Ingen bryr sig om föreningen utom jag

Startat av dilba, maj 12, 2005, 22.47

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Det här är en seriös diskusion och så kommer Emil och sabbar.
Men Emil har ju aldrig gjort något för föreningen eller BSK så vad ska man begära.

Men jag tror inte det spelar så jätte stor roll vad olika människor skriver här eller säger.
Det beror på att varje person i styrelsen har en åsikt och det är ganska svårt att ändra på den.
Och det är inte så konstigt. De flesta har varit med i minst 10 år och då har man bildat sig en uppfatning.
Jag skulle inte ändra på mig så lätt om jag skulle ha " fel " eller om något annat förslag skulle vara bättre en med ett jag komm med ( inte för att det skulle hända men ändå )   :?

Power to the people and Buffy

Heavy

Men vad är det då vi i styrelsen gör som är så fel då ??

Handlar det bara om att det inte finns en styrelsemedlem på gedon 24/7 så säger jag bara, Tough shit!

Handlar det om att styrelsen "inte gör nånting" så rekomenderar jag dig och andra att de facto dyka upp på ett styrelsemöte nångång och kolla efter vad som händer. Det är ju lite så att mycket av arbetet vi gör inte syns, men i själva verket så skulle det rasa ganska fort om folk inte gjorde saker i bakgrunden.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

Citat från: "Heavy"

Handlar det om att styrelsen "inte gör nånting" så rekomenderar jag dig och andra att de facto dyka upp på ett styrelsemöte nångång och kolla efter vad som händer. Det är ju lite så att mycket av arbetet vi gör inte syns, men i själva verket så skulle det rasa ganska fort om folk inte gjorde saker i bakgrunden.

ok var får du detta ifrån? det enda klagomålet som riktar sig specifikt mot styrelssen är att Dyne anser att de inte är där tillräckligt ofta. i övrigt så är resten av kritiken riktad till samtliga medlemmar vad jag kan se. det är ingen som tvivlat på att styrelsen utför en mängd arbetsuppgifter i det tysta, vilken den bör göra...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Heavy

Citat från: "deadbolt"

ok var får du detta ifrån?

Om du läser överst i mitt inlägg så ser du att hela inläggt är en fråga, sen kommer tå ev. teser som folk/buffy kan ha om det..

Jag var trött och förbannad (på nått helt annat iofs) när jag skrev det, så det kanske kom ut lite otydligt vad jag menade med frågan egentlgien..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

"ookook"  som den gode bibliotikarien skulle sagt  :wink:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

dilba

Jag kommer att älska styrelsen om de sätter upp en övervaknings kamra.
Det är säkert olagligt men vi kan gömma den i en lampa eller något.

Det är någon jävla %¤&&/% som har tagit min mat. Jag hade 2 micro saker till ett värde av hela 40 kr.

Om vi hade lite övervaking kunde man ta reda på vem det var och spöa skiten hur honom.

Annars kommer jag tro att Pannan har tagit det och det är långtråkigt att slå honom.

Clifford

Det är inte olagligt så länge vi informerar.

deadbolt

säkert den muterade bananflugan som återvänt och flygit iväg med maten..
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Niklas

Citat från: "deadbolt"säkert den muterade bananflugan som återvänt och flygit iväg med maten..

Den som flyttade in en gång för evigheter sen strax efter partyt med bananerna menar du?

Clifford

Försök att hålla er till ämnet för tråden, annars slutar alla diskussioner här på forumet på samma sätt...

Ewers

Det verkar som om någon regelbundet snor saker av andra i kylskåpet. Första åtgärd är naturligtvis att skriva sitt namn på sina saker man stoppar in i kylskåpet. Detta gör ju också att det syns när någon "råkar ta fel".

Jag skall se till att det kommer upp en instruktion på kylskåpet om hur man beter sig i geddons kök. Man vet ju inte, det kanske fungerar...  :roll:

/F

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"Det verkar som om någon regelbundet snor saker av andra i kylskåpet. Första åtgärd är naturligtvis att skriva sitt namn på sina saker man stoppar in i kylskåpet. Detta gör ju också att det syns när någon "råkar ta fel".

Jag skall se till att det kommer upp en instruktion på kylskåpet om hur man beter sig i geddons kök. Man vet ju inte, det kanske fungerar...  :roll:

/F


Man kan ju hoppas, att sno någons mat e riktigt lågt :x

Citat från: "dilba"En annan sak som jag ska göra är att arrangera WFB på Lincon. Om det går bra så drar det lite mer folk till BSK.
Men framförallt så vissar det arrangerna på Lincon att någon från armagedon hjälper till på deras konvent så då kanske några av de hjälper till på vårat.
Och så kanske Piasava blir lite glada men tanke på att de var de som tog hand om mycket av slutstädet på BSK.
Jag hjälpte inte till så mycket skjälv så jag ska inte skylla på någon men jag försåker iallafall förbättra sitationen.

Hur är det egentligen...(fråga till konventssekten) finns det reklam att dela ut på Lincon som Buffy kan ha med sig eller. Annars borde väl detta skapas illa kvickt. Det räcker med A5 flyers som hänvisar folk till de kommande 40k/WHFB delen av hemsidan och lite schyssta bilder...

*AdminEdit*
Sammanfogat två posts
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.