OBS viktigt! Ang. Sveroks riksmöte, ONT OM TID!

Startat av Clifford, januari 29, 2006, 21.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Ärade kretiner, kretensare och krunner.

EN DAG KVAR
av ombudsvalet!
Vår moderorganisation Sverok har årsmöte 9-10 mars och vi ska väl skicka dit ombud, hoppas jag? Mötet är i Skövde. Armagedon har ju fedt med röster och kan (nästan) garanterat få med ett ombud eller två. (hint: jag råkar veta att i år är det JÄVLIGT bra att nominera ombud)

Dessutom nominerar och röstar man via nätet, så allt som behövs är att någon i styrelsen tar fram röst-koden som skickats till Geddon från Sverok, loggar in på http://val.sverok.se/ och nominerar folk, samt röstar.

Enklare kan det inte bli. Om inte nån av er vill åka och avgöra viktiga saker så vet jag ett par personer som definitivt behöver föreningens röster.

Poängen med att jag
Därför är det viktigt att vi röstar även om ingen vill/kan åka.
Observera att det är ONT om tid!

sebbe

när måste man rösta/nominera etc?
kan ju vara en fråga att ta upp på årsmötet om vi hinner.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Citat från: "sebbe"när måste man rösta/nominera etc?
kan ju vara en fråga att ta upp på årsmötet om vi hinner.

Nu!

Jag glömde skriva anledningen till mitt inlägg, nämligen att det är FETT BRÅTTOM

Imrogon 23.59 är sista dagen att nominera, jag föreslår att styrelsen tar ett snack här på forumet, via telefon eller på föreningen, kanske i samband med Wiffet imorgon då många ändå träffas?

Någon som kan/vill åka får gärna skriva det här!

Gunilla Hellén

Problem är ju att man inte kan hittat  vad som ska tas upp på riksmötet och var kandidaterna står i dessa frågor. Som det funkar nu spelar det ju ingen roll vem man röstar på, jag känner ingen personligen så de kan inte få en röst av den anledningen, jag vet inte de olika kandidaterna tycker om det jag inte vet ska tas upp.  Rulla tärning om vem som ska få åka! Det är ju ändå bara en stor slump om den som får åka i Armageddons namn tycker som majoriteten här i de frågor som tas upp.

Clifford

Ja, jag hade för mig att vi fortfarande kunde nominera våra egna men den chansen har gått oss förbi, märkte jag nu. EDIT: Men vi kan fortfarande rösta, och jag råkar "tro" att chansen att man får åka är stor... tack Gunilla för att du kollade upp detta! 8)

rAWTAZ

Jag avstår, fattar inte ens vad det handlar om/vad som skall göras tyvärr.

Skall två ombud åka dit och lägga röster i olika frågor som rör Sverok i helhet?

Clifford

Sveroks riksmöte bestämmer Sveroks framtid, det är som Geddons årsmöte fast på nationell nivå. Där tillsätts bland annat Förbundsstyrelsen, årets 21 miljoner-budget fastslås, och allt annat som berör Sverok och hobbyn i stort. Jag har varit med och tagit fram ett nytt valsystem för Sverok som ska ersätta det nuvarande, och det är %¤% viktigt att det förslaget går igenom (obs! personlig åsikt!)

Det har hänt mycket i år och jag hade gärna sett att vi röstat fram någon bland oss som fick åka (jag får inte rösta eftersom jag sitter i förbundsstyrelsen, endast de 101 ombuden får rösta på mötet)

Gunilla Hellén

Ja, det är synd att vi inte nominerade någon av våra egna. Men om jag läst posterna  på SVEROKs forum rätt kan vi ändå rösta på folk som inte är nominerade. Fast chansen att de får åka kanske inte är så stor. Men vi kan ju göra ett försök.
Vart är mötet förlagt i år? Jag kan tänka mig att åka om det inte är så lång resa.

Clifford

Citat från: "Gunilla Hellén"Ja, det är synd att vi inte nominerade någon av våra egna. Men om jag läst posterna  på SVEROKs forum rätt kan vi ändå rösta på folk som inte är nominerade. Fast chansen att de får åka kanske inte är så stor. Men vi kan ju göra ett försök.
Vart är mötet förlagt i år? Jag kan tänka mig att åka om det inte är så lång resa.

Skövde (läs ovanstående så står det faktiskt ;) )

Jag missade att vi fortfarande kan rösta, SJÄLVKLART ska vi lägga våra röster på någon i föreningen, och på Jonas Axelsson också. Vi får mig veterligen nominera upp till 5 personer, och alla får max antal poäng, dvs 5 var. Vad säger styrelsen?