett byte av miljö kan kännas som att föreningen får en ny start det vill säga en hel och fräsh lokal.

Sen det här med hur lokalen ligger finns det en massa bra "industri" områden runt borås centrum som man säkert kan hitta en lokal på och det spelar väl ingen roll var lokalen ligger så länge den ligger inom "centrala" borås det vill säga inte länst upp på brämhult. För jag tror vi a medlemar från de flesta stads delar. (glömde helt min tanke gång här) jo hmm det gör inget om man hittar en bra lokal på hmm vad heter det där neranför I15 lr på getängsvägen för det gåt lika bar att gå,Cyckla dit även om det blir längre för vissa blir det kortare för andra så det jämnar ut sig och bussar går det massor i borås.

hmm sen kan man juh hitta en sån laser bra lokal, med 2 perfa rollspels rum 1-2 prefa fígurspels rum, 1målar rum, 1 kiosk-styrelse rum osv.
om det inte finns kan man juh altid bygga det har vi juh gjort förr.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Lobotommie

Getängsvägen är ett kasst ställe att ha en förening :evil:
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Ivar

Anledningen till att läget är så bra där vi har lokalen nu är att den ligger nära busstorget och att det ligger utanför centrum.
D.v.s. det är lätt att ta sig dit och det ligger ändå avskilt.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Clifford

Samt att vi kan komma & gå & leva jävel när vi vill, något som kan vara ett problem i ett hyreshus/bostadsområde.

Niklas

Då får vi väl se till att vi blir av med lite yta i vår nuvarande lokal. Bomma igen dioramarummet till att börja med. Kanske tom ta bort vårt tv-rum. Sen är det ju "bara" att smälla upp ett par rum på den stora ytan. Om inte någon av oss i föreningen grejar sånt så kan jag kanske fixa det till en billig penning.

Läget är ju bra som sagt...

Björn

Ang. att göra förändringar i den nuvarande lokalen kontra skaffa en ny:

Jag tror att man är ganska så låst vid gamla tankesätt hur lokalen skall se ut som om man skall göra en förändring som verkligen spelar roll, så skall man nog brainstorma ordentigt så att det blir så bra som möjligt, annars blir det bara minskad yta till bara LITE lägre hyra, det är ju som sagt en betydande del av hyra som man vill åt. Inte toppa bort nåra ören, bara. I en planering vore nog det bästa att riva alla väggar och planera hur man skulle bygga väggar sen. Annars kan man ju leta ny lokal istället.

Clifford

Denna debatt är bra för föreningen. Det ska dock påpekas att vi förde en likadan debatt innan vi bestämde oss för att satsa på ombyggnad/renovering. Så vill ni se direkta resultat, hjälp till med städveckan idag och framåt.

Martin Larsson

Tror bestämmt att det redan kollats upp om vi kan minska lokalen, och att det fick ett nej från hyresvärden, är dock inte säker på det.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Björn

Citat från: "Martin Larsson"Tror bestämmt att det redan kollats upp om vi kan minska lokalen, och att det fick ett nej från hyresvärden, är dock inte säker på det.

När var detta, det har ju bytts hyresvärd "för ett tag sen", osäker hur länge sen det var.

emil

Tror vi haft 2 hyresvärdar efter det ev. nekandet. Har för mig Sven tog på sig det och gick upp i rök som nosferatu i nåt lajv ngnstans. :D

Jag håller med om att lokalens läge är perfekt, samt att det finns möjligheter med lokalen. Vad man skulle kunna/vilja kapa enligt min åsikt, är blå rummet, dioramarummet, tv-hörnan inkl lite döyta i linje från styrelserummet till köket ungefär.

Så får vi helt enkelt göra ett kombinerat diorama/tabletop-rum. Ditcha fucking video/tv/dvd-köret eller ha det centralt i lokalen.

Fast vilken ingång skulle ngn kunna ha till den lokalen? Tror inte våra grannar vill ha den ytan, men möjligheten finns kanske.

Niklas

Finns en skiss på hur ewers och jag funderat på hur vi vill att lokalen ska se ut.  Satt på jobbet i torsdags och klurade ut att vi oxå ville ha bort blå rummet, tv-hörnan och dioramarummet. Det vi kommer att ha kvar är rakt ut ifrån styrelserummet till "dörrkarmen" (på dioramarummet) närmast köket. Denna skiss kommer nog att dyka upp på ett styrelsemöte inom en snar framtid. Kanske lite mer detaljerad och skalenlig.
Kul att se att fler är inne på samma linje. Ju mer som vill desto större chans för ombyggnad på ett sätt som tilltalar oss.

Kommer dessvärre att bli trångt i lokalen om man nu ser till antalet skåp men om vi vill ha en mindre lokal så får man väl ha det trångt. Köket är ju dessutom för stort.