VIKTIGT!!! - Vill du att föreningen ska överleva?

Startat av carlsson, juli 15, 2007, 20.12

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Kära medlemmar!

Vi är i ett skriande behov av fler medlemmar, framförallt bidragsberättigande sådana (det vill säga upp till 20 år).

Vi kommer därför under hösten att arrangera officiella spellördagar som förhoppningsvis kommer locka nya förmågor. Vi behöver självklart hjälp med detta.

Känner du att du har möjlighet att arrangera något, allt från dansspel till tabletop, eller brädspel såväl som rollspel, så är du mer än välkommen! Faktum är att det kanske räcker med en idé för att vi ska kunna göra något vettigt av det. Tveka inte att hjälpa föreningen!

Vi kommer att lägga ut flyers och sätta upp affischer på strategiska ställen. Glöm heller inte bort att meddela dina syskon, kusiner eller andra tänkbara intressenter om våra aktiviteter.

Om vi inte får in fler yngre medlemmar i föreningen så kommer vi att gå under. Vår överlevnad är beroende av bidrag och det får vi genom att engagera yngre människor!


Har du några andra idéer, tveka inte att göra ett inlägg på forumet, maila mig eller någon annan styrelsemedlem.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Daniel

Glöm inte att sätta in en notis under Händer idag: i Borås Tidning, det är gratis.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

biggabush

Ville bara meddela följande åtgärder från Vänga/Fristadsektionen:

- Syskon i bb ålder kommer värvas (1-4 stycken).

- Jag kommer själv leda en grupp med ungdomar från Fristad - att värvas via fristadsektionens polare och klasskamrater.

En realistisk ambition från oss är att värva 5-10 nya medlemmar.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Niklas

Bra att vi får in lite yngre förmågor men det kanske behövs se över andra alternativ. Hur funkar det med att göra lokalen lite mindre? Har kontraktet förlängts nyligen?

carlsson

Citat från: "Nisse"Bra att vi får in lite yngre förmågor men det kanske behövs se över andra alternativ. Hur funkar det med att göra lokalen lite mindre? Har kontraktet förlängts nyligen?

Kontraktet förlängs med 3 år åt gången, och senaste uppsägningsdatum för denna perioden vi är i nu, var i September förra året...
Dvs, det är inte aktuellt som det ser ut just nu.

Själv är jag helt övertygad om att det går få in tillräckligt med medlemmar, vi behöver marknadsföra oss något mer bara.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

cracked_open

Jag vill minnas att vi pratade om att kanske snacka ihop oss med Hobbex att om någon köpte Warhammer produkter så kunde de lägga ner en liten "flyer" med information om oss och hur man kommer i kontakt med likasinnade. Vore inte det värt att ta upp till diskution igen ?  :D

Men annars gillar jag iden gällande Borås Tidningen. Kan ju skriva där när det drar ihop sig till gamesday eller brädspelsdagar ?
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Daniel

Om vi är intresserade av nya medlemmar så vore det ju inte fel att få in en större artikel i BT också där folk kan läsa om vad vi gör samt kanske då presentera ett "Prova på"-program med ett antal datum där man kan prova på spel (enklar små figurspel), enkla brädspel och kanske till och med små 1 sessions rollspel?

Sedan kan man göra lite extra reklam på gymnasierna och kanske högstadierna i Borås.

Jag håller helt med om att man borde i större utsträckning lägga in notiser om brädspelsdagar/games-day i BT, vem vet man kanske till och med kan presentera resultat under Föreningssidorna i BT, det ger ju lite reklam i alla fall.

Bara lite funderingar som jag har...

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Clifford

deja vú...

det finns ju de flyers jag & charlie distribuerade på EB games, hobbex m.m. Dessutom slängde vi upp affischer, det gav en del folk. (Bland annat Kramforsare, om jag minns rätt)

vi åkte dessutom till alla högstadier och gymnasieskolor i stan och satte upp affischer och delade ut flyers.

Det är bara att göra samma sak igen, det behövs göras med jämna mellanrum.

Xyzar

Har småbörjat smyga in spel som spank the monkey på jobbet som vi sitter och spelar på rasterna, kanske ska släpa dit lite fler småspel och anfalla folk som tycker det är kul =D

Men tycker det låter asbra med spellördagar som alla är välkommna till. Det blir väl som ett öppet konvent som inte kostar något(och konvent är alltid kul =D.

Kan med lite frakthjälp ta min dansplattform till Geddon så det kan spelas någon gång.
There is no IRL, there is only AFK.

sebbe

Citat från: "Xyzar"Har småbörjat smyga in spel som spank the monkey på jobbet som vi sitter och spelar på rasterna, kanske ska släpa dit lite fler småspel och anfalla folk som tycker det är kul =D

Men tycker det låter asbra med spellördagar som alla är välkommna till. Det blir väl som ett öppet konvent som inte kostar något(och konvent är alltid kul =D.

Kan med lite frakthjälp ta min dansplattform till Geddon så det kan spelas någon gång.
fluxx lär väl vara bra då
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Jimp

Citat från: "Clifford"deja vú...

det finns ju de flyers jag & charlie distribuerade på EB games, hobbex m.m. Dessutom slängde vi upp affischer, det gav en del folk. (Bland annat Kramforsare, om jag minns rätt)

vi åkte dessutom till alla högstadier och gymnasieskolor i stan och satte upp affischer och delade ut flyers.

Det är bara att göra samma sak igen, det behövs göras med jämna mellanrum.

vi visste om er redan innan flyers =P men visst la vi märke till dom med =)
Ill dance for Gil!!