Renovering av toaletterna..

Startat av Heavy, mars 14, 2005, 22.59

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

En till sak jag kom att tänka på som jag inte tagit upp..

Vem ska göra jobbet ??

Pengarna är ju inte hela världen egentligen,  (ja, jag är ombytig  :twisted: ) däremot frågar jag mig om det finns nån på gedon som vill/kan/klarar att kakla toaletten på en dag..

Personligen så har jag bara satt upp kakel 4-5 ggr på egen hand när jag pillat med badrum, och jag kommer nog inte att känna det värt att lägga den arbetsinsatsen på en gedon-toalett. Risken är att man blir jäkligt besviken på att lägga en stor arbetsinsats och folk ändå inte sköter pinkandet på ett bra sätt..

Sätta väv och måla är en annan sak dock eftersom det går fortare, och vem som helst egentlgien klarar av det..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Judas

Citat från: "Martin Larsson"Kul och se att det faktiskt finns folk som tycker saker bestämt nån stans på det här forumet :)

Problemet är(enligt mig) att extremt få geddoniter(går att räkna på en hand) har ens en susning på att det kostar ordentligt med pengar att renovera saker. De glatt ovetande uppskattar gärna en siffra som de tycker e ok att bränna på ett nytt dass(eller annat objekt som ska fräschas upp), oavsett om den är verklighetsanknuten eller inte :(

Vidare får enigt samma tankestämning inte jobbet kosta nått när det utförs eftersom detta oxå spräcker budgeten vilket e j*vligt synd.

Detta är inte kritik mot dig Heavy, utan snarare mot den klassiska geddonmentaliteten, för jag håller med Micro. Ska det va så ska det faktiskt va på riktigt :!:
Vore kul att höra vad mer än 2 personer tycker om det hela, men man vet ju inte om man vågar hoppas på att nån tycker något alls :(


Nej det är tragiskt, och jag börjar mer och mer förstå  varför jag slutat engagera mig i föreningen.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"En till sak jag kom att tänka på som jag inte tagit upp..

Vem ska göra jobbet ??

Pengarna är ju inte hela världen egentligen,  (ja, jag är ombytig  :twisted: ) däremot frågar jag mig om det finns nån på gedon som vill/kan/klarar att kakla toaletten på en dag..

Personligen så har jag bara satt upp kakel 4-5 ggr på egen hand när jag pillat med badrum, och jag kommer nog inte att känna det värt att lägga den arbetsinsatsen på en gedon-toalett. Risken är att man blir jäkligt besviken på att lägga en stor arbetsinsats och folk ändå inte sköter pinkandet på ett bra sätt..

Sätta väv och måla är en annan sak dock eftersom det går fortare, och vem som helst egentlgien klarar av det..

Jo, det e ju altid ett av de störe besvären när något ska göras på stället. Nån måste snickra upp det själv eftersom föreningen inte vill pynta för en riktig hantverkare :(

Det kanske vore en ide att kolla upp den nya möjligheten att renovera avdragsgillt. Numera får man nämligen dra av för renoveringar upp till 10.000 i deklarationen, är dock inte säker på om det gäller föreningar eller bara privatpersoner :?

Om det går så är det väl bara att ta 10.000 och hyra in folk eftersom vi ändå kommer få tillbaka pengarna :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Citat från: "Judas"
Citat från: "Martin Larsson"Kul och se att det faktiskt finns folk som tycker saker bestämt nån stans på det här forumet :)

Problemet är(enligt mig) att extremt få geddoniter(går att räkna på en hand) har ens en susning på att det kostar ordentligt med pengar att renovera saker. De glatt ovetande uppskattar gärna en siffra som de tycker e ok att bränna på ett nytt dass(eller annat objekt som ska fräschas upp), oavsett om den är verklighetsanknuten eller inte :(

Vidare får enigt samma tankestämning inte jobbet kosta nått när det utförs eftersom detta oxå spräcker budgeten vilket e j*vligt synd.

Detta är inte kritik mot dig Heavy, utan snarare mot den klassiska geddonmentaliteten, för jag håller med Micro. Ska det va så ska det faktiskt va på riktigt :!:
Vore kul att höra vad mer än 2 personer tycker om det hela, men man vet ju inte om man vågar hoppas på att nån tycker något alls :(


Nej det är tragiskt, och jag börjar mer och mer förstå  varför jag slutat engagera mig i föreningen.


Jo, man behöver ju inte va ingenjör för att begripa det :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Jag kom på att jag förmodligen inte kommer hinna skriva ett förslag enligt gårdagens diskussioner, och ge det förslaget rättvisa, till styrelsemötet på måndagen då jag har lite andra saker för mig i helgen.

Förslag skickas med fördel till styrelsen på styrelsen@armagedon.org eller möjligen som pm till Dale över forumet.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"Kul och se att det faktiskt finns folk som tycker saker bestämt nån stans på det här forumet :)

Problemet är(enligt mig) att extremt få geddoniter(går att räkna på en hand) har ens en susning på att det kostar ordentligt med pengar att renovera saker. De glatt ovetande uppskattar gärna en siffra som de tycker e ok att bränna på ett nytt dass(eller annat objekt som ska fräschas upp), oavsett om den är verklighetsanknuten eller inte :(

Vidare får enigt samma tankestämning inte jobbet kosta nått när det utförs eftersom detta oxå spräcker budgeten vilket e j*vligt synd.

Detta är inte kritik mot dig Heavy, utan snarare mot den klassiska geddonmentaliteten, för jag håller med Micro. Ska det va så ska det faktiskt va på riktigt :!:
Vore kul att höra vad mer än 2 personer tycker om det hela, men man vet ju inte om man vågar hoppas på att nån tycker något alls :(

Lugn i stormen...
Ang. siffror utan verklighetsaknytning: -vilken sifoundersökning baserar du dina siffror om "extremt få geddoniter" på,  om vi nu ska "verklighetsanknyta" siffrorna?

Förra året var åsikten att toaletterna kunde få kosta upp till 20000:-, en siffra uppskattad av Steve. Detta blev sedan ett riktmärke som jag tror de flesta accepterade, eftersom det inkluderade helkakel och golvbrunn.
Därmed tror jag att många vet att det är dyrt och accepterar det, dock inte just detta årsmöte eftersom det fanns andra saker att fokusera på, ansåg man. Detta går dock att ändra vid medlemsmöte.

Å ena sidan får alla andra här veta att de minsann inte bara kan slänga upp lite färg/kakel/whatever, å andra sidan gnälls det över att det inte görs något och att folk är lata. Nu är det tyvärr så att alla inte kan renovera badrum på ett bra sätt, oavsett om de vill eller ej. Och därför är de beredda att betala hantverkare för jobbet. Detta fanns som förslag i budgeten, men röstades ner. Om man vill ha ändring - ta det på medlemsmöte.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Lugn i stormen...
Ang. siffror utan verklighetsaknytning: -vilken sifoundersökning baserar du dina siffror om "extremt få geddoniter" på,  om vi nu ska "verklighetsanknyta" siffrorna?

Förra året var åsikten att toaletterna kunde få kosta upp till 20000:-, en siffra uppskattad av Steve. Detta blev sedan ett riktmärke som jag tror de flesta accepterade, eftersom det inkluderade helkakel och golvbrunn.
Därmed tror jag att många vet att det är dyrt och accepterar det, dock inte just detta årsmöte eftersom det fanns andra saker att fokusera på, ansåg man. Detta går dock att ändra vid medlemsmöte.

Å ena sidan får alla andra här veta att de minsann inte bara kan slänga upp lite färg/kakel/whatever, å andra sidan gnälls det över att det inte görs något och att folk är lata. Nu är det tyvärr så att alla inte kan renovera badrum på ett bra sätt, oavsett om de vill eller ej. Och därför är de beredda att betala hantverkare för jobbet. Detta fanns som förslag i budgeten, men röstades ner. Om man vill ha ändring - ta det på medlemsmöte.

Om nu folk, som du antyder, vet att det kostar att renovera upp dass(a´la enligt Steve) varför går man då inte med på det :?:  Det är det som det hela handlar om enligt mig.
Det är tydligen helt OK att bränna 8000 kr på en soffa till ett rum som används aktivt typ en dag i veckan av en begränsasd andel av föreningens medlemmar, medans det tydligen inte är ok att renovera iordning ett dass ordentligt, som faktiskt samtliga på föreningen får nytta av :x

Att inte alla kan göra det vet folk som sagt, men det är inget problem egentligen för att det finns folk som kan tänka sig att lösa det.
Däremot kommer jag inte sluta tjata om saker här, medlemsmöten i all ära, men ett forum sker inte på bestämda tider utan här kan man gaffla fram och tillbaka med folk när de känner för det :!:
Dessutom kan man på forumet ventilera sina idéer, och om ingen tycker om dem så är det generellt ingen ide att ta upp dem på ett medlemsmöte, problemet är att folk(i allmänhet, vi är ett gäng som tycker,tyvärr väldigt få) verkar aktivt bojkotta att diskutera saker på forumet av ren tjurskallighet så man får ganska lite feedback :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

En del kanske inte använder forumet av ren ovana vi detta relativt unga kommunikationssätt. Dessutom är direktkommunikation alltid att föredra då man kommunicerar med mer än bara orden.
Fördömm inte folk för att dom inte är aktiva på forumet, det är småaktigt enligt mig.
/F

Judas

Citat från: "Ewers"En del kanske inte använder forumet av ren ovana vi detta relativt unga kommunikationssätt. Dessutom är direktkommunikation alltid att föredra då man kommunicerar med mer än bara orden.
Fördömm inte folk för att dom inte är aktiva på forumet, det är småaktigt enligt mig.
/F


Forum är ett fantastiskt bra komunikationsalternativ när man inte har möjlighet att träffas privat. Och det är ett bra sätt att få in åsikter från medlemmar i föreningen eller att åtminstone få ut informationen till medlemmarna.
Jag tycker att det är en plikt som styrelsemedlem att registrera sig på detta forum och några gånger varje månad  kika in och ta till sig lite information.
Jag kräver inte att man skall deltaga aktivt i diskusioner (vissa har tydligen svårt för det) men läsa och bilda sig en uppfatning om var andra medlemmar står i frågor kan vara nyttigt när beslut skall fattas.

Jag tycker dessutom att styrelsen borde försök lägga upp protokoll och dagordning från styrelsemötena. Så att även medlemmar som inte besöker föreningen regelbundet får tillgång till den informationen.

Apanpapan

8000:- för  en soffa på en spelförening.
20000:- för kaklade dass på en skitförening?

Hey i dont know...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Judas

Citat från: "Apanpapan"8000:- för  en soffa på en spelförening.
20000:- för kaklade dass på en skitförening?

Hey i dont know...


Vad är det du inte vet?
svårt för att ha en åsikt?
En skitförening som du är med i men inte gör något för att förbättra tragiskt!

Heavy

Citat från: "Judas"
Jag tycker att det är en plikt som styrelsemedlem att registrera sig på detta forum och några gånger varje månad kika in och ta till sig lite information.

Jag tycker dessutom att styrelsen borde försök lägga upp protokoll och dagordning från styrelsemötena. Så att även medlemmar som inte besöker föreningen regelbundet får tillgång till den informationen.


Alla styrelsemedlemmar är medlemmar på forumet och läser det från och till..

Styrelsemötes-, medlemsmötes- och årsmötesprotokoll och likande handlingar av intresse kommer att läggas ut på hemsidan bara det kommer igång och blir lite struktur på den.
Vi har ganska nyligen bytt webb ansvarig och denne har a) för lite material i elektronisk form, och b) inte hunnit sätta sig in i alla system än. Det pågår dessutom en diskussion om hur gedons hemsida ska utformas och vad den ska innehålla. Allt eftersom det arbetet fortgår kommer föreningshandlingar bli mer lättillgängliga på nätet om man nu inte vill/orkar/tycker om att läsa det i pappersform på klubben.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Citat från: "Judas"
En skitförening som du är med i men inte gör något för att förbättra tragiskt!

Personligen tycker jag, och tror väldigt många tycker med mig, att Pasi både förbättrar föreningen och arbetar för att folk ska tycka det är ok att vara på i väldigt hög utsträckning!

Nånstans känns det som du är ute på väldigt djupt vatten när du klagar på att en person som av årsmötet fick 3 förtroendeuppdrag inte försöker förbättra föreningen.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Mitt inlägg var bara ett skämt där jag ifrågasatte ifrågasättandet av inköpet av soffor. Det som är problemet med detta forum är att det hela tiden läggs åsikter på de som inte är här och skriver något i stil med "alla andra skiter i föreningen som inte tycker något här". De flest bryr sig om sin förening och kommer göra det när det verkligen gäller. Jag har suttit ute och kurat över ett jävla dike i urskogen i Finland i 30 graders kyla och jag bryr mig inte ett dugg att det luktar piss på dassen. De har ju dörr, nuff for me.

Ingen vill slänga in sig i en dialog här där man redan är stämplad som en "förrädare/åsiktslös/kommunist/kapitalistgris/idiot" Tänk på tonen killar (ja, jag ska oxå göra det) Påhopp av personligt slag har vi fått nog av på detta forum eller?

Jag höjer hatten för Fredrik, min finnpajsarbroder som vågar säga ifrån när det glappas för mycket. Kiitos maanmies:)

Om vi alla chillar lite så får vi kanske en trevlig och saklig argumentation på nätet.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

sebbe

så heavy ifrågasatte micros ifrågasättande av pasis ifrågasättande av ifrågasättandet mot inköpet av soffor :?:

personligen har jag inga problem med att använda toaletterna i dess nuvarande skick, varken på det ena sättet eller det andra.
om någon annan däremot har det, och är villig att engagera sig och det finns en möjlighet att lösa det här på ett smidigt sätt så tänker inte jag kasta pinnar i hjulen.
jag misstänker att det är precis så den genomsnittlige geddoniten tycker, inte bara i denna frågan utan i stort sett i alla frågor.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45